[Wireless] Draytek of Linksys?

Pagina: 1
Acties:

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Hoi,

Ik sta op het punt om een wireless netwerkje aan te leggen. Ik heb een vaste PC en een laptop. Ik heb er het een en ander over gelezen (ook hier). Nu heb ik begerepen dat 3com niet zo best is en dat je Intel moet nemen... Helaas valt Intel buiten mijn bugdet.

Ik zit bij Chello en moet/wil misschien overstappen naar adsl... dus ik moet een oplossing kiezen die hier iets mee kan. ik heb begrepen dat ik dan een router en wireless in een moet nemen... dus heb ik het volgende uitgekozen.....

Ik heb een DrayTek Vigor2200We xDSL router Wireless op het oog of een linksys ethernetfast wireless ap +CABLE/DSL router W. 4-port switch + NAT versie 2 (BEFW11S4). Mijn vraag is nu welke raden jullie mij aan?

Wie heeft ervaringen met deze wifi setjes en waarom bevalt deze je goed of juist minder?

Time 4 the experts! ;)

ThX! :)

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zaterdag 27 juli 2002 01:20 schreef MisterDon het volgende:
Nu heb ik begerepen dat 3com niet zo best is en dat je Intel moet nemen... Helaas valt Intel buiten mijn bugdet.
Waar heb je dat vandaan, dat die 3com wireless niet zo best is? Van de frontpage toevallig? Ik heb zelf een 3com wireless, maar ik had inderdaad wel hogere verwachtingen van een wireless. Misschien waren mijn verwachtingen wel veel te hoog, waardoor misschien die Intel ook niet echt aan mijn verwachtingen voldaan zou hebben.

Succes met uitzoeken, ik heb goede ervaringen met non-wireless Linksys (Had ik ook met 3com ;) )Maar van mijn opinie mag je niet uitgaan omdat ik Draytek niet goed ken.

20*350ZO45°

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:16
Ik denk dat je uitkomt op de Wap11 van Linksys. Kijk maar eens op [url="http://www.wirelessleiden.nl"]www.wirelessleiden.nl[/url] en de links op deze pagina.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
Op zaterdag 27 juli 2002 21:56 schreef Aziona het volgende:
Ik denk dat je uitkomt op de Wap11 van Linksys. Kijk maar eens op [url="http://www.wirelessleiden.nl"]www.wirelessleiden.nl[/url] en de links op deze pagina.
Das een accespoint,

Ikzelf heb een befw11s4 v.2 en die doet het goed, nette webbased setup enz

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Volgens mij heeft de Linksys UPnP ondersteuning en de Vigor (nog) niet. Dit is handig indien je gebruik maakt van MSN messenger (file transfer, voice/video werken dan nog via NAT onder Win XP en ME). Wellicht zijn/komen er meer UPnP toepassingen. Zoek maar eens op het forum hier en op de Microsoft site en bepaal dan of je het nodig hebt.