Kabelmodem uitzetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gkros
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-06-2023
Is het aan te raden om je kabelmodem uit te zetten voor een 2 weken als je met vakantie gaat of is dat nergens goed voor.
Ik heb wel eens gehoord dat het wel eens goed is om de stekker er uit te halen voor een tijdje,nu ga ik 2 weken weg is het dan verstandig om het nu te doen of heeft dat totaal geen nut?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ach ja, lijkt me niet slecht voor je modem als ie 2 weken voor niks aanstaat, mijn kabelmodem staat (op de occasional "stoppen eraf" na dan) al jaren aan. Daar zijn ze op gebouwd!

Maar als je je er prettig bij voelt trek je toch gewoon de stekker eruit?!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Ik schakel dagelijks mijn pc uit (staat nooit 24/7 aan)en tegelijkertijd gaat de adapter van het kabelmodem uit het stopcontact! Nergens geen problemen mee!!

Verwijderd

het lulligfe is met @home dat als je de stekker eruit trekt je geen verbinding meer hebt.
en als je de stekker er weer in doet weer een half uur moet w88 totdat je weer verbinding hebt.

oftewel:lekker laten zitten

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 09:40 schreef PlaceR het volgende:
het lulligfe is met @home dat als je de stekker eruit trekt je geen verbinding meer hebt.
en als je de stekker er weer in doet weer een half uur moet w88 totdat je weer verbinding hebt.

oftewel:lekker laten zitten
dat ligt duz aan de plaats waar je zit.
bij de ene duurt heteen half uur , bij de andere een paar minuutjes :? .
zal wel met signaalsterkte te maken hebben of zo.

Verwijderd

Als je op vakantie gaat is het zowiezo voor je gemoedsrust handiger om overal de stekkers uit te trekken.
Stel je voor dat er ergens kortsluiting ontstaat, je komt thuis en ziet alleen een zwarte rokende puinhoop van wat eens je huis was. En jij maar denken; "Had ik nou maar ..."

Verwijderd

Als ik paar dagen of langer weg ben haalt mn moeder de stroom er ook vanaf.
Met chello helemaal geen problemen, als je 2 weken weg bent alleen maar energie verspilling.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Kabelmodems zijn gemaakt voorlang durig aanstaan / constant gebruik. als je modem geen stroom heeft kunnen ze hem ook niet upgraden / instellingen change.

trouwens in de chello voorwaarden staat ook:

7.3 De Klant dient ervoor te zorgen dat het kabelmodem permanent is aangesloten op een erkende en geaarde stroomvoorziening, zorgvuldig wordt behandeld en dat van het kabelmodem geen misbruik wordt gemaakt of daaraan schade wordt toegebracht

en daarvoor zal dat permanente wel zijn :) daarom laat ik em altijd aan, trouwens serv voor mail enzz draait ook 24/7 en zonder inet kan die niet veel :P (na een storingkje van chello zet ik em soms wel effe half uurtje uit ofzo )

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 13:01 schreef SithWarrior het volgende:
Kabelmodems zijn gemaakt voorlang durig aanstaan / constant gebruik. als je modem geen stroom heeft kunnen ze hem ook niet upgraden / instellingen change.

trouwens in de chello voorwaarden staat ook:

7.3 De Klant dient ervoor te zorgen dat het kabelmodem permanent is aangesloten op een erkende en geaarde stroomvoorziening, zorgvuldig wordt behandeld en dat van het kabelmodem geen misbruik wordt gemaakt of daaraan schade wordt toegebracht

en daarvoor zal dat permanente wel zijn :) daarom laat ik em altijd aan, trouwens serv voor mail enzz draait ook 24/7 en zonder inet kan die niet veel :P (na een storingkje van chello zet ik em soms wel effe half uurtje uit ofzo )
waarom moet dat ding geaard zijn ? :) der zit een adapter bij en die heeft geen aardpen hoor >:) wat zijn ze weer slim bij Kwello

/me rukt alleen de UTP naar de switch/compu uit het modem modem huur je toch >:) en je moet hem aanlaten dus tja :P als die dan getoast word :P do you care ?

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:53

WouterG

Dit is geen ondertitel

Voor mn servertje is het een verreiste omdat die gasten van zeelandnet mij geen vast ip geschonken hebben. En ook mn servertje moet uiteraard online blijven.
Anders zou ik hem gewoon uitzetten. Wat het je eraan?

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ook bij @Home staat in de voorwaarden dat de modem altijd stroom moet krijgen. Gewoon er in laten zitten dus. Als dat ding zichzelf opblaast krijg je toch wel een nieuwe...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 20:24 schreef Moartn het volgende:
Ook bij @Home staat in de voorwaarden dat de modem altijd stroom moet krijgen. Gewoon er in laten zitten dus. Als dat ding zichzelf opblaast krijg je toch wel een nieuwe...
wel je UTP er uit als je geen servertje heb he >:)

Verwijderd

Ik zou m uit zetten en de kabel er uit trekken. Heb een keer alle TV's, video's en modem naar de klote gehad door een bliksem :(

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 21:43 schreef dev het volgende:
Ik zou m uit zetten en de kabel er uit trekken. Heb een keer alle TV's, video's en modem naar de klote gehad door een bliksem :(
TV enzo is er zo af :) stekkertje van de splitter en klaar :) modem blijft echter gewoon aan alleen de UTP gaat er uit :) /me heb geen zin in gefrituurde SWITCH en computers :)

Verwijderd

Ik heb ook een keer gehad dat alleen m'n modem stuk ging door bliksem (overige zooi gelukkig niet :P ). Toen zat ik een maand zonder internet (die Chello service), dus haal ik m er toch maar uit :)

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het is niet verplicht om hem aan het stroom te houden om updates voor je modem firmware etc. te ontvangen in ieder geval. Als je de modem na een tijdje weer aanzet dan haalt 'ie zelf eventuele updates op, mocht dat nodig zijn. (Aldus een helpdesk medewerker van @Home, een tijdje geleden.)

Wel kan het zijn dat je een nieuw IP krijgt als je een tijdje geen verbinding maakt, maar dat maakt voor de meeste mensen niets uit.

Ik zie het alleen maar als stroombesparing zonder enige nadelen, dus je kunt de modem zelf ook gerust even vakantie laten houden ;).

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op zaterdag 27 juli 2002 22:25 schreef AtHomer het volgende:
Het is niet verplicht om hem aan het stroom te houden om updates voor je modem firmware etc. te ontvangen in ieder geval. Als je de modem na een tijdje weer aanzet dan haalt 'ie zelf eventuele updates op, mocht dat nodig zijn. (Aldus een helpdesk medewerker van @Home, een tijdje geleden.)
De voorwaarden gaan toch echt voor een helpdesker vrees ik...

Ik zou de modem erin laten, UTP uit te modem, en ook je TV en radio uitpluggen... Dan kan er nix gebeuren, en hou je je toch aan de voorwaarden...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:27

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op zaterdag 27 juli 2002 22:31 schreef Moartn het volgende:

[..]

De voorwaarden gaan toch echt voor een helpdesker vrees ik...
Je kunt dat "permanent" ook toepassen op het stopcontact... oftewel: als je het modem aansluit, moet het altijd een stopcontact zijn dat "erkend en geaard" is. Tenminste, zo zou ik het interpreteren :) Sowieso kan jij als gebruiker nooit garanderen dat je modem 24/7 aangesloten is!

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Als je weg gaat zou ik m uitzetten. Dan als je thuis komt weer aan doen en ondertussen dat het modem verbindingt maakt kan jij mooi je koffer uitpakken. :)

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 23:42 schreef MrTinux het volgende:

[..]

Je kunt dat "permanent" ook toepassen op het stopcontact... oftewel: als je het modem aansluit, moet het altijd een stopcontact zijn dat "erkend en geaard" is. Tenminste, zo zou ik het interpreteren :) Sowieso kan jij als gebruiker nooit garanderen dat je modem 24/7 aangesloten is!
Erkend? wat is dat? >:)

en wat voor "NUT" heb een geaard stopcontact nou weer? voor je modem dan, der zit een Adaptor aan met een 2 polige smalle stekker er aan, geen aarde.. WAAROM moet je dan een geaard stomcontact ? :)

omdat ze het leuk vinden om je een draadje te trekken :?

• SithWarrior

SithWarrior

mja beetje vreemde kronkels hebben ze daar, trouwens als je bang bent voor bliksem inslagen etc etc kan je ook een stekker doosie nemen die beveiligd is tegen overspanning en em daar op gooien :)

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 01:39 schreef SithWarrior het volgende:
mja beetje vreemde kronkels hebben ze daar, trouwens als je bang bent voor bliksem inslagen etc etc kan je ook een stekker doosie nemen die beveiligd is tegen overspanning en em daar op gooien :)
precies >:) maar een getoast modem kost mij nix maar @home in mijn geval :P en zo`n doosje kost mij geld :)

@home verdient wel genoeg dacht ik zo >:)

• SithWarrior

SithWarrior

voor ze em komen vervangen ben je zo weekje verder, das niet zo erg natuurlijk pay je ook weekje niet maar je heb week lang geen inet! en das erg :P

Verwijderd

Op zondag 28 juli 2002 01:50 schreef SithWarrior het volgende:
voor ze em komen vervangen ben je zo weekje verder, das niet zo erg natuurlijk pay je ook weekje niet maar je heb week lang geen inet! en das erg :P
bij @home is het toch zo dat je als je langer dan 24 uur offline legt waar je niks aan ken doen dat je pleuros terug krijgt? :P

en nu lekker :z :z :z :z
Pagina: 1