Sennheiser HD580 defect ?

Pagina: 1
Acties:
  • 858 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De nachtmerrie van elke trotse Sennheiser HD580 bezitter is mij overkomen :'(

Ik ben altijd gigantisch zuinig op mijn koptelefoon en vandaag was ik muziek aan het luisteren en protseling, krak krak, geluid weg ;(

Kabelbreuk op linker oordeel!!!!!

Ik heb nog nooit aan de kabel getrokken oid.

Ik heb de koptelefoon ook nog geen jaar. Of misschien nét iets langer dan een jaar :?

Bestaat er kans dat dit gerepareerd of vervangen wordt ? en hoe lang kan dat duren ?? ik kan mijn Senn echt niet missen :'(

Damn ik baal !!!!! :(

Verwijderd

Uhm, ff ander kabeltje fixen? :?

• FSharky
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb mijnes vandaag binnegekregen en in het garantieboekje staat dat je 24 maanden garantie heb behalve accesoires die hebben een garantieperiode van 6 maanden.

• Fairy
  • Niet online
Op zaterdag 27 juli 2002 00:43 schreef Pizzaboer_JA het volgende:
Uhm, ff ander kabeltje fixen? :?
Zo makkelijk is dat niet, er zit een speciale plug aan en die zijn ook nog "Gold plated" ofzo. En als je die koopt zijn ze duur, ERG DUUR :(
Op zaterdag 27 juli 2002 00:44 schreef FSharky het volgende:
Ik heb mijnes vandaag binnegekregen en in het garantieboekje staat dat je 24 maanden garantie heb behalve accesoires die hebben een garantieperiode van 6 maanden.
De kabel van de koptelefoon is toch geen accessoire neem ik aan :?

Een accessoire is een 'extra'. Deze koptelefoon werkt NIET zonder kabel, dus is het geen accessoire. Toch :?

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Accessoire voor een HD580 is een [url="http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_eng.nsf/(allaccess)/4195eng?OpenDocument"]volume regelaar[/url]

Accessoires koop je apart :)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11 11:44
Garantie. Komt goed. Die lui hebben een superservice. Terug naar de leverancier, en zeggen dat ie 'r mee gekapt is..

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• Fairy
  • Niet online
Net naar de shop gegaan, blijkt dat ik em in april 2001 gekocht had, maar ze sturen em wel op voor me.

Ze zeggen alleen wel dat er op kabelbreuken geen garantie zit normaal :'(

Als dat zo is word ik echt gek !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat ding is heilig ;(

Volgende week heb ik 3 weken vakantie, en het gaat een maand duren voor mijn Senny weer terug is :( altijd nét m'n vakantie !!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op zaterdag 27 juli 2002 11:49 schreef Fairy het volgende:
Net naar de shop gegaan, blijkt dat ik em in april 2001 gekocht had, maar ze sturen em wel op voor me.

Ze zeggen alleen wel dat er op kabelbreuken geen garantie zit normaal :'(

Als dat zo is word ik echt gek !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat ding is heilig ;(

Volgende week heb ik 3 weken vakantie, en het gaat een maand duren voor mijn Senny weer terug is :( altijd nét m'n vakantie !!
vriend van me kreeg gewoon gelijk een nieuw kabeltje mee (bij correct geloof ik)...

en anders koop je toch een nieuwe kost maar 20 euro ofzo ;)

blup

• Fairy
  • Niet online
Op zaterdag 27 juli 2002 11:56 schreef eendje het volgende:

[..]

vriend van me kreeg gewoon gelijk een nieuw kabeltje mee (bij correct geloof ik)...

en anders koop je toch een nieuwe kost maar 20 euro ofzo ;)
Ik heb garantie ! En ik ben superzuinig, dan mag zo'n kabeltje na net iets meer dan en jaar niet stuk gaan...

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-12 14:52

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Ik heb een hele oude HD580 liggen daar zit de kabel aan vast, is dat bij de nieuwe ook zo (of hebben ze het model nooit veranderd?)?
Ik heb namelijk nu een HD590 en daar zit de kabel los aan met een jack plugje. Dat is echt perfect want ik ben niet echt zuinig op mijn kabel (uiteraard wel op de hoofdtelefoon zelf). En het lijkt me toch niet dat die losse kabels erg duur zijn

Edit : zit trouwens 2 jaar garantie op mijn HD590

• Fairy
  • Niet online
Damn :'(

Als je em kwijt bent, weet je pas hoe erg je em mist !

Ik moet hem nu al een dag missen en ik mis hem nu al :'(

Geen geintje...

Zit nu muziek te sorteren op kwaliteit maar met luidsprekers is dat een stuk moeilijker, zeker met laag volume.

• FireStarter
  • Laatst online: 16-12 13:36
Hehe, ik heb nog nergens last van gehad. Dan weer gaat er een stoel overheen, of blijf ik ergens achter haken. Echt meesterlijk ding is het. En nog gaan me ouders klagen dat het geluid te hard staat snachts >:)

w00t

• Fairy
  • Niet online
YESSSSSSSSSSSSSSSSS!!!

Ik vandaag aan het rondrijden, zie ik daar de Expert :)

Ik denk: Waag het er op, effe vragen.

Blijkt ie vanmorgen nét binnengekomen te zijn :)

Kabel is vervangen :)

Je zult wel denken, die is gek (op zijn Sennheiser) :?
Ding is echt heilig gewoon, ik heb em gemist !

Eindelijk weer fatsoenlijk muziek luisteren :)

• CV_SmileY
  • Laatst online: 19-12 14:52

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Fairy schreef op 08 augustus 2002 @ 15:54:
Blijkt ie vanmorgen nét binnengekomen te zijn :)

Kabel is vervangen :)
Viel het binnen de garantie en koste het dus nix?

(Trouwens ben er helemaal mee eens mijn Sennheiser HD590 is ook heilig )

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Als je het op garantie aan laat komen ben je dus je hoofdtelefoon een tijd kwijt... want Sennheiser wil dan je hoofdtelefoon+kabel onderzoeken om te kijken of je geen misbruik van het spul hebt gemaakt (eigen woorden Sennheiser). Nou doet mijn kabeltje maar af en toe raar, dus ik heb geen zin m'n HD570 een week of twee kwijt te zijn.

Dat wordt dus kabeltje kopen... en die zijn veels te duur - 20 euro ofzo voor een kabeltje is gewoonweg afzetterij...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Rhy
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Ik heb dan een Sennheiser HD570 ... en ja het zijn goede headsets, maar gosh je kan ook overdrijven Fairy.

In ieder geval fijn dat je probleem is opgelost.

• marksanne
  • Laatst online: 29-12-2023
Mijn HD580 precision had ook een kabelbreukje na enkele jaren. Nieuw kabeltje besteld bij lokale radio-tv zaak en binnen 2 weken voor 12 euro nieuw orgineel kabeltje ontvangen. Typisch, blijkbaar gebeurd dit toch wel eens. Ik dacht dat ik ECHT een uitzondering was met mijn kabeltje. Oh ja... ik had ook meteen een nieuwe 'zachte binnenkant' voor mijn sennheiser besteld want na een jaar of tig was het een beetje kapot en ranzig geworden. Kostte ook maar een paar euro (ben ff vergeten hoeveel, maar ik was echt verbaasd van de lage prijs).

• Fairy
  • Niet online
erniemars schreef op 09 augustus 2002 @ 10:40:
Ik heb dan een Sennheiser HD570 ... en ja het zijn goede headsets, maar gosh je kan ook overdrijven Fairy.

In ieder geval fijn dat je probleem is opgelost.
Overdrijven ??

Muziek is mijn hobby en alleen de Sennheiser klinkt übergoed (betaalbaar).

Kabel is binnen de garantie vervangen en getest.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Fairy schreef op 09 augustus 2002 @ 12:05:
Muziek is mijn hobby en alleen de Sennheiser klinkt übergoed (betaalbaar).

Absoluut oneens, maar laat ik deze discussie maar niet weer opnieuw starten ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 12:10:
[...]
Naja. In zijn ogen (oren :P) klinkt die Sennheiser het beste (voor die prijs) ..... ben je het daarmee oneens? :?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 12:41:
Naja. In zijn ogen (oren :P) klinkt die Sennheiser het beste (voor die prijs) ..... ben je het daarmee oneens? :?

Niet als ie zegt dat hij dat zelf vindt ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Fairy
  • Niet online
Exirion schreef op 09 augustus 2002 @ 12:10:
[...]
Ok, er zijn wel andere koptelefoons die ook goed zijn uiteraard, maar elke koptelefoon heeft zo zijn eigen toon he ;) iedereen heeft een andere smaak uiteraard.

En electrostatische koptelefoons zijn onbetaalbaar.

Ik vind de Senns zo fijn omdat ze open zijn, ik kan ze de hele dag ophouden zonder te zweten en rode oren te krijgen.
Ik moest me in die 2 weken behelpen met een Sony koptelefoon maar die moest ik na elke 10 minuten afdoen, gewoon een ramp.

Verwijderd

volgende slachtoffer... linker speaker doet t niet van mn HD580, alleen met wat rommelen aan het snoer is er weer geluid, laat je het snoer los is het weer weg... kabelbreuk!
lekker bezig sennheiser... een koptelefoon is toch verdomme een gebruiksvoorwerp, niet een juweel dat je amper aan mag raken, waarom gaat die zooi zo snel kapot van die lui?
ik wil nu dus een nieuwe kabel, garantiegedoe gaat me te lang duren, maandag dus maar naar hifi team hier kijken of ze zo'n kabel hebben, al is ie 100 euro, als ik maar weer geluid heb. :(

sorry voor deze negatieve post, het geluid is namelijk subliem, maar het is toch op zn zachtst gezegd vreemd dat deze fout bij iedereen op de proppen komt na een half jaar ofzo.

ik luister nu trouwens gedwongen met mn plantronics headset... wat een afgang, alles klinkt dof / plat ;(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 02:11 ]

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
CS_maDDog, allereerst: ontzettend vervelend dat je koptelefoon stuk is hoor... maar om nu te zeggen dat deze fout bij 'iedereen' op de proppen komt na een halfjaar? Heb je dan soms inzicht in het aantal verkochte apparaten per jaar en hoeveel er terug komen voor service?
Alleen in deze draad komen dus 3 mensen voor met een kapotte kabel, waarbij we sowieso al 1 bevestiging hebben dat een kabelbreuk binnen garantie gerepareerd wordt (bij TS zelfs binnen 1,5 week tijd).
Dat geeft voor mij in ieder geval aan dat de Sennheiser TD het wel niet superdruk zal hebben. Ter vergelijking: stuur eens een akai/marquant/yoko portable cdspeler op en dan praat je over 3-4 weken als zijnde 'snel'.

Maargoed, hopelijk wordt ook voor jou het een en ander snel opgelost. Met overdrijven help je echter niemand.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik heb er ook een paar gehad. Sennheisers. mooi geluid maar die kabels en verbindingen zijn m.i. zo brak als ik weet niet wat :(

echt pruts spul wat dat betreft, maar ja, voor kwaliteit in de muziek doe je dan toch concessies. Ik ben er op zich altijd tevreden mee geweest, behalve met die über slappe kabeltjes en verbindingen :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-12 21:00

bitflusher

flushed die *** pc

ik gebruik een hdr 30, voordeel geen kabels :P werkt op een super licht accutje wat vele wel uren mee gaat!
om het bereik te testen (zonder door muren heen te gaan) heb ik de zender op een klapraam gezet en ben ik buiten gaan lopen, op een gegeven moment kwam er wel ruis tussendoor maar ik kon tot 200M luisteren als ik mijn hoofd in de goede richting had, daar zaten nog wel een flink aantal bomen tussen dus het echte bereik weet in nog steeds niet.

lijkt erg op deze, mine niet meer leverbaar http://www.sennheiser.com..._cordlessheadphones_04961

[ Voor 15% gewijzigd door bitflusher op 08-06-2003 14:24 ]

Verwijderd

flagnite schreef op 08 June 2003 @ 14:08:
CS_maDDog, allereerst: ontzettend vervelend dat je koptelefoon stuk is hoor... maar om nu te zeggen dat deze fout bij 'iedereen' op de proppen komt na een halfjaar? Heb je dan soms inzicht in het aantal verkochte apparaten per jaar en hoeveel er terug komen voor service?
Alleen in deze draad komen dus 3 mensen voor met een kapotte kabel, waarbij we sowieso al 1 bevestiging hebben dat een kabelbreuk binnen garantie gerepareerd wordt (bij TS zelfs binnen 1,5 week tijd).
Dat geeft voor mij in ieder geval aan dat de Sennheiser TD het wel niet superdruk zal hebben. Ter vergelijking: stuur eens een akai/marquant/yoko portable cdspeler op en dan praat je over 3-4 weken als zijnde 'snel'.

Maargoed, hopelijk wordt ook voor jou het een en ander snel opgelost. Met overdrijven help je echter niemand.
het is dus algemeen bekend dat sennheiser hele brakke snoeren gebruikt, ik krijg zelfs de indruk dat vroeg of laat iedereen met een sennheiser uit de 5-600 serie er last van krijgt. (de 435 van mn broer had t niet)
en anderhalve week mn sennheiser kwijt? dat dus nooit he :X

Verwijderd

bitflusher schreef op 08 June 2003 @ 14:20:
ik gebruik een hdr 30, voordeel geen kabels :P werkt op een super licht accutje wat vele wel uren mee gaat!
om het bereik te testen (zonder door muren heen te gaan) heb ik de zender op een klapraam gezet en ben ik buiten gaan lopen, op een gegeven moment kwam er wel ruis tussendoor maar ik kon tot 200M luisteren als ik mijn hoofd in de goede richting had, daar zaten nog wel een flink aantal bomen tussen dus het echte bereik weet in nog steeds niet.

lijkt erg op deze, mine niet meer leverbaar http://www.sennheiser.com..._cordlessheadphones_04961
sorry, maar een draadloze is kwalitatief niet echt concurrentie voor een HD580 :Y)

• Fairy
  • Niet online
bitflusher schreef op 08 June 2003 @ 14:20:

Draadloos zitten zo veel tussenstappen in en een FM verbinding, dat is leuk om muziek te luisteren maar als je echt voor HI-FI gaat moet je geen draadloze connecties opzetten, of het moet minimaal een 48KHz 16 Bit Stereo digitale connectie zijn met foutcorrectie, Maar zelfs dan nog niet want alleen een echte versterker kan de HD580 goed aansturen, een ampje op batterijen niet.

Verwijderd

Ik heb wel eens wat oudere Sennheisers met een kabelbreuk (op diverse plaatsen) gerepareerd. Ik moet zeggen dat ze inderdaad wel iets meer aandacht en plastic aan de aansluitingkjes hadden mogen besteden.

Gewoon een nieuwe kabel bestellen zal in de meeste gevallen het simpelste en handigste zijn, met een goede (hete, ivm "afbranden" isolatielak) soldeerbout, wat secondenlijm en het nodige geduld kom je echter ook een heel eind. :)

Verwijderd

ik heb 5 maanden later eindelijk een verguld speakerkabel kunnen bemachtigen. sjonge wat en moeite heb ik er voor moeten doen... maar ik ben weer helemaal blij :D

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 00:38:
ik heb 5 maanden later eindelijk een verguld speakerkabel kunnen bemachtigen. sjonge wat en moeite heb ik er voor moeten doen... maar ik ben weer helemaal blij :D
Toen de kabel van mijn HD570 niet meer goed was, heb ik bij de winkel waar ik 'm had gekocht gewoon een nieuw kabeltje besteld. Week later had ik het in huis.

Dus waarom het bij jou vijf maanden zou moeten duren? :?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Wildfire schreef op 06 november 2003 @ 14:23:
[...]

Toen de kabel van mijn HD570 niet meer goed was, heb ik bij de winkel waar ik 'm had gekocht gewoon een nieuw kabeltje besteld. Week later had ik het in huis.

Dus waarom het bij jou vijf maanden zou moeten duren? :?
de HD 570 heeft een totaal andere kabel... de HD 580 en HD600 hebben vergulde kabels. waren gewoon van de zomer al besteld en nu pas binnen, hifiteam had nog bij staffhorst enzo gevraagd, maar die kregen ook al tijden niks meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 01:10 ]

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 02:50

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik heb hier een hd480 heb hem al een jaar of 7
prima ding doet het nog steeds maar wat ik nogal brak vind zijn die aansluitstekkertjes in de koptelefoon zelf zijn er meer mensen die daar last mee hebben?

computer voor alle werkzaamheden

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 01:10:
[...]

de HD 570 heeft een totaal andere kabel... de HD 580 en HD600 hebben vergulde kabels. waren gewoon van de zomer al besteld en nu pas binnen, hifiteam had nog bij staffhorst enzo gevraagd, maar die kregen ook al tijden niks meer.
De andere plugjes zijn ook verguld, maar dat zijn normale (2.5mm) stereoplugjes.

Dat vergulden gebeurt alleen bij de plugjes, niet de kabel zelf. Het geluid wordt er ook niet beter van. De enige reden dat ze het doen is dat goud niet oxideert. Dus geen gekraak als het plugje wat rond draait in de jack, bijvoorbeeld.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
NEEEEEEEE :'( :'(
Kabelbreuk OOK bij de linker kant, iets aan de onderkant van de oorschelp.

Dit vind ik echt niet leuk :(
Hopelijk kan ie voor een prijsje worden gemaakt, en heb geen zin om dat ding een maand kwijt te zijn.
Hoop dat Audioselectief het wil doen. Anders zelf solderen of iets dergelijks.

Snif :(

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

HD580/600? Die kabel is moeiteloos vervangbaar. Trek er maar eens aan en hij komt er uit.

• -Skyhawk-
  • Niet online
:/

Damn.. je hebt ook nog gelijk _/-\o_
Dacht dat het alleen de HD590 dat had. Vandaar.
Er schijnt weer licht :*)

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
Fairy schreef op 27 juli 2002 @ 00:44:
Zo makkelijk is dat niet, er zit een speciale plug aan en die zijn ook nog "Gold plated" ofzo. En als je die koopt zijn ze duur, ERG DUUR :(
Goldplated :D Ik heb wel eens een HD600 gezien, het stekkertje is inderdaad verguld. De contacten in de hoofdtelefoon zijn helaas niet verguld. 8)7

• -Skyhawk-
  • Niet online
En aan wat voor prijs moet ik denken voor een nieuw snoer? :/

Verwijderd

flagnite schreef op 08 juni 2003 @ 14:08:
Hm, toch is het weldegelijk een "algemeen" bekend Sennheiser-kwaaltje hoor, dat de kabeltjes niet bepaald scheepskabels zijn. Met de HD545-serie bijvoorbeeld heb ik inderdaad in èèn jaar tijd 2 kabels versleten, ondanks het feit dat ik gruwelijk voorzichtig ben met mijn spullen. Ze hebben het e.e.a. wel verbeterd; met de HD580-serie heb ik er in 2 jaar tijd pas èèn keer op uit moeten trekken :+

Verwijderd

nou na 8 maanden luisteren met de nieuwe kabel nu opnieuw kabelbreuk, wederom in het linkeroordeel.

ik denk dat ik nu een andere hoofdtelefoon koop, ik wordt er schijtziek van..

iemand een sennheiser HD580 met zonder draad kopen?

:(

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-12 19:00
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 01:46:
nou na 8 maanden luisteren met de nieuwe kabel nu opnieuw kabelbreuk, wederom in het linkeroordeel.

ik denk dat ik nu een andere hoofdtelefoon koop, ik wordt er schijtziek van..

iemand een sennheiser HD580 met zonder draad kopen?

:(
tja dit is dus een van de redenen waarom ik ipv van een hd590 (welke ook zo'n ielig draadje heeft) een philips sbc-hp1000 heb gekocht (zit een kabel bij waar je u tegen zegt + hij kan losgekoppeld worden), mischien is het ook wel wat voor jou maar mijn ervaring zegt dat een koptelefoon heel erg persoonlijk is en kan zijn :P

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

:? Dus omdat er nog wel eens metaalmoeheid op wil treden in koper is de hele hoofdtelefoon brak? Die HD580 is een uitstekende headphone hoor.

Drake: de kabels van zowel de HD590 (die ik heb) als de HD580 en HD600 kunnen allemaal losgekoppeld worden, en zogewild vervangen door een aftermarket kabel (waar je meer 'u' tegen zegt dan die van Philips).

In die philips zit volgens mij niet een substantieel dikkere koperdraad, alleen de omhulzing is dikker.

[ Voor 53% gewijzigd door CyBeR op 02-08-2004 02:12 ]

• Black_Adder
  • Laatst online: 31-08 16:22
Sennheiser HD570, rechteroor kapot. Ruim buiten de garantie.
Mailtje gestuurd naar Sennheiser of ze iets voor me konden betekenen (uiteraard tegen betaling) en dit was geen probleem.

Kosten voor het compleet vervangen van het rechteroor, iets van 35e inclusief arbeid en verzendkosten. (had afgesproken dat dit onder rembours verzonden zou worden)

Koptelefoon netjes verpakt opgestuurd naar Sennheiser NL.
Dit was op een donderdag.
Kom ik een week later op donderdagmiddag thuis, zegt me zusje er is een pakje voor je van sennheiser. Dus ik vroeg, hoeveel was het? Nix zei ze.

Ik pakje opengemaakt, zit mijn Sennheiser erin. Met een net formulier wat er gedaan was. Rechteroor vervangen onder coulance, geen kosten. Luister nu alweer een halfjaar met plezier naar mijn Sennheiser :)
Zeer nette service van Sennheiser!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-12 19:00
CyBeR schreef op 02 augustus 2004 @ 02:11:

Drake: de kabels van zowel de HD590 (die ik heb) als de HD580 en HD600 kunnen allemaal losgekoppeld worden, en zogewild vervangen door een aftermarket kabel (waar je meer 'u' tegen zegt dan die van Philips).
Zoals hier dus:
http://home.t-online.de/home/meier-audio/

Maar zo'n kabel is niet zo heel erg goedkoop en het is gewoon stom dat je +-200 euro betaald voor een hooftelefoon waar een prutserige kabel bijzit

alsnog vergelijk ik de standaard kabels (voor de philips zijn ook leuke(re) kabels te krijgen, alleen voldoet de standaard kabel al prima) en die zijn van senheisser gewoon brak terwijl het erg goede koptelefoons zijn tenminste de hogere klasse (hd580/600/650/595)

plus de philips heeft een 2,5 inch naar 3,5 inch kabel welke dus veel makkelijker te krijgen is .

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Die HD 580 is dat die met die dunnen stekkertjes, toch??

Anyway, me pa heb dr eentje en die heeft ook al 2* kabelbreuk links, gewoon opgestuurd naar hun en nix aan de hand...

Zelf heb ik de HD210 (ik weet het, lame en low butget), ik gebruik deze voor onder weg en gamen.
Deze heeft een 2,5 mm jack erin zitten.
Weet iemand of die dingen ook los te krijgen zijn??
Want mijn muis is zo vriendelijke geweest om dat stekkertje er af te knagen, nadat hij ontsnapt was :(

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:28

Jag

Ik ben ook met de tweede kabel voor mijn HD580 bezig en ook die begint kuren te krijgen. Het is idd geen goed ontwerp wat dat betreft. Verder wel een fijne koptelefoon.

• KarmaniaK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-07 11:58
heb zelf hd 280 pro (gesloten headphones. blow me away bassy bastard :+ )

je hoort behalve het geluid uit de headphones geen fuck om je heen, kan handig zijn.. soms ook onhandig (telefoon... ;) )
maar het geluid is imho bloedmooi en tsjah... tis geen lankoptelefoon als je je teamgenoten wil horen. maar 1on1s en muziek doen het prima :Y)

• Sfynx
  • Niet online
Ik heb nog geen problemen gehad met m'n HD570... hoe lang zal ik 'm hebben... 2 jaar denk ik... het is m'n eerste 'grote' koptelefoon waarbij ik geen pijnlijke en bezwete oren van krijg, en ik heb het ding soms bijna hele dag op...

• JT
  • Laatst online: 20-12 16:08

JT

VETAK y0

Ik heb ook een HD570. 2 maanden geleden het eerste probleem gehad: de driver in de linker behuizing zat los :o Echt niet wild gedaan met dat ding ofzo. Maar goed, ik Sennheiser gemailed over hoe en wat. Ze zeiden dat een nieuw 'element' 15e kostte. Dat antwoord kreeg ik pas na 1,5 week terwijl ik hem wel nodig had :( Alleen, wat is dat element dan 8)7 Dus ik weer terug gemailed, weer 1,5 week, misschien wel 2, gewacht. Toen bleek dat een element de driver was. En eindelijk vertelde ze me dat je de schelp open kon krijgen simpel met een schroevendraaier. Als ze dat nou gewoon direct hadden gemailed, dan was ik klaar geweest :| Duurde nog geen 5 minuten: schelp open, driver weer vastklikken en spelen maar. Dus nee, ik ben zeker niet tevreden over de e-mail correspondentie.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

CyBeR schreef op 02 augustus 2004 @ 02:11:
:? Dus omdat er nog wel eens metaalmoeheid op wil treden in koper is de hele hoofdtelefoon brak? Die HD580 is een uitstekende headphone hoor.
dat weet ik na 2 jaar luisteren ook wel hoor, heb je mij horen zeggen dat ik ontevreden was over de HD580? ik vind het alleen zwaar klote dat die kabels gewoon niet deugen.

maar kan die OEHLBACH headphone cable van de site van meier-audio ook aan de HD580? dan kan ik die wel eens proberen. zijn ze trouwens ook in nederland te krijgen?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 22:46:
maar kan die OEHLBACH headphone cable van de site van meier-audio ook aan de HD580? dan kan ik die wel eens proberen. zijn ze trouwens ook in nederland te krijgen?
Volgens mij zijn de kabels van de HD580/HD600/HD650 allemaal qua connectoren identiek. Die kabel zou dus moeten passen. Maar stuur Meier voor de zekerheid even een mailtje daarover (tis een Nederlander).

Ik weet niet of de kabels ook in Nederland te koop zijn maar ik ben er vrijwel zeker van dat ze dan duurder zouden zijn. Meier z'n prijzen zijn behoorlijk laag vergeleken met die in de Nederlandse shops.

Verwijderd

nou meier audio is dus echt een topzaak zeg.
ik mailen of ik ook kon betalen via een bankrekeningnummer en hij bleek ook nog een ABN-AMRO rekening in nederland te hebben.
ik had nog niet eens betaald en hij had de kabel al verstuurd... hoop dat ik binnenkort weer kan genieten van mijn HD580 met nieuwe (ik neem aan stevigere) kabel. :)

Verwijderd

Ben net weer in de ban van hoofdtelefoons! Ik heb mijn Stax Lamdba Nova Classic + SRM-3 hoofdtelefoon in ere hersteld. Wilde deze eerst verkopen, maar besloot hem toch maar te houden omdat ik er 2e hands niet minder dan €600 voor wilde. MAN, wat ben ik blij dat ik hem heb gehouden! Nu ik hem eindelijk eens met fatsoenlijke kabels, fatsoenlijk netsnoer en fatsoenlijke CD-bron kan horen, blijf ik luisteren, CD na CD... Moest ik effe kwijt...

Plaatje + link:

Afbeeldingslocatie: http://www.stax.co.jp/JPG/Cla_sys.JPG

Het is een elektrostatische hoofdtelefoon (de spanning op de membranen is zo'n 580V) met SMR-3 klasse A versterker erbij. Nog meer Stax-gebruikers hier?

Ik heb ook een Sennheiser HD600 gehad, die ik aanstuurde met een Musical Fidelity X-Cans V2, want ik vind dat de HD580 en HD600 echt wel een goede versterker verdienen. Toch haalt de Sennheiser niet het niveau van een Stax (duh...).

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:07
Jag schreef op 02 augustus 2004 @ 02:28:
Ik ben ook met de tweede kabel voor mijn HD580 bezig en ook die begint kuren te krijgen. Het is idd geen goed ontwerp wat dat betreft. Verder wel een fijne koptelefoon.
Is het een probleem met de kabel zèlf, of met de verbinding in de hoofdtelefoon?

Die verbinding in de hoofdtelefoon is gewoon ontzettend knullig gemaakt. En zelfs het kleinste beetje oxide op de pootjes van de stekkertjes zorgt al voor een slecht contact.

Wat ik met de 580 van mijn vader dan doe is het volgende:

Deel 1:
Kabel uit de hoofdtelefoon halen en de connectortjes hiervan goed met contactspray schoonmaken (C-spray op een papieren doekje en daarmee de contactjes "poetsen")

Deel 2:
Hoofdtelefoon uit elkaar halen, zodat je bij de connector in de schelp kan komen.
Deze connector mbv een wattenstaafje met C-spray schoonmaken.
De connector ook iets (iets!) ombuigen, zodat hij weer wat strakker tegen de pennetjes van de kabel aankomt.

Dan de hele zut weer in elkaar bouwen en dan kan de hoofdtelefoon er weer een flink aantal maanden tegen.

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:15
Mijn sennheiser PC 140 headset heeft et dus gvd ook begeven, ik ben er altijd zuinig op en ja.. kabelbreuk aan de linkerkant!!!!!!!! :(

• Fairy
  • Niet online
flugelisoke schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:33:
Mijn sennheiser PC 140 headset heeft et dus gvd ook begeven, ik ben er altijd zuinig op en ja.. kabelbreuk aan de linkerkant!!!!!!!! :(
Effe Sennheiser contacten of de winkel bezoeken....

Je kicked m'n topic wel erg omhoog hiervoor :P

[ Voor 8% gewijzigd door Fairy op 09-01-2005 15:35 ]

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:15
en nu heeft GVD mn logitech headset het OOK al begeven .. :( ik heb het echt gehad met die teringdingen!!!!!! :( :( :( :(

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:07
User error lijkt me dan :P

btw: Waarom kick je daarvoor steeds dit topic?

• Fairy
  • Niet online
Ok, hier zijn we weer. Mijn HD-580. na 6 jaar, wéér de linkerkant defect (kabelbreuk, contactstekker is OK).

Aangezien het probleem bij meerdere mensen voorkwam (aansluitpunten onder koptelefoon zijn niet echt super), toch even een update om te kijken hoe goed de service van Sennheiser wel niet is.

Na 6 jaar kun je geen garantie verwachten, maar toch wil ik graag even weten wat Sennheiser met dit gegeven gaat doen. Ik heb ze vandaag een mail gestuurd en ik ga proberen om een nieuwe kabel te bemachtigen voor deze hoofdtelefoon. Het ding is technisch 100% in orde en alleen voor een kabel wil ik hem niet gaan vervangen.

Nu maar hopen dat een losse kabel niet even duur is als een nieuwe hoofdtelefoon.

Ik houd jullie op de hoogte!

[ Voor 7% gewijzigd door Fairy op 27-05-2007 16:28 ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Een goede oplossing is een stevige kabel met 2,5mm jack eraan solderen.

De gemiddelde 2,5mm jack is dikker dan de Sennheiser-exemplaren.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/rapture/stockage/got/hd570_8286.jpg

Dan maar een boortje insteken om het gat voldoende groot te maken dat de gemiddelde 2,5mm jack wel erin gaat.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/rapture/stockage/got/hd570_8287.jpg

* rapture trasht de originele kabel snel en zag dat de kabel van een ouwe Philips-koptelefoon wel "Rapture-bestendig" is. Dan maar modden.

• Fairy
  • Niet online
Probleem is, 1 tis geen porum :P nee zo wil ik de mijne niet 'modden'. daarnaast heeft de mijne 2 aansluitingen, jij waarschijnlijk 1.

• sewer
  • Laatst online: 19:43
Ik heb dat een paar jaar geleden ook met mijn 595 gehad, mijn kat had de kabel op meerdere punten kapot gebeten. Heb toen naar een sennheiser dealer gemaild (ik denk die van sennheiser.nl, maar heb helaas de mail niet meer), en toen kon ik via hun een los kabeltje bestellen. Was niet echt goedkoop, geloof rond de 25 euro incl verzendkosten.

• Fairy
  • Niet online
25 euro is inderdaad niet goedkoop, maar als ik op internet zoek naar winkels die het spul verkopen kom ik nog duurder uit, zoals bij http://www.allekabels.nl/...php?keyword=hd580&x=0&y=0 .

De originele kabel zoals ik die heb ik verguld, en kost daar dus 40 euro, de normale 32 euro. Als ik toch een kabel koop wil ik gewoon de originele, maar het blijft veel geld voor een stukje draad en 3 stekkertjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.nedis.com/images/products/SEN-HZL-26GD.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door Fairy op 27-05-2007 21:52 ]

• sewer
  • Laatst online: 19:43
Zie dat ze in amerika rond de 25 dollar zijn (35 dollar als je de replacement kabel voor de 650 gebruikt). Maar dat zal na shipping costs ook niet meer veel uitmaken...

[ Voor 51% gewijzigd door sewer op 27-05-2007 22:26 ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Fairy schreef op zondag 27 mei 2007 @ 21:49:
25 euro is inderdaad niet goedkoop, maar als ik op internet zoek naar winkels die het spul verkopen kom ik nog duurder uit, zoals bij http://www.allekabels.nl/...php?keyword=hd580&x=0&y=0 .

De originele kabel zoals ik die heb ik verguld, en kost daar dus 40 euro, de normale 32 euro. Als ik toch een kabel koop wil ik gewoon de originele, maar het blijft veel geld voor een stukje draad en 3 stekkertjes.

[afbeelding]
Zo te zien hebben ze het tegenwoordig moeilijker gemaakt. Bij mij was het modden minimaal geweest.

• Fairy
  • Niet online
Ik had beloofd nog even te laten weten hoe het afgelopen was.

Ik heb rechtstreeks bij Sennheiser e.e.a. nagevraagd, een nieuwe kabel kon ik gewoon bestellen via de email. De prijs van de originele en van de betere kabel waren precies even duur, dus de HD650 kabel besteld, Sennheiser garandeerde mij dat het prima ging werken en waarschuwden ook netjes dat die kabel wel een grote plug had en geen kleintje (geen probleem voor mij).

ik had met 2 werkdagen het spul in huis :)

Kostte me iets van 35 euro waarvan €8 euro excl voor het verzenden was, dus viel best mee.

Ik ben voorlopig in ieder geval weer blij dat mijn senn het weer prima doet :)

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-11 19:07
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2003 @ 17:12:
[...]

het is dus algemeen bekend dat sennheiser hele brakke snoeren gebruikt, ik krijg zelfs de indruk dat vroeg of laat iedereen met een sennheiser uit de 5-600 serie er last van krijgt. (de 435 van mn broer had t niet)
en anderhalve week mn sennheiser kwijt? dat dus nooit he :X
Mijn 435 heeft het dus wel, nog geen half jaar oud ofzo. :(
Nieuw kabeltje kost 20 euro + 5 euro portokosten bij de Handyman.

• Fairy
  • Niet online
MadButcher schreef op maandag 30 juni 2008 @ 00:31:
[...]

Mijn 435 heeft het dus wel, nog geen half jaar oud ofzo. :(
Nieuw kabeltje kost 20 euro + 5 euro portokosten bij de Handyman.
Je kunt er natuurlijk pech mee hebben en zo heeft elk bedrijf wel eens een product wat niet 100% super is, maar je schopt nu wel een reply van meer dan 5 jaar oud omhoog, ik weet niet of dat het wel waard is.

[ Voor 5% gewijzigd door Fairy op 30-06-2008 08:26 ]

Pagina: 1