Toon posts:

Wat nodig voor wireless??

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil thuis graag een Wireless lan aanleggen voor alleen naar de laptop
we zitten via router nu aan 2 computers die kunnen internetten en op een vaste plaats staan.
Nu heeft me broer een laptop met windows ME en vroeg hij laatst of het mogelijk was dat hij overal in het huis kon internetten/msn'en.
Ik zei dat dat wel mogelijk was en zou uitzoeken hoeveel het kost en wat je voor nodig hebt.

Dus hier de vraag:

Hoeveel kost het ongeveer om binnenhuis een wireless verbinding naar de laptop te leggen?
En wat hebben we daar voor nodig?

We hebben e-tech router en die werkt perfect, nu denk ik dat ik daar iets aan moet aansluiten, een antenne ofzo, en dan in de laptop een wireless kaartje te duwen of is dat te simpel gedacht??

Ik heb al gezocht hier op GoT maar nog niet echt een topic over gevonden, en nu kan je wel zeggen dan heb je niet goed gezegd maar wil je dan ook even de link erbij vermelden?

Bijvoorbaat dank voor uw antwoord,
Memo

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

[topic=280844/1/50] :)

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Verwijderd

Je hebt in principe iets nodig dat het signaal van een UTP-kabel omzet naar een signaal voor een antenne, zodat het draadloos verstuurd kan worden. Gezien de uitbreidingsmogelijkheden zou ik een accespoint nemen, bijv zoiets:
[url="http://www.tweakers.net/pricewatch/27510"]http://www.tweakers.net/pricewatch/27510[/url]
En daarbij natuurlijk een PCMCIA-netwerkkaart voor in de laptop:
[url="http://www.tweakers.net/pricewatch/30332"]http://www.tweakers.net/pricewatch/30332[/url]
En dan een draadje tussen de accespoint en de router, en klaar :) Je kan dan ook makkelijk nog een tweede laptop aansluiten..

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Accesspoint + PCMCIA kaartje ;)

Ik raad je de Linksys apparatuur aan (WAP11 icm WPC11)

Prijzen bij bestelling direct van linksys:

WAP11 206,00 (AP)
WPC11 149,00 (pcmcia kaartje) beide ex. btw

Das 412.93 inc. btw, het kan overigens goedkoper, check pricewatch...

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik dit door gelezen en ben ik wel een beetje wijzer, maar mij lijkt het een beetje overbodig om een hele w-router(access point) te kopen voor 1 verbinding zit er niks anders op??
het hoeft niet snel te gaan het gaat er om dat hij draadloos kan internetten meer niet geen files verzenden via netwerk of iets anders??

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 23:56 schreef Memo het volgende:
Nu heb ik dit door gelezen en ben ik wel een beetje wijzer, maar mij lijkt het een beetje overbodig om een hele w-router(access point) te kopen voor 1 verbinding zit er niks anders op??
het hoeft niet snel te gaan het gaat er om dat hij draadloos kan internetten meer niet geen files verzenden via netwerk of iets anders??
ik heb pcies hetzelfde.. heb nu een server met daaraan 2 comps via 100mbit netwerkkaarten. en aan de server zit ook een SITECOM WIRELESS LAN KIT 2.. via de usb dus ook makkelijk op een andere komp aan te sluiten. ook usb op de laptop.

2x usb -->11mbit netwerk.

werkt super

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 juli 2002 00:00 schreef tomaz het volgende:

[..]

ik heb pcies hetzelfde.. heb nu een server met daaraan 2 comps via 100mbit netwerkkaarten. en aan de server zit ook een SITECOM WIRELESS LAN KIT 2.. via de usb dus ook makkelijk op een andere komp aan te sluiten. ook usb op de laptop.

2x usb -->11mbit netwerk.

werkt super
Maar dan is de laptop afhankelijk van een andere computer en dat willen we niet dat is ook de rede waarom we pasgeleden een router hebben aangeschaft!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 juli 2002 23:46 schreef Pluisje het volgende:
[topic=280844/1/50] :)
In deze topic las ik iets met peer to peer wat houd dat in? want daar staat ook bij dat ik dan geen Access Piont nodig heb..
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Verder heb je nog een Access Point (AP) nodig.
--------------------------------------------------------------------------------

Niet altijd, kan ook ad hoc of peer to peer

• Tco
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:41

Tco

Op zaterdag 27 juli 2002 00:30 schreef Memo het volgende:

[..]

In deze topic las ik iets met peer to peer wat houd dat in? want daar staat ook bij dat ik dan geen Access Piont nodig heb..
[..]
Peer to peer is een directe verbinding tussen 2 computers, maar of je daar ook een verbinding tussen 1 computer en een router tussen kunt verstaan denk ik helaas niet, dit omdat je nog software moet installeren geloof ik.
Ik heb dit laatst ook eens uitgezocht en ik kwam uit op een router met ingebouwd acces point en dat scheeld behoorlijk in de kosten dan een router + accespoint los. Jammer dat je al een router hebt!
Maar ik denk dat een accespoint op de router aansluiten toch de enige optie is...
verbeter me als ik het fout heb!

[heel off-topic]
jezus 20 over 4 ik heb het nog nooit zo laat gemaakt :D
[/heel off-topic]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

[search=wireless FAQ]
[search=wireless]
[search=Wifi FAQ]