• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:04
ik heb een Olympus C3020 Zoom, maar dat ding vreet battarijen als ik het schermpje gebruik om foto's te nemen :{

heb nu duracell, die gaan met schermpje 10 min mee ofzo :o
als ik scherm niet gebruik gaan ze natuurlijk veel langer mee...

maar nu ga ik voor 2 1/2 week naar Ierland, en vraag ik me af hoe ik dat nu het beste kan doen :?
gewoon veel battarijen meenemen :?

Verwijderd

Batterijen met een hoger amperage?
Geen backlight gebruiken.

Verwijderd

Zeg eens hoeveel mA/H die batterijn zijn, heb een tijdje een Jenoptical 4100 gebruikt met normale alkaline batterijen..gingen ongeveer 30 foto's mee.
Heb toen constant schermpje gebruikt, af en toe flitser.
Koop anders 1800mAH of 1900mAH batterijen, die zouden zeker wel langer mee moeten gaan.
Ik heb 1900mAh hier liggen, staat op dat ik daar ongeveer 150 foto's mee kan maken.. tuurlijk beetje vage omschrijving maar wat ik gehoord heb klopt die indicatie aardig.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 10:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/525614#energie"]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/525614#energie[/url]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Jezus, je gaat toch niet iedere dag nieuwe batterijen kopen? Investeer dan in een setje goeie rechargables met een snelle lader. Dat bespaart je bakken met geld.

Mijn digicam doet het trouwens nauwelijks op normale batterijen; in ieder geval veel te kort. De oplaadbare NiMH's die ik er meteen bijgekocht heb houden het makkelijk een paar dagen normaal schieten uit, zelfs met display continu aan.

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:04
Op zaterdag 27 juli 2002 13:35 schreef jeroen het volgende:
Jezus, je gaat toch niet iedere dag nieuwe batterijen kopen? Investeer dan in een setje goeie rechargables met een snelle lader. Dat bespaart je bakken met geld.

Mijn digicam doet het trouwens nauwelijks op normale batterijen; in ieder geval veel te kort. De oplaadbare NiMH's die ik er meteen bijgekocht heb houden het makkelijk een paar dagen normaal schieten uit, zelfs met display continu aan.
ik zou best oplaadbare willen, maar als je met tent op vakantie gaat is opladen ietsje lastiger, en in auto opladen duurt langer...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
je moet natuurlijk wel oplaadbare nimh gebruiken. Ik heb van de kijkshop 4 1800mah batterijen incl. lader van het merk hape. Kostte 20 euro oid (stuk goedkoper dan GP powerbank etc.). Ze bevallen mij prima, mn cam gaat met lcd aan dagenlang mee, echt een supergroot verschil met 'normale' batterijen, die idd 10 minuten oid meegaan..

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zaterdag 27 juli 2002 13:57 schreef G-Spotter het volgende:

[..]

ik zou best oplaadbare willen, maar als je met tent op vakantie gaat is opladen ietsje lastiger, en in auto opladen duurt langer...
tja, maar met een digicam kun je eigenlijk niet zonder oplaadbare batterijen.. kun je niet een verlengsnoer meenemen dat je een kabeltje trekt naar je tent? (meeste campings hebben wel van die stroompaaltjes).

En anders moet je toch wel de duurste niet-oplaadbare batterijen kopen, alkaline zijn geloof ik het meest geschikt voor je cam.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 10:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Op zaterdag 27 juli 2002 13:57 schreef G-Spotter het volgende:

[..]

GP Powerbank Smart: 55 minuten in de auto. Ieder camping heeft wel stroom, anders zet je de lader even voor een uurtje bij d ebalie naast de campingbaas.

Lees de FAQ [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/525614#energie"]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/525614#energie[/url]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:44

Tarin

Just plain weird.

Ik heb 3 weken Jamaica overleefd zonder de batterijen op te laden daar, maar ik heb expres nauwelijks gebruik gemaakt van het LCD-scherm.

Ik had 2 setjes Varta 1600mAh NiMH bij me, en 1 setje redelijk naamloos 1800mAh NiMH. Die laatsten waren vrij snel leeg, maar dat kan komen doordat ik die als laatste gebruikte, en die hadden dus al 3 weken ongebruikt gelegen. De laatste avond heb ik de lithiumbatterijtjes gebruikt die in de verpakking zaten.

Ik heb trouwens een Oly 2040 Zoom.

Verder: in Ierland kan je waarschijnlijk wel opladen, tenzij je maar korte tijd op plaatsen verblijft, dan is een snellader idd wel handig. Die zijn wel vrij duur.. (¤70 ofzo zag ik pas).

PS:
Ohja, ik heb ruim 400 foto's gemaakt: 2 kaartjes van 128, 1 van 64 en 1 van 8 (toch handig als je pa ook een cam met Smartmedia kaartjes heeft.. :))

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
Ik heb 2040Z van olympus, en gebruik nu al een jaar lang een setje van GP met 1800mAh, en je kan steeds makkelijk alles shooten, zelfs met je lcd-zoekertje, voor zeker 130 fotos. Ik heb overigens wel 2 * 4 batterijen (altijd handig, ene in je toestel, ander in oplader)

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Pagina: 1