Zijn er ook ecologisch verantwoorde computers?

Pagina: 1
Acties:

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05-2025

cappie

all lowercase

Topicstarter
Na al dat geknutsel aan die brute computer van je heb je wel eens een keer een ander idee wat helemaal haaks staat op dat wat je eerst voor ogen had:

"wat als ik nou eens een super-ecologisch verantwoord rekenbeest maak?!" .. ecologisch verantwoorde bronnen van entertainment zijn immers nogal 'flex' en/of 'bot'/'bruut'.. :)

ik bedoel eigenlijk dus computers die vrijwel geen stroom verbruiken (omgebouwde desktops, geen IC's aangesloten op citroenen) en heel weinig geluidsoverlast genereren?

- zonne energie? wind energie? water + zwaartekracht energie? stoom? nucleare energie? :)
- laag rpm.. gedempt.. stil.. stiller.. stilst.. "wat? ik hoor niks"

zoiets dus.. weet iemand hier wat links naar bekende projecten of gewoon iets wat hij of zij ooit bedacht heeft?

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Verwijderd

nucleare energie?
Paar gram plutonium laat je pc-tje wel een tijdje draaien :+

Via C3 is wel een ecologisch verantwoorde proc denk ik *D

• cappie

cappie

all lowercase

Topicstarter
Op zaterdag 27 juli 2002 02:52 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:

[..]

Paar gram plutonium laat je pc-tje wel een tijdje draaien :+

Via C3 is wel een ecologisch verantwoorde proc denk ik *D
nahja.. da's mischien een beetje overdreven.. maar hoe zit het met echte idee'en of bestaande/geplande projecten!? :)

Verwijderd

Misschien is dat wat??

[url="http://www.webwereld.nl/nieuws/11913.phtml"]http://www.webwereld.nl/nieuws/11913.phtml[/url]

Een laptop van biologisch afbreekbaar plastic.

Verwijderd

Een Chinees telraam is ecologisch uiterst verantwoord.

;) Abacus Rules!!!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Er zijn laptops die op zonne-energie draaien :)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Groene stroom lijkt mij een makkelijke oplossing.

Verder moet je zoveel mogelijk kijken naar de resources die ge/verbruikt zijn om je hardware in elkaar te flansen. Aluminium is erg milieu-onvriendelijk om te produceren bijvoorbeeld.

Een houten kast is in elk geval een leuke eye-catcher denk ik :)

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Wat er nu aan zou moeten komen, zijn laptops gebaseerd op de C3 processor van VIA, met een kleuren LCD (Niet de beste kwaliteit dus maar minder stroom verbruik)

Die CPU is redelijk bijzonder vanwege het ultra lage stroom verbruik.

Een houten kast staat wel leuk, maar gerecycled plastic zou ik ecologisch gezien meer waarderen.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:52
Je hebt van die radiootjes op appels en citroenen enzo. Maar of die genoeg energie kunnen leveren voor een pc? Misschien wel als je het de harde schijf ook als flash geheugen doet? Dat scheelt weer stroom voor het motortje.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 19:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

je zou gewoon de hitte van je proc met goed rendement om moeten kunnen zetten naar elektrische energie, dat scheelt je een hoop wattjes voeding

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• cappie

cappie

all lowercase

Topicstarter
Mja.. ik vroeg me toen dus af of er geen superzuinige computers waren.. lijkt me wel cool om een solar+wind powered PC te zien :)

zou wel cool zijn om je server op te draaien.. (met backup accu's natuurlijk :))

"Powered by Sun".. maar dan anders :)

Pagina: 1