[Debian3] Waar issie?

Pagina: 1
Acties:

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Topicstarter
Okee, ik heb nu Debian 3, Woody gedowned. Maar nu hoor ik van verschillende mensen dat die alweer verouderd is (maar stabieler, waardoor ie op servers e.d. kan draaien).

Nu wil ik ook een van mijn clientbakken dualboot maken. Dit moet dus met een redelijk recente versie van D3. Ik heb gezoch op de Debian FTP's... ik kan ze echt niet vinden. (Wat een chaotische directory indeling :( )

Weet iemand waar een nieuwere (beta) ISO te downen is?

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Er loopt een draadje in NOS over de release van Debian 3.0 . Daar staan een hele lijst met mirrors vermeld (waaronder die van deadinspace). Lees die eens door.

Verwijderd

Debian is eigenlijk niet bedoeld om te installeren vanaf een cd. Ze hebben liever dat je alleen dat download dat je ook echt gebruikt. De laatste iso die er is in Debian 3, Woody dus. Wanneer je Sarge, of SID wilt gaan draaien (testing, unstable) moet je sources.list ff'kes aanpassen.

Verwijderd

Debian 3, oftewel Woody, is niet verouderd, maar is STABIEL. Dit is een uitzonderlijk goede release om op servers te draaien. Wil je dit op een werkstation draaien, dan installeer je Woody eerst, daarna pas je het bestandje /etc/apt/sources.list aan, en zet daarbij:
code:
1
deb ftp://ftp.debian.nl/debian testing main contrib non-free

En daarna draai je:
code:
1
apt-get update && apt-get dist-upgrade

En dan heb je Sarge, oftewel Debian testing draaien. Niet gegarandeerd cutting-edge, maar wel bij benadering stabiel. (Dus een cutting-edge f*cked up proggie komt daar niet in).

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 21:46

Confusion

Fallen from grace

Nokia schreef:
Debian is eigenlijk niet bedoeld om te installeren vanaf een cd. Ze hebben liever dat je alleen dat download dat je ook echt gebruikt.
Wat een onzin. Het Debian Project wil helemaal niets vandien. Het zal ze worst wezen hoe jij je systeem wilt installeren. Ze geven de gebruiker gewoon diverse installatiemogelijkheden, waaronder installatie vanaf 1 CD. Daarna kan je vanaf een mirror precies downloaden wat je nodig hebt, iets wat veel gebruikers erg handig vinden. Ze doen dit niet omdat de gebruiker iets van ze moet. Wil je ze alle 7 branden voor een stand-alone bak: geen probleem. Waarom zou iemand daar een probleem mee hebben?

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 27 juli 2002 14:21 schreef Fused het volgende:

[..]

Wat een onzin. Het Debian Project wil helemaal niets vandien. Het zal ze worst wezen hoe jij je systeem wilt installeren.
Ze hebben wel degelijk graag dat je bijvoorbeeld een netinstall doet. Mede daarom hosten ook niet alle mirrors iso's/
Wil je ze alle 7 branden voor een stand-alone bak: geen probleem. Waarom zou iemand daar een probleem mee hebben?
Omdat een netinstall simpelweg veel minder traffic inhoudt. Het is niet een ontzettend probleem ofzo, maar afaik hebben ze liever dat je een netinstall doet, zodat je alleen downloadt wat je ook daadwerkelijk gebruikt, dan gewoon alle iso's downloadt (wat een beetje doelloos is omdat de kans dat je de laatsten nodig hebt, niet zo groot is, maargoed).

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
* Steven vindt een netinstall alleen al een gebaar naar de makers toe...
Als je echt graag die CD's wilt kan je ze volgens mij voor een prikkie kopen...

Verwijderd

Hier kun je hem downloaden:
[url="ftp://ftp.debian.nl/debian-cd/3.0_r0/i386/"]ftp://ftp.debian.nl/debian-cd/3.0_r0/i386/[/url]

edit:

Oeps, niet goed gelezen. Dit is de stabiele debian 3. Beta versies weet ik nix van ;)

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 14:21 schreef Fused het volgende:
[..]
Wat een onzin...enz.
Ai, tijd voor een beetje zon en vrolijkheid voor jou. Maar ik bedoel dus eigenlijk het downloaden van iso's is niet de gebruikelijke manier. Natuurlijk wordt het kopen van de cd's door Debian gewaardeerd.

Maar om een antwoord te geven op de oorspronkelijke vraag, die Debian iso's vind je op:
[url="http://www.linuxiso.org/distro.php?distro=4"]http://www.linuxiso.org/distro.php?distro=4[/url]
Maar ja, dat is dus de stable, geen beta :>

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Nokia schreef:
Ai, tijd voor een beetje zon en vrolijkheid voor jou.
Misschien zou dat helpen ja, maar het lukt niet zo :/
Maar ik bedoel dus eigenlijk het downloaden van iso's is niet de gebruikelijke manier.
Het verschil tussen de basis van de 1e iso installeren of de basis van de 26 floppen installeren1 is qua uiteindelijke download niet zo groot, omdat veel packages die vrijwel iedereen installeert op de iso staan. Iedereen die voldoende voorbereid is om de installatie daadwerkelijk te doen heeft in de manual kunnen lezen dat de 1e iso voldoende is. Het scheelt tijd en geld om alleen de 1e iso te bakken en de rest per netinstall te doen, dus ik mag hopen dat vrijwel niemand daar aan begint.

1Ik zet de drivers.tgz en de basedebs.tar op een te mounten filesystem wanneer een cdrom ontbreekt; dat scheelt 24 floppen ;)

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

blaataaps schreef:
(wat een beetje doelloos is omdat de kans dat je de laatsten nodig hebt, niet zo groot is, maargoed).
Ik ging ervan uit dat mensen dit doorhadden en dat dus vrijwel niemand de iso's zou downloaden. Ik vergeet weleens dat er een hoop mensen zijn die onvoorbereid aan dingen beginnen en rucksichtlos de 7 CD's downloaden. Toch vind ik het verkeerd om te stellen dat Debian een voorkeur heeft: ze adviseert gewoon de route van de minste moeite voor de gebruiker te kiezen.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Topicstarter
Mijne dames en heren, dank. :)

Forget your fears...
...and want to know more...

Pagina: 1