Toon posts:

aansprakelijk stellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren was ik lekker aan het computeren totdat mijn leds op mijn cast knipperde. Ik meteen de sekker eruit. Alles eruitgetrokken. Voeding eens los getest niks nadus dus waarschijnlijk sluiting in de voeding geweest. Daar ging mijn twee week oude pctje naar ....
De dode componenten zijn:
- Asus P4t533-c
- Ati Radeon 8500 64mb
- maybe 2x256 rimm double sided :'(
- maybe proc PT4 1,8
Wat kan ik nu doen alles is te claimen waarschijnlijk maar de case (chieftec) heb ik tijdens de niet voordelige MEMO uitverkoop weken gekocht. En nu hebben ze van alle fabrikanten service nummers op de site staan behalve van Chieftec ja Chieftec ja. Dus zeer baluh.
Kan ik Chieftec niet op een of de andere manier daarvoor aansprakelijk stellen voor het feit van die kapotte voeding??
Enja het was allemaal goed geassembleerd. Het is echt een fout van Chieftec! :(

Verwijderd

License agreement bij aankoop??

Lastig maar is echt alles wat je daar beschrijft Doorgefikt??

Ik weet er verder anders ook weinig over.

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk wel jah,
ga het vandaag op de zaak testen.
Alleen hdd, dvd, cd burner, ,maybe live drive en fdd zijn.
Das nog niet eens de helft van de waarde :'(

Verwijderd

Maar is het dan niet mogelijk om gewoon garantie op de onderdelen te krijgen bij de leverancier waar die vandaan komen?

Als er maar geen grote brandplekken en/of fysiek beschadigde onderdelen opzitten zal iedere toko garantie moeten geven op door hun geleverde onderdelen. Door welke oorzaak deze dan ook kapot zijn gegaan.

Voor zover ik weet heeft chieftec geen "nederlandse" garantieafhandeling, misschien wel helemaal niet voor eindgebruikers :(
Sowieso gaat chieftec denk ik niet jou een nieuwe mobo etc etc geven... Veel minder moeite om naar de winkel waar je die gekocht hebt terug te gaan...

Verwijderd

Idd gewoon teruggaan naar de winkel, vertellen wat er is gebeurd. Ik hoop wel dat je alles bij dezelfde winkel gehaald hebt, anders krijg je snel van dat gezeur 'Ja die kast is slecht, daar kunnen wij geen garantie op geven!' of 'Misschien heb jij de boel wel niet goed aangesloten'
Hou het er gewoon maar op dat het een fout in het moederboord was en dat EN je hele pc met alle onderdelen daaraan is overleden EN de voeding *D ... als je het op die manier brengt, leg je de schuld mee bij de winkel neer waar je je garantie gaat halen. Zegmaar dat je vaker van dit probleem gehoord had op internet met dit type moederboord. Maar wist jij veel dat ze dit moederboord aan jou geleverd hadden.... anyway, suc6 ermee!!

Verwijderd

Denk dat je van chieftec niets meer terug zal kunnnen krijgen dan de voeding. Zal toch moeilijk worden om te kunnen bewijzen dat al je componenten defect zijn geraakt door de voeding.

En natuulijk kan chieftec dan de zaak ook nog omdraaien. Door sluiting in b.v. je mainboard is de voeding defect gegaan.
Ga maar verhaal halen bij Asus..... dit soort kastje naar de muur effect.

Denk dat je het beste de oplossing van werty kunt proberen.
IIG niet zeggen dat je voeding de oorzaak v/h probleem is.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op zaterdag 27 juli 2002 10:03 schreef axkman het volgende:
Idd gewoon teruggaan naar de winkel.
Memo was toch failliet :?

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Als er geen zichtbare brandschade op de componenten zit heb je grote kans dat ze gewoon door de fabrikant zullen worden omgeruild. Bij welke winkel heb je de componenten gekocht?

En ik denk niet dat je enige hoop moet hebben dat Chieftec maar iets vergoe van je schade (maar misschien is dat dus niet nodig)...

Verwijderd

Topicstarter
Ja daarom zit ik zo met het probleem,

het mainboard is zekers kaduk.
De videokaart/mem/proc zijn wonder bij wonder nog heel :)
Maar ik heb het erovergehad met een collega en hij zei ook die voeding bij ons claimen is niet te doen wegens seriesnummers en dergelijk. Je kan het dus bij Chieftec proberen. En Memo bellen heeft vrij weinig zin :z

• jeffreystegeman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11-2002
op de site staat wel een links naar een advocatenbureau.
misschien dat die je op weg kunnen helpen dmv advies.

[url="http://www.hollapoelman.nl"]www.hollapoelman.nl[/url]

er staat daar een info @dres.
stuur ze een mail ofzo.

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 07:41 schreef gotties het volgende:
Wat kan ik nu doen alles is te claimen waarschijnlijk maar de case (chieftec) heb ik tijdens de niet voordelige MEMO uitverkoop weken gekocht. En nu hebben ze van alle fabrikanten service nummers op de site staan behalve van Chieftec ja Chieftec ja. Dus zeer baluh.
Kan ik Chieftec niet op een of de andere manier daarvoor aansprakelijk stellen voor het feit van die kapotte voeding??
Enja het was allemaal goed geassembleerd. Het is echt een fout van Chieftec! :(
Voor zover ik weet levert Chieftec kasten zonder voeding.
[url="http://www.chieftec.com/services/packing.htm"]http://www.chieftec.com/services/packing.htm[/url]
Ik zie hier geen voeding bijstaan.
Dus zou je het proberen te kunnen verhalen op de leverancier waar je de voeding hebt gekocht, maar ik geef je weinig kans.
Ik begrijp uit je verhaal dat je namelijk je pc zelf geassembleert heb en dan zullen 9 van de 10 bedrijven het verhalen op je eigen "schuld" , u zult wel iets fout hebben gedaan meneer" enz....
Bad news helaas :(

Verwijderd

brandverzekering
(seriues)

Verwijderd

moeten er wel brandplekken in je voeding zitten :P

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Claim gewoon garantie op die onderdelen bij de fabrikant zelf, of via de winkel waar je het vandaan haalt.

Of moet het van jou per se via chieftech?
Pagina: 1