chipset fan op a7v133-c vervangen door heatsink?

Pagina: 1
Acties:

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 14:08
Ik zit met het volgend probleem:

Ik begin het steeds fijner te vinden om een wat stiller systeem langzamerhand te creeren, alleen helpt mijn chipset koeler op me a7v daar niet echt bij. Nu wil ik die ventilator dus vervangen door de heatsink die ook op de chipset van de a7v333 zit, alleen vraag ik me nog het volgende af:

-Welke winkel verkoopt die heatsink (of een soortgelijke)
-Moet ik er dan ook wat koelpasta tussen smeren
-Is die chipsetfan wel makkelijk te vervangen?
-Waarom zit er op de a7v133 een koeler op de chipset en op de 333 uitvoering alleen een heatsink, terwijl 333 chipset uitvoering sneller dan 133 :?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)

• XPointman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

XPointman

ja, of niet

dunkt me dat elke standaard koelblok voor een gpu daar op past. bij mij(abit) zit er gewoon al een koelblokje nder de fan(lijkt me dat dat bij asus ook is, kan me vergissen) dus gewoon fan er af zou ik zeggen, en dan zie je wel of ie crashed.

mijn abit kt7 deed het ook prima toen mijn fan kapot was...

dus veel zal het niet schelen denk

btw, makkelijk te vervangen? ja

koelpasta? ja, mooi gelijk laagje

Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 14:08
Ok thx, dus de aansluiting is hetzelfde als op een vid. kaart :) das wel relaxed :)
Zit nu geen koelblok op, alleen een fannetje.
Ik plak er toch maar even een heatsinkje op voor de zekerheid, maar thx voor advies.

Verwijderd

ik trek altijd gewoon dat kabeltje uit...
zowel bij epox als bij asus (via chipset) nog geen problemen mee gehad!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

ik heb ook een av7133 (geen c, revo 1.05) en hier zat geen fan op de chipsetheatsink. Die heb ik er zelf later wel opgezet, maar dat is gewoon om een grote stabiliteit te creeren

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je wipt dat koelertje er erg makkelijk af, dus vervangen voor een heatsinkje moet geen probleem zijn. Freezing Hardware verkoopt die dingen wel geloof ik, beetje koelpasta zou ik er wel tussen doen.

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

waarom doe je er niet een mooie Zalman ZM-NB32J op :)

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0212/nb32j1.gif

Dan krijg je in elk geval ook geen problemen met oververhitting, want er zat tenslotte niet voor nix een betere koeling op als die 333 uitvoering. Kan namelijk heel goed dat die bijv. op een kleiner aantal micron procede is gemaakt waardoor hij minder stroom verbruikt.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Ik heb die aluminium versie voor een NB HS. Bij mij zit er nu dus zo'n dom Hs'je op met een iritante fan van 40mm.
Ik hoop dus ook dat die van FH een stuk beter is. En je krijgt er maar liefst 2 tubes koelpasta bij. :)

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op mijn a7v133 zat een heatsink + fan. Die fan maakte herrie, dus eraf gehaald en het is nog steeds (redelijk :) ) stabiel.
Pagina: 1