Zoals je in de topic titel al ziet komt er in het dorp waar ik woon eindelijk na 2 jaar wachten een kabelaansluiting voor internet. Nu heb ik dus vandaag een brief gekregen van de lokale kabelaanbieder(zo'n geprivatiseerde) met wat informatie daarover. Maar nu ben ik een leek en weet ik dus niet wat dit allemaal inhoud en of dit sneller is dan adsl, wat nu ook ineens in december al bij ons wordt aangeboden.
(Er komen hier trouwens verschillende aanbieders voor adsl, cistron, babyxl en tweakdsl.)
Kan iemand mij vertellen of het kabelinternet waar hier over wordt gesproken sneller is dan een aansluiting via adsl?Na vele onderhandelingen zijn we er uiteindelijk toch in geslaagd een provider te vinden die een goede koppeling met het internet kan realiseren. Deze provider is KPN Telecom. Het net wordt aangesloten op het KPN IP netwerk op basis van ATM-Flexistream met een flexibele capaciteit tot 155 mbit/s.
(Er komen hier trouwens verschillende aanbieders voor adsl, cistron, babyxl en tweakdsl.)