Wat ik wil is dat men de html pagina kan opslaan als .doc bestand, misschien kan dat op een andere manier (zonder php)?
Maar als je geen specificaties van een .doc kan vinden (die geloof ik niet vrij zijn) wordt het erg vervelend html naar word om te zetten.
Bedenk je eerst es of het wel echt nodig is, misschien dat je beter een pdf kan maken.
Mischien kun je het beter anders benaderen. Waarom wil je dat mensen de html ook als doc kunnen krijgen?
Afdrukken kan ook met HTML (desnoods printbare versie). Als het als naslag is zou HTML zelf ook goed kunnen, of anders PDF. Dat formaat is wat meer open.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Trouwens MS Word kan die ook gewoon openen. Ik snap niet waarom het omzetten dan nodig zou zijn? Als je even aangeeft waarvoor het is kunnen we misschien een beter alternatief bedenken.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet
zoiets heb ik ook een keer gelezen in een handleidingOp zaterdag 27 juli 2002 01:56 schreef Johannes het volgende:
Als je op een Windows server draait (met Word geïnstalleerd) dan kun je met de [url="http://www.php.net/manual/en/ref.com.php"]COM support functions for Windows[/url] Word besturen vanuit PHP. Ik heb dit alleen vanuit Python gedaan, maar op zich zou er weinig verschil moeten zijn, als ik zo de functies in PHP bekijk.
maar rtf'jes zijn volgens mij veel makkelijker te maken, kun je ook (vrij) veel mee en kleinere bestanden...
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
Als hij op die server toegang heeft tot Windows en Word, dan is RTF en DOC even simpel te maken. Je opent met COM nl. het bestand in Word, en dan maakt het niet uit of je het nou als RTF of DOC opslaat, het is alleen een andere parameter die je moet meegeven aan de SaveAs functie.Op zaterdag 27 juli 2002 10:33 schreef pietje63 het volgende:
[..]
zoiets heb ik ook een keer gelezen in een handleiding
maar rtf'jes zijn volgens mij veel makkelijker te maken, kun je ook (vrij) veel mee en kleinere bestanden...
Ik weet alleen niet hoe het met performance zit. Aangezien het een serverside applicatie moet worden zal de performance best belangrijk zijn. Ik zou dan niet voor elke verbinding Word opnieuw starten, maar gewoon elke keer het documentje openen+opslaan+sluiten en Word openhouden.
Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet
Behalve dan images embedden, (correct me if i'm wrong).Op zaterdag 27 juli 2002 10:33 schreef pietje63 het volgende:
[..]
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.