Eindelijk kabelinternet , maar is het iets?

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-03 12:59
Zoals je in de topic titel al ziet komt er in het dorp waar ik woon eindelijk na 2 jaar wachten een kabelaansluiting voor internet. Nu heb ik dus vandaag een brief gekregen van de lokale kabelaanbieder(zo'n geprivatiseerde) met wat informatie daarover. Maar nu ben ik een leek en weet ik dus niet wat dit allemaal inhoud en of dit sneller is dan adsl, wat nu ook ineens in december al bij ons wordt aangeboden.
Na vele onderhandelingen zijn we er uiteindelijk toch in geslaagd een provider te vinden die een goede koppeling met het internet kan realiseren. Deze provider is KPN Telecom. Het net wordt aangesloten op het KPN IP netwerk op basis van ATM-Flexistream met een flexibele capaciteit tot 155 mbit/s.
Kan iemand mij vertellen of het kabelinternet waar hier over wordt gesproken sneller is dan een aansluiting via adsl?
(Er komen hier trouwens verschillende aanbieders voor adsl, cistron, babyxl en tweakdsl.)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als jij zegt: ik ga een auto kopen,is deze auto goed?
En dat zonder verdere info erbij kan niemand je vertellen hoe het zit.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:00
hou t maar op kabel jonge, van @home hoop ik voor je anders kun je t wel laten. maar in ieder geval geen adsl want dat zuigt aars! laatst bij iemand met planet internet met een downloadsnelheid die ik heb gehaald met een test van max 5kb/sec :r

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zaterdag 27 juli 2002 12:15 schreef WernerV het volgende:
hou t maar op kabel jonge, van @home hoop ik voor je anders kun je t wel laten. maar in ieder geval geen adsl want dat zuigt aars! laatst bij iemand met planet internet met een downloadsnelheid die ik heb gehaald met een test van max 5kb/sec :r
Dan ben jij vast net die 1% waar er iets mis is met ADSL, want je lult nu gigantisch uit je nek.

Het zou best kunnen dat die gast bijzondere problemen heeft met zn ADSL-aansluiting, maar om dan maar meteen heel ADSL af te doen als k*t, dan sla je de plank mis.

99% (inclusief ikzelf) is gigantisch tevreden met ADSL. Het is superstabiel, en ik haal altijd de max snelheid (mits de servers snel genoeg zijn natuurlijk ;)). Het ligt er bijna _nooit_ uit, en dat kun je lang niet van alle kabelproviders zeggen.

Oke, je hebt geen grote uitschieters qua downloadsnelheid, maar je hebt daartegenover wel een hoop stabiliteit.

En de search kan dat ook nog bevestigen ;)

Maar over je kabel: tsjah, het ligt er maar net aan welke provider in welk gebied. Het is nl nogal plaats-afhankelijk, sommige mensen halen 480 KB/sec met @home naar eigen zeggen, de ander heeft er constant problemen mee en een stuk lagere snelheid.

Maar als dit je enige alternatief is voor je analoge internet, dan zou ik al niet eens twijfelen :) Alles is beter dan dat.

edit: overigens heb ik nog nooit van KPN-kabelinternet gehoord, heb je misschien een linkje waar je dat vandaan hebt?

Het verschil tussen kabel en ADSL is maar net welke variant van ADSL je neemt.

Basic --> 512 kbit down 128 up
Fast --> 1024 kbit down 256 up

(kun je ook hier zien btw: [url="https://oms.xs4all.nl/adsl/specificaties.php4"]https://oms.xs4all.nl/adsl/specificaties.php4[/url])

Dit is van Mxstream, via XS4all of Planet moet je dan nemen.

De andere DSL varianten die je noemt hebben nog betere abbo's (natuurlijk ook duurder ;)).

Wat die allemaal inhouden kun je beter ff zelf ontdekken bij de websites van de provider zelf. Bijv [url="http://www.tweakdsl.nl"]http://www.tweakdsl.nl[/url]

Als je een heel snel DSL abbo neemt (8 mbit) dan heb je een stabiele en supersnelle internetaansluiting, maar daar betaal je wel flink voor.

Als je kabel neemt, dan betaal je stukken minder met een redelijke kans op een snel netwerk (moet je overigens maar afwachten, net als je snelheid; en die kan ook nog eens flink pieken en dalen als er veel mensen in de buurt zijn aangesloten. Aangezien daar voor het eerst kabel komt, kun je daar best op gokken :))

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 16:28

Crazy D

I think we should take a look.

Op zaterdag 27 juli 2002 11:59 schreef Lexxx het volgende:
Kan iemand mij vertellen of het kabelinternet waar hier over wordt gesproken sneller is dan een aansluiting via adsl?
(Er komen hier trouwens verschillende aanbieders voor adsl, cistron, babyxl en tweakdsl.)
Ze hebben het alleen maar over de verbinding van "het netwerk" met "het internet". En max 155mbit is op zich wel lekker, behalve als je dat met een miljoen mensen moet delen ;)
Qua adsl: ik heb zelf Cistron MAXX (2-8mbit downstream) en das erg lekker, af en toe wel een hikje (maar een vriend van me die hier niet zover vandaan woont heeft geen problemen gehad), op m'n werk hebben we mxstream via xs4all, dat draait ook als een trein.
Ik weet niet wat voor kabelverbinding je kunt krijgen. Als je een @Home lijntje krijgt, is de kans behoorlijk dat het megasnel is, maar als je een casema-lijntje krijgt wordt je niet blij. Mijn persoonlijke ervaring is dat ADSL duurder is, maar wel stabieler (zowel qua uptime als stabiliteit in snelheid, bij kabel merk je het veel eerder als bij jou in de wijk (zelfde wijkcentrale) een aantal grootverbruikers zitten).

Exact expert nodig?

• Lexxx
KLopt verdere info krijg ik halverwege augustus. Ik heb al geruchten gehoord dat @home de provider zal gaan worden.

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 12:37 schreef Lexxx het volgende:
KLopt verdere info krijg ik halverwege augustus. Ik heb al geruchten gehoord dat @home de provider zal gaan worden.
als @home het gaat aanbieden dan is er 1 woord: NEMEN!!!

als kwello of een ander het gaat aanbieden dan kan je beter TweakDSL nemen :)

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 12:37 schreef Lexxx het volgende:
Je woonplaats is Tilburg, dat is @home gebied... Je hebt neem ik aan Essent kabel ? Of was dat het nu juist niet ?

• Lexxx
Ik woon in Oisterwijk, dat ligt er vlak naast.
In Oisterwijk is de kabel jaren geleden verkocht aan een particulier bedrijf. Het tv signaal dat we krijgen is van essent, maar het kabelbedrijf bij ons heet Teurlings.
Nu zijn er al jaren onderhandelingen tussen Teurlings en Essent over overname van het kabelnet, maar teurlings vraagt blijkbaar teveel.
Nu was er ± een jaar geleden een enquete van Teurlings om uit te zoeken of er wel interesse in kabelinternet in Oisterwijk was. Maar het lullige was dat deze enquete stront onduidelijk was. Het leek meer op een reclame folder waarmee je je kon aanmelden voor kabelinternet. Het leek dus in de verste verte niet in een enquete, daarbij kwam nog eens dat je deze enquete terug moest sturen naar Teurlings, wat voor veel mensen te veel gevraagd is. Het resultaat was dus dat Teurlings erg weinig reacties kreeg en er dus vanuit ging dat kabelinternet niet rendabel zou zijn in Oisterwijk.
Op een gegeven moment moest het kabelnet worden vervangen, dat was nog een CAI net. Alles is toen verglast. Blijkbaar zijn ze toen alsnog na gaan denken over kabelinternet omdat het natuurlijk een duur geintje is om in een geheel dorp glasvezel aan te leggen alleen voor wat meer kanalen.

Dus nu is er dan eindelijk kabelinternet mogelijk, maar ze willen dus nog niet kwijt wie het aan gaat bieden.
Nu zeggen insiders dat het @home zal gaan worden.

• Wildfire
  • Laatst online: 19:30

Wildfire

Joy to the world!

Op zaterdag 27 juli 2002 13:36 schreef kevertje7 het volgende:

[..]

Je woonplaats is Tilburg, dat is @home gebied... Je hebt neem ik aan Essent kabel ? Of was dat het nu juist niet ?
Lexxx vult woonplaats Tilburg in terwijl 'ie in Oisterwijk woont. Ook logisch...

Tilburg heeft trouwens al sinds eind 1999 kabelinternet van @Home.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Saeverix
Op zaterdag 27 juli 2002 12:21 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

BLAAAAAAT
Ik lul niet uit me nek. Ik heb het bij iemand geprobeerd uit een andere stad en dat was 's avonds en t was zo fucking traag dat je beter een 56k modem kon hebben. En als je niet zeker weet of k gelijk heb moet je t eerst ff echt nagaan en es even hier heen komen en je kunt wel moderator zijn maar dat zegt nog niet dat je alles weet :r

Dus kom hier en ervaar het zou ik zeggen...

En stel je voor, hij zal maar net in zon gebied komen waar jij t over hebt... Dan is ie een jaar de lul!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op zaterdag 27 juli 2002 15:15 schreef WernerV het volgende:

[..]

Ik lul niet uit me nek. Ik heb het bij iemand geprobeerd uit een andere stad en dat was 's avonds en t was zo fucking traag dat je beter een 56k modem kon hebben. En als je niet zeker weet of k gelijk heb moet je t eerst ff echt nagaan en es even hier heen komen en je kunt wel moderator zijn maar dat zegt nog niet dat je alles weet :r

Zo... da's moed hebben, om zo tegen een modje uit te vallen. Zeker aangezien Lunatic 100% gelijk heeft. Op basis van een of twee negatieve ervaringen kun je niet meteen heel ADSL veroordelen.

• Saeverix
Op zaterdag 27 juli 2002 15:18 schreef Wildfire het volgende:

[..]

Zo... da's moed hebben, om zo tegen een modje uit te vallen. Zeker aangezien Lunatic 100% gelijk heeft. Op basis van een of twee negatieve ervaringen kun je niet meteen heel ADSL veroordelen.
Het staat immers overal in de bladen en nieuwsforums!
En dan maak ik het ook nog een keer mee... Cistron ADSL is :9~ maar dan betaal je je ook scheel en dat is denk ik niet de bedoeling. Hij wil een budget abbo hebben net als wat kabel kost. 49¤ houd het dan wel op en daarvoor heb je geen Cistron Fast ADSL wat nou juist wel goed is!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Lexxx; gefeliciteerd ik hoop dat ik binnenkort ook zo'n brief oid krijg dat ik ook EINDELIJK kabelinternet of ADSL kan nemen, want m'n 56kb/s :r lijn :r

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 15:15 schreef WernerV het volgende:

[..]

En stel je voor, hij zal maar net in zon gebied komen waar jij t over hebt... Dan is ie een jaar de lul!
Hey doe eens rustig joh je kan dat ook wel gewoon normaal zeggen hoor. :o ;)

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Op zaterdag 27 juli 2002 15:18 schreef Wildfire het volgende:

[..]

mja lunatic heeft dan meschien wel gelijk, maar zijn reply was ook niet alleraardigst.

en verder tja emm moelijke zaak altijd wat beter is, over het algemeen is kabel in de peilingen beter, maar dit komt vooral omdat bv het snelste asdl vele male duurder is dan bv een abbo van @home of van kwello en als je het dan gaat prijs kwaliteits vergelijken dan zou het kunnen kloppen ja. Je kan het zo gek maken als je zelf wil natuurlijk en eigenlijk maakt het allemaal niet zo veel uit :+ puur persoonlijk zou ik zeggen als @home kabel komt aanbieden zou ik dat nemen.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:54
Dan was er waarschijnlijk een tijdelijke storing, ADSL is juist zeer stabiel, ochtend of avond maakt helemaal niks uit.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Mn reply was niet onaardig bedoeld, ik miste nog wat smilies (normaal ben ik daar niet te scheutig mee, maar goed :+)

Alleen mn broek zakt nogal af van het feit dat iemand hier op basis van een iemand gelijk iets afraadt wat bij 99% van de mensen gewoon zo perfect naar tevredenheid werkt. Dat wil niet zeggen dat je negatieve ervaringen niet moet delen, integendeel, het helpt je een goede keus te maken.

Zijn reply kwam zoals hij zelf al tegen mij zegt met zn BLAAAAAAAAT nogal blaterig over. In die zin dat ie die ene ervaring aanneemt als enige ervaring (hmm weet niet goed hoe ik dat moet uitdrukken, maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel).

Als hij zelf ook veel komt op GoT hier en veel artikelen en topics leest, veel mensen over internet spreekt over ADSL, dan weet hij dat 99% gewoon tevreden is, en dat die ene ervaring die hij dan toevallig net kent, dat kan relativeren tot: 'tsjah, bij die ene gast werkt het echt net kut. Maarja ik hoor verder alleen maar positieve geluiden, dus waarom zou je het niet doen?'

En dat is niet zo moeilijk te bewijzen, kan je zoveel topics geven met positieve ervaringen over ADSL, kan je zoveel ICQnrs/emailadressen whatever geven van mensen met positieve ervaringen...

Het omgekeerde is een stuk moeilijker te vinden denk ik.

Ik zou zeggen: doe eens een goede search naar ervaringen van ADSL-gebruikers, en trek dan je conclusies. Laat je niet ompraten door één zo iemand die mijn verhaal als geblaat afdoet zonder dat ie er zelf weinig feiten ertegen over heeft te brengen (oke, hij heeft één kennis waarbij het slecht werkt :+)

Zover mijn uitleg hierover :7

ps: boeit niet dat ik modje ben, wat dat betreft moet je gewoon rustig doen tegen iedereen; ik ben ook maar een gebruiker, maar gebruikers onderling moeten ook rustig blijven ;) Excuses als mijn post 'hard' of denigrerend overkwam ofzo. Vond het alleen een beetje een jammere strekking.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

nogmaals het hangt af van wie het aanbied, als Teurlings(?) zelf gaat aanbieden dan zal het wel Rendo/Casema idee zijn, als @home het mag doen met de +2mbit abbotjes dan moet je er voor gaan.

anders zal je nog Traag sloom internet hebben. dan kan je beter ADSL nemen

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Hier nog een Oisterwijker :). Ik heb inderdaad ook die brief gekregen en ik wacht in spanning af. Want ik vrees namelijk dat Teurlings inderdaad zelf voor providertje gaat spelen. En dat schijnt meestal niet echt geweldig te gaan (zie ook: Rendo, Tebenet, Casema). Voorlopig wacht ik in ieder geval maar eens op hun uitgebreide folder die in augustus zal moeten verschijnen. Maar ik vrees het ergste wanneer ze een dorp van dik 25.000 inwoners - en waar redelijk wat interesse is in kabelinternet - willen laten internetten op een enkel 155 mbit-lijntje :).

Overigens: BBned zegt - volgens de postcodecheck - de centrale in Oisterwijk (het is er idd maar 1) in december gereed te hebben voor ADSL. Is de planning van BBned over het algemeen een beetje betrouwbaar? Want om nu nog veel langer door te emmeren met m'n ISDN-lijn zie ik ook niet zo zitten :).

• Saeverix
Op zaterdag 27 juli 2002 16:02 schreef LuNaTiC het volgende:
Mn reply was niet onaardig bedoeld, ik miste nog wat smilies (normaal ben ik daar niet te scheutig mee, maar goed :+)

Alleen mn broek zakt nogal af van het feit dat iemand hier op basis van een iemand gelijk iets afraadt wat bij 99% van de mensen gewoon zo perfect naar tevredenheid werkt. Dat wil niet zeggen dat je negatieve ervaringen niet moet delen, integendeel, het helpt je een goede keus te maken.

Zijn reply kwam zoals hij zelf al tegen mij zegt met zn BLAAAAAAAAT nogal blaterig over. In die zin dat ie die ene ervaring aanneemt als enige ervaring (hmm weet niet goed hoe ik dat moet uitdrukken, maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel).

Als hij zelf ook veel komt op GoT hier en veel artikelen en topics leest, veel mensen over internet spreekt over ADSL, dan weet hij dat 99% gewoon tevreden is, en dat die ene ervaring die hij dan toevallig net kent, dat kan relativeren tot: 'tsjah, bij die ene gast werkt het echt net kut. Maarja ik hoor verder alleen maar positieve geluiden, dus waarom zou je het niet doen?'

En dat is niet zo moeilijk te bewijzen, kan je zoveel topics geven met positieve ervaringen over ADSL, kan je zoveel ICQnrs/emailadressen whatever geven van mensen met positieve ervaringen...

Het omgekeerde is een stuk moeilijker te vinden denk ik.

Ik zou zeggen: doe eens een goede search naar ervaringen van ADSL-gebruikers, en trek dan je conclusies. Laat je niet ompraten door één zo iemand die mijn verhaal als geblaat afdoet zonder dat ie er zelf weinig feiten ertegen over heeft te brengen (oke, hij heeft één kennis waarbij het slecht werkt :+)

Zover mijn uitleg hierover :7

ps: boeit niet dat ik modje ben, wat dat betreft moet je gewoon rustig doen tegen iedereen; ik ben ook maar een gebruiker, maar gebruikers onderling moeten ook rustig blijven ;) Excuses als mijn post 'hard' of denigrerend overkwam ofzo. Vond het alleen een beetje een jammere strekking.
K sorry dan >:)
Maar als ik ervaar dat t kut is dat ADSL dan ga jij beweren dat dat niet zo is... Dat het bij jouw niet zo is hoeft het hier toch niet zo te zijn??

En wat betreft die Wildfire die een topic voor mij aanmaakt die wil jullie even lekker in jullie kont kruipen omdat hij ook graag modje wil worden... :r :r Wildfire.

SLIJMBAL :9~

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Kijk dat is dus het hele punt ;)

ik beweer niet dat het niet waar is wat je zegt, maar ik wil wel bestrijden op het punt dat je dan maar zegt dat je het helemaal niet moet nemen (omdat je toevallig net iemand kent waarbij het wel kut is. Dan vraag ik me overigens ook nog af waar dat aan ligt, hoe vaak men contact met de provider en KPN heeft gehad, etc etc).

Je moet ook kunnen relativeren, het is net zoiets als dat iemand die de pil slikt ineens zwanger wordt (omdat zélfs de pil niet helemaal 100% veilig is), en dan iemand anders gaat aanraden dat je daarom de pil maar niet moet gaan slikken :P

Snappie, dat was het enige waar ik op doelde, meer niet ;)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op zaterdag 27 juli 2002 19:22 schreef WernerV het volgende:

[..]

En wat betreft die Wildfire die een topic voor mij aanmaakt die wil jullie even lekker in jullie kont kruipen omdat hij ook graag modje wil worden... :r :r Wildfire.
Je kwam nogal lullig uit de hoek tegenover Lunatic. Daar kan ik niet tegen dus daarom meldde ik het.

Ik heb zelf trouwens absoluut geen inspiratie om een modje te worden, dat is veels te veel werk. Daar heb ik echt geen zin in.

Verwijderd

Zal ik de kabelinternet maar es ophemelen door te vertellen dat ik hier met @home bijna nog nooit een probleem heb gehad :)

Heel af en toe ligt de mail eruit of is het wat traag, maar voor de rest vind ik het hier in Groningen zeer goed gaan :) (vergelijk het hier met een kranten abbonnement :+ de bezorger vergeet ook wel es een krant)

• Saeverix
Op zaterdag 27 juli 2002 20:16 schreef Wildfire het volgende:

[..]

Je kwam nogal lullig uit de hoek tegenover Lunatic. Daar kan ik niet tegen dus daarom meldde ik het.

Ik heb zelf trouwens absoluut geen inspiratie om een modje te worden, dat is veels te veel werk. Daar heb ik echt geen zin in.
Daar kan ik niet tegen :?

Verwijderd

Tja modjes er zijn altijd mensen die een beetje te snel op hun teentjes zijn getrapt. En over dat ADSL niks is? ik heb al iets langer dan een jaar Mxstream ADSL met Planet, en het werkt toppie. Altijd de max snelheid, en storingen komen zelden voor, dus zoals al eerder vermeld ga niet van een persoon uit, want om te zeggen dat ADSL een waardeloos product is, is volkomen onzin. |:(

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 20:23 schreef Lighteye het volgende:
Zal ik de kabelinternet maar es ophemelen door te vertellen dat ik hier met @home bijna nog nooit een probleem heb gehad :)

Heel af en toe ligt de mail eruit of is het wat traag, maar voor de rest vind ik het hier in Groningen zeer goed gaan :) (vergelijk het hier met een kranten abbonnement :+ de bezorger vergeet ook wel es een krant)
hehe die mailserver is gewoon een 486 SX 33 met een 10mbit isa kaartje >:) en een ISA SCSI controller waar een paar 10 gig SCSI diskjes aan hangen :)

geef mij mun Apollo maar >:) 100mbit voor lan :D

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Hebben ze je een oude brief gestuurd..... moet nu 1 Gbit zijn..... je zult gewoon een k*tverbinding krijgen.

Ik raad ADSL aan vanwege zijn uptime en het dataverkeer.

:)

• JvS
  • Laatst online: 23:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 27 juli 2002 19:22 schreef WernerV het volgende:

[..]

K sorry dan >:)
Maar als ik ervaar dat t kut is dat ADSL dan ga jij beweren dat dat niet zo is... Dat het bij jouw niet zo is hoeft het hier toch niet zo te zijn??
kpn garandeert jouw bandbreedte naar de centrale. Die IS gewoon 512kbps. ALs jij maar 5kbps haalt, heb je gewoon een ERG brakke telefoonlijn (kan doorgemeten en vaak verholpen worden) OF je hebt je modem getweaked op een zwaar rotte manier, OF je hebt Kazaa continu aan het uploaden aanstaan. Dat is jouw fout vaak.

Overigens deel je wel de bandbreedte vanaf de provider naar 'internet', maar dat levert nooit echt problemen op, door de 'wet van de grote getallen' kan je daar WEL goed mee rekenen (een gemiddelde van 20.000 man, werkt wat chiller dan een gemiddelde van 80 man, op een kabelaansluiting :P).

Dat jij toevallig EEN persoon hebt die slechte ervaringen heeft met adsl, is echt een zware uitzondering. HET voordeel van adsl is juist de stabiliteit van de verbinding. Ik ken nu vrij veel mensen met mxstream en op BrZ na (nieuwegein had een zwaar rotte centrale) had echt niemand last van een hoge ping, lage surf/downloadsnelheid, uitvallende mailservers, DNS'en die het niet deden, snelheden die COMPLEET instortten etc etc....

adsl is gewoon relaxed, zolang je niet mega warez obsessed bent en films perse binnen een uur ofzo binnen wil hebben (de limiet is bij chello trouwen a-relaxed. Bij mxstream gewoon 30gig). surfen (veel kleine bestandjes downloeaden) gaat gewoon even snel (en vaak sneller) dan met kabel (ook de 2mbit chello en 4 mbit @home, door de hogere ping. Dat scheelt bij websites extreem)....

mxstream is gewoon relaxed. is de snelheid echt dramatisch laag, dan wordt er iets aan gedaan.. En lukt dat niet, dan kan je echt wel van je abbo af hoor....

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 20:10
Er valt gewoon niets meer aan toe te voegen, ADSL is super stabiel en wat ik (misschien over het hoofd heb gezien) nog niet heb gelezen is dat het aantal connections/minute hoger is bij ADSL wat op een snellere ping resulteert. Verschillende tests met jonges met Chello, Casema en ik (ADSL Planet) dat dat bij ADSL dus hoger ligt.

Wat ik je kan meegeven is dat je voor XS4ALL moet gaan. Ik heb namenlijk een eigen website draaien op mijn Planet Internet account en heb daar 25mb ruimte en 1gb datalimiet, bij XS4ALL is dit 50mb met 5gb per maand. Voor de rest zijn snelheden vrijwel even snel en de service is bij Planet (waar ze natuurlijk om bekend staan) erg top!

Dus keuze Planet vs XS4ALL wint XS4ALL als je welles een file wilt delen met wat mensen en kan je makkelijk ff je ISP accountje gebruiken.
Op zaterdag 27 juli 2002 21:10 schreef Niek het volgende:
Tja modjes er zijn altijd mensen die een beetje te snel op hun teentjes zijn getrapt.
Oh, ech niet! Lunatic is altijd erg liev O+

Ik ben trouwens ook zon trostse adsl gebruiker, heb adsl ongeveer een 1.75 jaar en heeft er in die tijd denk ik 2 keer uitgelegen voor maximaal een dag :D

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 28 juli 2002 04:28 schreef JvS het volgende:

[..]

kpn garandeert jouw bandbreedte naar de centrale. Die IS gewoon 512kbps. ALs jij maar 5kbps haalt, heb je gewoon een ERG brakke telefoonlijn (kan doorgemeten en vaak verholpen worden) OF je hebt je modem getweaked op een zwaar rotte manier, OF je hebt Kazaa continu aan het uploaden aanstaan. Dat is jouw fout vaak.

Overigens deel je wel de bandbreedte vanaf de provider naar 'internet', maar dat levert nooit echt problemen op, door de 'wet van de grote getallen' kan je daar WEL goed mee rekenen (een gemiddelde van 20.000 man, werkt wat chiller dan een gemiddelde van 80 man, op een kabelaansluiting :P).

Dat jij toevallig EEN persoon hebt die slechte ervaringen heeft met adsl, is echt een zware uitzondering. HET voordeel van adsl is juist de stabiliteit van de verbinding. Ik ken nu vrij veel mensen met mxstream en op BrZ na (nieuwegein had een zwaar rotte centrale) had echt niemand last van een hoge ping, lage surf/downloadsnelheid, uitvallende mailservers, DNS'en die het niet deden, snelheden die COMPLEET instortten etc etc....

adsl is gewoon relaxed, zolang je niet mega warez obsessed bent en films perse binnen een uur ofzo binnen wil hebben (de limiet is bij chello trouwen a-relaxed. Bij mxstream gewoon 30gig). surfen (veel kleine bestandjes downloeaden) gaat gewoon even snel (en vaak sneller) dan met kabel (ook de 2mbit chello en 4 mbit @home, door de hogere ping. Dat scheelt bij websites extreem)....

mxstream is gewoon relaxed. is de snelheid echt dramatisch laag, dan wordt er iets aan gedaan.. En lukt dat niet, dan kan je echt wel van je abbo af hoor....
Precies, ik Chello ook niet aan iemand aanraden omdat het bij de buurman toevallig wel werkt.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-08 20:52
Hier nog een Oisterwijker :) ik vroeg me dus ook al af wat voor verbinding dit gaat worden...

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 31-07 00:37

Armada

-Wat wil je weten?-

Op zondag 28 juli 2002 04:28 schreef JvS het volgende:

[..]

kpn garandeert jouw bandbreedte naar de centrale. Die IS gewoon 512kbps.
Dat zou ik wel aan willen vechten.
1. ADSL is een best effort product en garanties worden nooit gegeven, anders dan: we doen ons best.

2. ADSL wordt overselled. Dit betekent in de praktijk dat de DSLAM 1:25 (tot zo'n 50) bezet is.

3. 512 kbps is niet altijd 512 kbps. (what the hell bedoelt hij? Op het moment gebruik ik Casema Broadband Premium (512 kbps), daarbij heb ik ook in praktijk gewoon 64KB/sec wanneer de server dat aan de andere kant aankan. Ik ga binnenkort verhuizen en daarbij zal ik een overstap maken naar ADSL van XS4all, het goedkoopste abo. Deze keuze is vooral ingegeven door de mogelijkheid om in de toekomst naar een sneller abo over te stappen, maar bij het huidig gekozen abo, zal ik maar 50KB/sec in de praktijk kunnen halen. Deze snelheden komen dus niet overeen en dus kan je niet zeggen dat 512 ook altijd 512 is. ADSL heeft blijkbaar meer verlies, of kabel is zo opgevoerd, dat het ex protocol op 512 kan draaien, geen idee.
Uptime van Casema was fantastisch en ik verwacht van XS4all niet anders. Pingtimes zijn van Casema ook standaard 30-40 in potjes Urban T.

Dus: spreek mensen met ervaring met beide in de buurt. En ga niet van het I-net uit, aangezien de negatieve massa zich sneller zal uiten, dan tevreden klanten.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
155 Mbit/s voor een stad met 25.000 inwoners is meer dan voldoende trouwens :)

Je hebt geen gegarandeerde bandbreedte nodig voor kabelmodems. Heeft toch geen zin omdat op het netwerk al gedeeld moet worden in de wijken...

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• harlekein
  • Laatst online: 27-07 20:04

harlekein

Creator Owner

Lang topic, niet alles gelezen, maar neem idd @home en niet chello oid.

ADSL is prima. 56 kb/s download senlheid constant. Ik zit bij Planet. In het begin problemen mee gehad, maar nu draait alles al vele maanden lang prima en stabiel.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 20:10
Op maandag 29 juli 2002 04:02 schreef Device het volgende:
Lang topic, niet alles gelezen, maar neem idd @home en niet chello oid.

ADSL is prima. 56 kb/s download senlheid constant. Ik zit bij Planet. In het begin problemen mee gehad, maar nu draait alles al vele maanden lang prima en stabiel.
Yep heb ik ook, en wil ik wel overstappen naar sneller maar ik vind de prijs die ze daarvoor vragen nog steeds absurt duur.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lexxx schreef op 27 juli 2002 @ 11:59:
Zoals je in de topic titel al ziet komt er in het dorp waar ik woon eindelijk na 2 jaar wachten een kabelaansluiting voor internet. Nu heb ik dus vandaag een brief gekregen van de lokale kabelaanbieder(zo'n geprivatiseerde) met wat informatie daarover. Maar nu ben ik een leek en weet ik dus niet wat dit allemaal inhoud en of dit sneller is dan adsl, wat nu ook ineens in december al bij ons wordt aangeboden.[...]

Ik denk dus niet dat je @Home krijgt. Een beetje comcontroller kan via het kabelnet zo'n 80 km ver. Ik dacht te lezen dat het in de buurt van Tilburg was, dus waarom zouden ze dan nog een KPN lijn huren. BTW volgens mij kan je in elk gehucht zo'n lijn van de KPN krijgen als je maar genoeg betaald.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:42
Treurlings gaat volgens mij gewoon allles zelf aanbieden. Tenslotte staat dat in de brief. Over 3 maanden wordt de KPN-lijn opgeleverd en in de tussentijd gaan ze een helpdesk alsmede de administratie opzetten. Dat zou niet nodig zijn als ze het gaan uitbesteden aan bv. @home.
Moergestel heeft trouwens vanaf morgen (01-08-2002) kabelinternet !
Jammer dat de topic een beetje vern**kt wordt door dat geblaat over ADSL, Oisterwijk krijgt kabel (zoals ook in de topic titel staat vermeld.)

De vraag is of 155 Mbit voldoende is ?

Extra info van mijn kant: totaal aansluitingen CAI --> 7800
1600 mensen hebben positief gereageerd op de enquete. Dus 155 Mbit delen over 1600 aansluitingen zou theoretisch per aansluiting een bandbreedte geven van:
155 Mbit x 1.024 = 158.720 Kbps / 1.600 = 99,2 kbps per aansluiting als we alle 1600 tegelijk gaan surfen. Dus rond de 10 kilobyte/seconde , (2x zo snel dan met m'n 56k6)
(rekenvouten voorbehouden)

/edit/
typefouten

Verwijderd

Dat er nog steeds mensen zijn die denken dat je met adsl een compleet eigen lijn hebt dat snap ik niet. Tot aan je wijkcentrale heb je je eigen lijntje ja vanaf daar gaat iedereen over het zelfde kabeltje naar de provider toe. Net als met kabel dus.
Met adsl is het ook nooit mogelijk om je max snelheid te halen van bijv. 64 kB/s bij een 512kbit verbinding. Dit heeft iets met het upload kanaal te maken, kweet alleen niet meer precies hoe het zit. Als je upload met adsl zal je download ook compleet inzakken.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 15:36

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

ff een vraagje tussendoor hé:

Degene waar ADSL zo k*t was, hoe heeft ie het aangesloten...

Ik kwam namelijk laatst ADSL bij een vriend van me aanleggen, en een monteur van KPN zelf had de splitter langs de computer aangelegd...

Terwijl iederen mafketel weet dat de splitter maar maximaal 3 meter van de hoofdtelefoonaansluiting mag liggen om signaal vervorming en dus snelheidsverlies in te perken!

Heeft ie nieuwe kabels gebruikt, afgeschermde, heeft ie z'n pc goed geinstalleerd, heeft ie de juiste provider (ik bedoel maar iets als Wannadoo zal ik nooit pakken!) heeft ie de connectors er goed aan zitten, zit ie in de buurt van een mogelijk storingsbron voor 't modem of woont ie misschien in een flat.
Heb je dat allemaal goed, ga dan eens bellen met KPN, dan zit er gewoon iets verkeerd in de centrale (je moet vooraf wel ff checken dat meerdere mensen die op jouw centrale zitten ook 't zelfde probleem hebben!)

ADSL is namelijk een van de betrouwbaarste een meest uptime gegarandeerde netwerken die voor de consument beschikbaar is...

en nee ik werk niet voor KPN, maar velen zullen me site van afgelopen januari nog herrinneren waarop alle ISP's die niet via Mxstream werkte vergeleken werden!
Daaruit heb ik een hoop kennis en lering getrokken vooral in samenwerking met Wijnand Schouten van Eweka... :) 8-)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Leuk. Een discussie over kabel en ADSL. Die heb ik al tijden niet meer gezien/gelezen.

Ik kon zelf kiezen tussen Casema wannadoooooohhohoho. En ADLS Mxstream.
Ik heb het laatste maar gekozen. Via Xs4all.

• polleke
  • Laatst online: 23-11-2025
Alweer een mede Oisterwijker hier...Ik denk toch dat ik maar een paar maandjes wacht totdat ADSL beschikbaar is. En ik reken er ook niet echt op dat kabelinternet rond sept/okt gereed is. Voordat je alle kinderziektes etc eruit hebt ben je zo een half jaar verder. Maar die 155 mbit is dat nou echt voldoende voor een dorp met 25000 inwoners?

Verwijderd

polleke schreef op 31 juli 2002 @ 08:16:
Alweer een mede Oisterwijker hier...Ik denk toch dat ik maar een paar maandjes wacht totdat ADSL beschikbaar is. En ik reken er ook niet echt op dat kabelinternet rond sept/okt gereed is. Voordat je alle kinderziektes etc eruit hebt ben je zo een half jaar verder. Maar die 155 mbit is dat nou echt voldoende voor een dorp met 25000 inwoners?
Even rekenen. 155Mbit / 25000 = 6.2Kbit per persoon. Dat is nog minder dan een 56K modem.

MAAR. niet iedereen zit op internet. Mischien (nate vinger werk) 5% gaat op de kabel dus dan wordt de berekening
155/(5%*25000) = 124Kbit. Dat is al wat beter.

Niet iedereen meteen die bandbreedte volduwen. dus die 155Mb is genoeg.

• PolarBear
  • Niet online
155 mbit is meer dan voldoende.

1. Lang niet iedereen neemt kabelinternet.
2. Niet iedereen zit tegelijkertijd te downloaden (waat het meeste bandbreedte nodig heeft)

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:04
PolarBear schreef op 31 juli 2002 @ 08:40:
155 mbit is meer dan voldoende.

1. Lang niet iedereen neemt kabelinternet.
2. Niet iedereen zit tegelijkertijd te downloaden (waat het meeste bandbreedte nodig heeft)
In mijn dorp kwam ruim 2 jaar geleden kabelinternet. Iedereen neem kabelinternet dus (mijn ervaring was dat het de snelheid niet negatief heeft beinvloed!). Maar sinds begin dit jaar is ook ADSL beschikbaar (niet bbned, geen MXstream). Dus ik heb nu 2Mbit ADSL. Aangezien "iedereen" al kabelinternet heeft, ben ik over ADSL tevreden, haal de 2M met regelmaat. Perfect.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

polleke schreef op 31 juli 2002 @ 08:16:
Dat is zat. En het is maar de vraag of ze ook 155mbit afnemen bij de provider. Wellicht wordt het een 155mbit die op 40mbit wordt afgeknepen omdat ze niet meer kunnen betalen.

Daarnaast is 155mbit veel... Dus ik denk dat echt wel voldoende bandbreedte hebben voor het hele dorp. Als je je bedenkt dat niemand continu download.

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ach in Oisterwijk krijgen ze tenminste bericht dat Kabel internet beschikbaar is...

Ik zat er namelijk (voor ik vorig jaar ADSL kreeg) zo'n 3 jaar op te wachten...

Vanaf de technologie beschikbaar was voor Pallet (later Essent) zat ik al watertandend te wachten, vooral omdat er niets anders beschikbaar was hiero...

Maar na vele brieven (6) met datums dat het beschikbaar moest zijn, laatste dateerd van maart 2001.... Zonder dat er ook maar iets was heb ik @home maar opgegeven...

Nu moet ik zeggen dat @home over 't algemeen vrij snel is...
Dit komt mede doordat ze in bijvoorbeeld flats meerdere "lijnen" aanleggen en op drukke punten gebruik maken van switches... (in tegenstelling tot Chello die werken veelal met hubs... :'( )

Bovendien heeft Essent een behoorlijk netwerk aangelegd, in de vorm van een glazen netwerk waar menig KPN achtig bedrijf jaloers op zou zijn...

De truuk is nu net als bij Zeelandnet om dit netwerk ook nog voor andere doeleinden te gaan gebruiken (daar zit namelijk 't echte geld :) )

Keus is simpel:

Heb je kabel pak 't dan, behalve als 't Chello of Casema is (Casema bedoel ik alleen in grote steden niet pakken!).
Heb je geen kabel, pak dan ADSL...
Pak eerst kabel omdat je daar makkelijker vanaf kunt, bevalt het goed, houden dan, bevalt het niet... Afsluiten en ADSL aanschaffen.

Waarom eerst kabel: ADSL is ontzettend duur in aansluitkosten, kabel niet!

Probeer het gewoon is 't nix kun je er altijd vanaf! :)

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• PolarBear
  • Niet online
zwahiel schreef op 31 juli 2002 @ 15:00:
Dit komt mede doordat ze in bijvoorbeeld flats meerdere "lijnen" aanleggen en op drukke punten gebruik maken van switches... (in tegenstelling tot Chello die werken veelal met hubs... :'( )
HUH ik snap je niet. Als ik je goed snap denk jij dat er ethernet hub/switches in het kabelnetwerk liggen ofzo. Volgens mij snap je het niet helemaal. En ook meedere "lijnen" mag wel wat worden uitgediept.

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

PolarBear schreef op 31 juli 2002 @ 15:38:
[...]

HUH ik snap je niet. Als ik je goed snap denk jij dat er ethernet hub/switches in het kabelnetwerk liggen ofzo. Volgens mij snap je het niet helemaal. En ook meedere "lijnen" mag wel wat worden uitgediept.
Bij deze de uitdieping:

Met hub / switch bedoel de inderdaad ook een hub / switch!
Maar geen Ethernet apparatuur...

De coax lijnen die naar jouw huis komen, worden versterkt in de wijkcentrale.
Door zo genoemde hubs worden de signalen die van 1 kabel komen gesplit in de draaden die naar de straat centrale gaan.

In deze straatcentrales worden de draaden wederom gesplits naar de kabels die naar de verschillende huizen gaan...

Nu is het zo dat dit passief kan en actief, 't zelfde als bij ethernet...
Bij Chello / UPC zijn veel straatcentrales passief, bij Essent was dit ook 't geval.

Doormiddel van een sterk signaal door te douwen door de kabels naar de verschillende centrales kan dus toch internet en cai aangeboden worden...

Echter de snelheid van deze methode is fluctuerend en soms ook gewoon ronduit slecht / laag.

Als je binnen de straatcentrales actieve verdeelpunten aanlegt, krijg je betere signaaldoorgifte en betere signalen betekend betere diensten via de kabel...

Dat bedoel ik met switches...

Bovendien meen ik me te herrinneren dat de de modem signalen die van je huis en naar je huis toe gaan in verbinding staan met tegen modem / modembank in de wijkcentrale. En daar wordt 't ethernet en vanuit ethernet weer glas...
Daar hangen meen ik wel ethernet switches / hubs...

Met die extra lijn naar een flat, refereer ik naar een aparte of tweede straatcentrale met een aparte verbinding naar de wijkcentrale...
Daardoor blijft de signaalsterkte goed, Chello deed dit meestal niet en plaatste actieve versterkers bij zo'n soort gevallen... Iets wat eigenlijk binnen het gehele netwerk al moest...

Dit heeft trouwens al eens op inet gestaan, bij een vraag waarom Chello zo traag was, er werden toen vergelijkingen gemaakt tussen verschillende netwerken...

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Saeverix schreef op 27 juli 2002 @ 20:25:
[...]

Daar kan ik niet tegen :?
[Offtopic]

* max ziet iets moois opbloeien tussen Wildfire en LuNaTiC.

:+

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:49
JvS schreef op 28 juli 2002 @ 04:28:
[...]

binnen een uur ofzo binnen wil hebben (de limiet is bij chello trouwen a-relaxed. Bij mxstream gewoon 30gig). surfen (veel kleine bestandjes downloeaden) gaat
Waar haal je vandaan dat de limiet 30GB is bij MXstream ? Ik heb dat nog nergens kunnen vinden (alleen dat er een FUP geldt).

• Canard
Best interessante replies ;) maar mag het iets meer minder off-topic?

• polleke
  • Laatst online: 23-11-2025
Weet iemand of er al meer informatie beschikbaar is over breedband internet in Oisterwijk? Bij www.mordax.nl zijn namelijk al tests uit Oisterwijk aanwezig

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik kreeg gister ook Kabel internet aangeboden, over een glasvezel netwerk van Casema. Heb na de verhalen hier toch maar voor adsl gekozen

• Canard
polleke schreef op 14 augustus 2002 @ 12:44:
Weet iemand of er al meer informatie beschikbaar is over breedband internet in Oisterwijk? Bij www.mordax.nl zijn namelijk al tests uit Oisterwijk aanwezig
Waar staan die tests dan? Staat die dan bij kabel of bij adsl? En welke provider?

De enige info die ik verder kon vinden staat hier:

http://www.teurlings.com/ --> Kabel info --> Internet via de kabel...

• Canard
Ik heb een email gehad van de provider, komende week zou hier meer informatie moeten komen te staan over welke abonnementen er zijn enzo... :)

http://www.parelnet.nl/

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Lexxx schreef op 27 juli 2002 @ 11:59:
Zoals je in de topic titel al ziet komt er in het dorp waar ik woon eindelijk na 2 jaar wachten een kabelaansluiting voor internet. Nu heb ik dus vandaag een brief gekregen van de lokale kabelaanbieder(zo'n geprivatiseerde) met wat informatie daarover. Maar nu ben ik een leek en weet ik dus niet wat dit allemaal inhoud en of dit sneller is dan adsl, wat nu ook ineens in december al bij ons wordt aangeboden.
[...]

Ben benieuwd wat de snelheid word in dat mooie Oisterwijk. Ben benieuwd wat Teurling in petto heeft voor jullie.
Tís toch vreemd dat zo'n bedrijf het internet over de essent kabel door gaat geven. Maar heb een flauw vermoeden dat je moet gaan denken aan een snelheden die net iets boven casema liggen... Ben ook benieuwd naar hoeveel mensen zich aanmelden met de prijzen van installaties die ik gezien heb in Oisterwijk... 8)7

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• Canard
maontje schreef op 25 augustus 2002 @ 23:27:
[...]
Ben ook benieuwd naar hoeveel mensen zich aanmelden met de prijzen van installaties die ik gezien heb in Oisterwijk... 8)7
Waar heb je die gezien dan?

• maontje

maontje

better off Playing

Canard schreef op 26 augustus 2002 @ 18:18:
[...]

Waar heb je die gezien dan?
Een tante van me woont in oisterwijk en die heeft eind vorig jaar al een folder ontvangen van Teurlings met de tarieven van de installatie's. En die logen er niet om. Ze vroegen toen voor een install 228 euro das 500 piek in vergelijk bij @home waar je voor een full instal maar 135 euro betaald... Ps heb dat zelfde foldertje ook bij een kennis gezien... Als ik zo eens naar die backbone kijk verwacht ik geen hoge snelheden in dat mooie dorpje 155Mbit is niet echt om over naar huis te schrijven.. want das voorzichtig omgerekend krap 20MegaByte per seconde nou als daar zeg maar 8000 woningen op moeten... AYAYAYAYAY vrees ik het ergste lijkt een beetje op een 2de casema!!!!

• maontje

maontje

better off Playing

Canard schreef op 25 augustus 2002 @ 20:37:
Ik heb een email gehad van de provider, komende week zou hier meer informatie moeten komen te staan over welke abonnementen er zijn enzo... :)

http://www.parelnet.nl/
Fijn is dat de link naar parelnet.nl server niet gevonden hihi. Hoop niet dat dit voorspellend is...... ;( :9

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

maontje schreef op 27 augustus 2002 @ 22:33:
[...]

Fijn is dat de link naar parelnet.nl server niet gevonden hihi. Hoop niet dat dit voorspellend is...... ;( :9
Nou, ik zie toch echt gewoon dit, hoor:

Afbeeldingslocatie: http://vanerve.nl/i/parelnet.gif

Niks mis mee, volgens mij :).

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

maontje schreef op 27 augustus 2002 @ 00:04:

Als ik zo eens naar die backbone kijk verwacht ik geen hoge snelheden in dat mooie dorpje 155Mbit is niet echt om over naar huis te schrijven.. want das voorzichtig omgerekend krap 20MegaByte per seconde nou als daar zeg maar 8000 woningen op moeten... AYAYAYAYAY vrees ik het ergste lijkt een beetje op een 2de casema!!!!

Ik weet niet wat jij weet, maar 155mbit met 8000 man is echt wel goed hoor. stel dat je een 1mbit verbinding thuis hebt (huis-backbone, zegmaar), dan heb je 8000mbit nodig om het voor iedereen te kunnen garanderen, en is er dus sprake van een 1:55 overboeking.. En dat is goed te doen (1:25 en zelfs 1:50 is met grote aantallen mensen nog prima te doen, zoals ik tot nu toe heb gemerkt met KPNadsl, waar dat het geval schijnt te zijn).

Lang niet iedereen maakt namelijk op hetzelfde moment gebruik van de verbinding.
Verwijderd schreef op 30 juli 2002 @ 23:15:
Dat er nog steeds mensen zijn die denken dat je met adsl een compleet eigen lijn hebt dat snap ik niet. Tot aan je wijkcentrale heb je je eigen lijntje ja vanaf daar gaat iedereen over het zelfde kabeltje naar de provider toe. Net als met kabel dus.
Eh, neehoor. Je hebt toch ook geen gedeelde telefoonlijn, of een gedeelde isdnlijn, waarmee je niet kan bellen als er in jouw wijk toevallig meer dan 100 mensen tegelijkertijd gaan werken? Die data gaat vanaf de wijkcentrale misschien wel over een enkele glasvezelkabel naar de kpn/internet, maar dat is iets wat een HEEL wat andere snelheid haalt dan wat je met een TV-kabel haalt. Daar deel je max 12mbit (oid) met de mensen die op dezelfde kabel aangesloten zitten. En omdat dat met veel minder mensen is, wil het bij kabel weleens voorkomen dat je enorme 'dips' hebt, in tegenstelling tot bij kpnadsl.
Met adsl is het ook nooit mogelijk om je max snelheid te halen van bijv. 64 kB/s bij een 512kbit verbinding. Dit heeft iets met het upload kanaal te maken, kweet alleen niet meer precies hoe het zit. Als je upload met adsl zal je download ook compleet inzakken.
Dat heeft niet zoveel met adsl te maken, als wel met de manier waarop ze die pakketjes behandelen. Met versatel schijn je wel gewoon 64kbyte/sec te kunnen halen. Waarom het met mxstream niet kan is me een beetje een raadsel.
sverzijl schreef op 31 juli 2002 @ 17:27:
[...]

Waar haal je vandaan dat de limiet 30GB is bij MXstream ? Ik heb dat nog nergens kunnen vinden (alleen dat er een FUP geldt).
Het is ook FUP, maar die grens is zo ongeveer de ongeschreven regel...
zwahiel schreef op 31 juli 2002 @ 02:12:
ff een vraagje tussendoor hé:

Degene waar ADSL zo k*t was, hoe heeft ie het aangesloten...

Ik kwam namelijk laatst ADSL bij een vriend van me aanleggen, en een monteur van KPN zelf had de splitter langs de computer aangelegd...

Terwijl iederen mafketel weet dat de splitter maar maximaal 3 meter van de hoofdtelefoonaansluiting mag liggen om signaal vervorming en dus snelheidsverlies in te perken!
Vanaf mijn ISRA gaat er toch echt 7 meter kabel naar boven om vervolgens de splitter in te gaan. Ik weet niet waar jij die drie meter vandaan haalt, maar kan je er een verklaring voor geven dat er vanaf de centrale tot 5000 meter gebruikt kan worden en vanaf het ISRApunt maar 3 meter?

Daarnaast is adsl van kpn maar 512kbit, dus dan heb je zowiezo al nooit echt last van storingen in de kabel die de snelheid omlaag duwen, dat is meer als je een 2-8mbit verbinding hebt. Dan heb je 2mbit en als de lijn het toelaat tot 8mbit. Dan gaat dat gelden.
Armada schreef op 28 juli 2002 @ 23:05:
[...]

Dat zou ik wel aan willen vechten.
1. ADSL is een best effort product en garanties worden nooit gegeven, anders dan: we doen ons best.
Klopt, maar dat neemt niet weg dat je toch echt een eigen telefoonlijntje hebt liggen, die je niet met je straat deelt :P.
2. ADSL wordt overselled. Dit betekent in de praktijk dat de DSLAM 1:25 (tot zo'n 50) bezet is.
Nee een DSLAM is gewoon een adsl splitter in de centrale, waar tot 12 man op aangesloten kunnen worden. Ik weet niet hoe je die wil oversellen, maar volgens mij kan dat niet :P. Vanaf de provider is de bandbreedte (uiteraard :)) wel overselled (50:1 heb ik zelfs begrepen), maar dat kan dus geen echte kwaad :).

Ow en ik weet dat als de server waarvan je download geen snelle server is, je geen 512 kbit haalt :P

• maontje

maontje

better off Playing

[quote]JvS schreef op 28 augustus 2002 @ 12:45:

[...]

Ik weet niet wat jij weet, maar 155mbit met 8000 man is echt wel goed hoor. stel dat je een 1mbit verbinding thuis hebt (huis-backbone, zegmaar), dan heb je 8000mbit nodig om het voor iedereen te kunnen garanderen, en is er dus sprake van een 1:55 overboeking.. En dat is goed te doen (1:25 en zelfs 1:50 is met grote aantallen mensen nog prima te doen, zoals ik tot nu toe heb gemerkt met KPNadsl, waar dat het geval schijnt te zijn).

Lang niet iedereen maakt namelijk op hetzelfde moment gebruik van de verbinding.
[...]

Wat jij zegt klopt wel maar. het houd niet echt over... Maar ben benieuwd. Ik werk nl. zelf in de internet installatie branche.. Ben dagelijks bezig met het installen van inet.. maar ben heel erg nieuwsgierig naar de downstream.. Zou als jij het zegt had ik het nog niet bekeken...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, als het een 512kbit verbinding is (wat prime te doen is voor >90% van de mensen), dan is het zelfs een bijna te garanderen verbinding (behalve dan dat het kabel is en blijft en je dus de pech kan hebben dat in jouw "lijn" veel mensen tegelijk zitten).

Pagina: 1