Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...
Misschien staat het voltage van de CPU veel te hoog!
Verwijderd
Als je geen spel draait maar gewoon koetje of id. Crashed ie dan ook?
Zonee dan kan denk ik je voodoo de hoge busspeed niet aan.
Het kan ook zijn dat het voltage wat te laag is. Te hoog lijkt me onlogisch omdat dan je cpu meteen gefried is of je mobo begint te piepen. (als het een goed mobo is tenminste)
Zonee dan kan denk ik je voodoo de hoge busspeed niet aan.
Het kan ook zijn dat het voltage wat te laag is. Te hoog lijkt me onlogisch omdat dan je cpu meteen gefried is of je mobo begint te piepen. (als het een goed mobo is tenminste)
de core moet op 2,2 volt
probeer anders de nieuwste drivers voor je chipset
probeer anders de nieuwste drivers voor je chipset
Gebruik je Win95 SR2 als OS? Want dat is namelijk een bekend probleem. Kijk hier voor de patch.
Om dit te installeren moet je het OS wijs maken dat je een AMD K6-2 processor <350 Mhz hebt. Hoe doe je dit? Door de processor bijv. op 300 Mhz (3 x 100) te zetten. Dan de patch installeren en terug op 350 Mhz zetten. Hopelijk blijft het nu wel stabiel.
Om dit te installeren moet je het OS wijs maken dat je een AMD K6-2 processor <350 Mhz hebt. Hoe doe je dit? Door de processor bijv. op 300 Mhz (3 x 100) te zetten. Dan de patch installeren en terug op 350 Mhz zetten. Hopelijk blijft het nu wel stabiel.
Verwijderd
Die fout kan het volgens mij niet zijn.
Heb zelf ook een k6-2 300@350. Zonder die patch gaat ie bij het booten 1 keer hard op z'n bek. Rebooten met reset. Hij boot. Patch installen en klaar.
Omdat die van hem soms wel en soms niet boot en de hele tijd crashed zoek ik ut toch meer in voltage/pci clock.
Heb zelf ook een k6-2 300@350. Zonder die patch gaat ie bij het booten 1 keer hard op z'n bek. Rebooten met reset. Hij boot. Patch installen en klaar.
Omdat die van hem soms wel en soms niet boot en de hele tijd crashed zoek ik ut toch meer in voltage/pci clock.
W98 se zit er op.Ik weet zeker dat de spanning goed is maar die patch kende ik niet.Ga ik proberen.
Cheers matey's
CU
AKA"Hmmmm......"ACE
Cheers matey's
CU
AKA"Hmmmm......"ACE
Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...
Toch maar niet doen.
Ik wordt teruggezet naar windows 98 ;-) en verder doet alles het weer en na zo'n half uur, 3 kwartier.......etc. etc.
CU
AKA"still hmmmm....."ACE
Ik wordt teruggezet naar windows 98 ;-) en verder doet alles het weer en na zo'n half uur, 3 kwartier.......etc. etc.
CU
AKA"still hmmmm....."ACE
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Gebruik je Win95 SR2 als OS? Want dat is namelijk een bekend probleem. Kijk hier voor de patch.
Om dit te installeren moet je het OS wijs maken dat je een AMD K6-2 processor <350 Mhz hebt. Hoe doe je dit? Door de processor bijv. op 300 Mhz (3 x 100) te zetten. Dan de patch installeren en terug op 350 Mhz zetten. Hopelijk blijft het nu wel stabiel. ;)[/quote]effe een paar dingen rechtzetten :
die patch verhelpt geen problemen IN win 95, die patch verhelpt alleen het opstartprobleem van win95! ikzelf heb een
K6-2 500 en had dus ook die patch nodig omdat mn PC win95 niet wilde booten.
ten tweede, om die patch the installeren hoef je echt niet te gaan kloten aan je jumpers :
gewoon win95 in veilige modus opstarten (dat doet ie nl. wel) en dan die patch opstarten. effe rebooten en klaar is kees.
Raimond
Om dit te installeren moet je het OS wijs maken dat je een AMD K6-2 processor <350 Mhz hebt. Hoe doe je dit? Door de processor bijv. op 300 Mhz (3 x 100) te zetten. Dan de patch installeren en terug op 350 Mhz zetten. Hopelijk blijft het nu wel stabiel. ;)[/quote]effe een paar dingen rechtzetten :
die patch verhelpt geen problemen IN win 95, die patch verhelpt alleen het opstartprobleem van win95! ikzelf heb een
K6-2 500 en had dus ook die patch nodig omdat mn PC win95 niet wilde booten.
ten tweede, om die patch the installeren hoef je echt niet te gaan kloten aan je jumpers :
gewoon win95 in veilige modus opstarten (dat doet ie nl. wel) en dan die patch opstarten. effe rebooten en klaar is kees.
Raimond
Hallo daar,
bedankt voor de tips maar het is geen W95 probleem in mijn geval (ik draai onder W98)
Ik denk toch dat het de voodoo 2 kaart is.
CU
AKA_ACE
bedankt voor de tips maar het is geen W95 probleem in mijn geval (ik draai onder W98)
Ik denk toch dat het de voodoo 2 kaart is.
CU
AKA_ACE
Je zou alle IRQ's en DMA adressen van de uitbereidingskaarten kunnen nakijken. Misschien staan er wel 2 dezelfde adressen in en crasht de pc hierdoor. IRQ's kunnen natuurlijk geshared zijn, maar misschien wist ja dat al. 
Al geprobeerd de Pentium 233 MMX terug te zetten? Kijk dan eens even of de pc ook op zijn bek gaat...
Al geprobeerd de Pentium 233 MMX terug te zetten? Kijk dan eens even of de pc ook op zijn bek gaat...
Je hebt ook nog kans dat je mobo niet stabiel is op FSB100 en wel op FSB66. Probeer eens je proc op 233 te zetten (3.5 x 66) als ie dan niet crasht denk ik dat je mobo het gewoon niet aankan.
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Bedankt voor alle hulp.
Maar morgen komen de nieuwe onderdelen voor mijn nieuwe comp. binnen.
Ik ga proberen of ik na het formatering en een nieuwe instalatie dezelfde problemen heb.
U allen hoort nog van mij.
CU
AKA"eindelijk een nieuwe bak"ACE
Maar morgen komen de nieuwe onderdelen voor mijn nieuwe comp. binnen.
Ik ga proberen of ik na het formatering en een nieuwe instalatie dezelfde problemen heb.
U allen hoort nog van mij.
CU
AKA"eindelijk een nieuwe bak"ACE
Pagina: 1