"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk
volgens mij moet dat kunnen; alleen moet je volgens mij wel 2 adapters gebruiken... volgens mij gebruikt een cd-rom-speler zowel de 12V als de 5V
Maar het is in ieder geval mogelijk.
Maar het is in ieder geval mogelijk.
offtopic:
waarom niet met een gewone computervoeding?
Zeker een oude 486-voeding kost bijna niets meer en is vaak zelfs gratis te krijgen bij bedrijven die nog wel wat antieke zooi in de kast hebben staan (of inmiddels in de container hebben geflikkerd)
waarom niet met een gewone computervoeding?
Zeker een oude 486-voeding kost bijna niets meer en is vaak zelfs gratis te krijgen bij bedrijven die nog wel wat antieke zooi in de kast hebben staan (of inmiddels in de container hebben geflikkerd)
Ik zou gewoon een voedinkje maken, heb ik ook gedaan.
Past samen met de drive in zo'n oud doosje voor een externe cd-rom.
Alles wat je nodig hebt is een trafo, een 7805 en een 7812 IC en nog wat klein grut. Als je een schematje wil, kan ik wel ff in paint maken.
Past samen met de drive in zo'n oud doosje voor een externe cd-rom.
Alles wat je nodig hebt is een trafo, een 7805 en een 7812 IC en nog wat klein grut. Als je een schematje wil, kan ik wel ff in paint maken.
Zeg vergeet jij niet de onmisbare DA converterOp zaterdag 27 juli 2002 12:01 schreef dennis808 het volgende:
Ik heb hier nog een oude 4-speed cdromdrive liggen met op de voorzijde een play/skip en stop/eject knop.
Deze wil ik graag in het studentenhuis waar ik woon gebruiken om cd'tjes af te spelen in de woonkamer.
De audio-output krijg ik wel gesoldeerd tot iets bruikbaars (tulp), maar ik zou niet weten hoe ik de voeding precies aan moet sluiten, gezien er 12V en 5V ingangen achterop zitten. Ik heb geen zin om een oude PC-voeding er voor te gebruiken.
Zou het met zo'n universele adapter kunnen?
Vergeet jij niet dat CDROM-spelers die bijna altijd al ingebouwd hebben?Op zaterdag 27 juli 2002 12:29 schreef Baklap het volgende:
[..]
Zeg vergeet jij niet de onmisbare DA converter
I reject your reality, and substitute my own.
oops geloof dat ik idd een klein denkfoutje maakteOp zaterdag 27 juli 2002 12:34 schreef _sNaRs_ het volgende:
[..]
Vergeet jij niet dat CDROM-spelers die bijna altijd al ingebouwd hebben?
Verwijderd
mja 2 adapters of 1 psu, ik heb hier een Philips 36x cdrom drive met een oude AT voeding (200w), werkt perfect als cdspeler
Misschien is een probleem de opstartroutine. Ik heb zelf een CD-ROM meegemaakt welke niet standalone werkte, dus als je hem stroom en een medium gaf, wou hij nog steeds geen geluid geven. De CD-speler verwachte een of ander signaal over zijn IDE bus, en dat kreeg die dus niet dus halte hij.
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Pagina: 1