Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
Anoniem: 45142
ik weet niet hoe dat precies zit,
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Ik lees belangstellend mee!
ARME AOW’er
ja maar ik moet dan dus eerst alles los schroefdenOp vrijdag 26 juli 2002 23:38 schreef pven het volgende:
Ik neem aan dat je wel eens vaker bij je vriendin op visite gaat, misschien een idee om het een keer uit te testen?
ik dacht ik vraag het eerst even voordat ik alles overhoop haal
wellicht dat iemand hier weet hoe het werkt
die staan te springen zekerOp vrijdag 26 juli 2002 23:40 schreef tha_pietah het volgende:
vraag het aan je kabelmaatschappij?
die zeggen zo i zo dat zij maar internet moetten nemen maar dat krijgen ze ook
over 1 maand omdat ze dan pas aangesloten zijn
maar ik wil NU
Sorry, ik wist niet dat het zo goed ingebouwd zat.Op vrijdag 26 juli 2002 23:40 schreef MokerHamer het volgende:
[..]
ja maar ik moet dan dus eerst alles los schroefden
ik dacht ik vraag het eerst even voordat ik alles overhoop haal
wellicht dat iemand hier weet hoe het werkt
Maaruh: kabelmaatschappij bellen lijkt me een goede optie. Welke heb je?
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Maar als er dus wel iemand in de buurt daar Kabel-internet heeft, dan zou je volgens mij, de modem daar ook gewoon kunnen aansluiten!
Probeer het uit en je weet het
Quicknet HoofddorpOp vrijdag 26 juli 2002 23:43 schreef pven het volgende:
[..]
Sorry, ik wist niet dat het zo goed ingebouwd zat.
Maaruh: kabelmaatschappij bellen lijkt me een goede optie. Welke heb je?
* Anoniem: 45142 had zun @home lijntje besteld en 3 dagen later hing mun com21 modem er
Ik heb ook quicknet, en Multikabel (bij ons tenminste) moest een onderband open zetten, als de vorige eigenaar van het huis ook kabel had zou het kunnen werken. Een kennis heeft een keer z'n modem naar een compleet andere plaats meegenomen en toen multikabel gebeld dat z'n internet niet werkte, hebben ze de band opengezet en hij kon internetten... Misschien een ideetje?Op vrijdag 26 juli 2002 23:45 schreef MokerHamer het volgende:
[..]
Quicknet Hoofddorp
ja haar vader heeft het voor dan aangevraagdOp vrijdag 26 juli 2002 23:48 schreef Dannyke het volgende:
1 maand voor een aansluiting ?
* Anoniem: 45142 had zun @home lijntje besteld en 3 dagen later hing mun com21 modem er
hij wilde niet dat alle kinders (5 stuks) de hele vakantie achter de pc zaten
maar nu zijn haar ouders 2 weken weg en zijn wij daar alleen
en ik wilde het wel ff mee nemen als dat zou werken
ik denk dat ik morgen maar ff ga testen
jullie horen van mij of het lukt
Ja hoor.Een kennis heeft een keer z'n modem naar een compleet andere plaats meegenomen en toen multikabel gebeld dat z'n internet niet werkte, hebben ze de band opengezet en hij kon internetten... Misschien een ideetje?
En ze hebben niet in de administratie nagekeken of er op dat adres inderdaad wel een kabelinternet aansluiting was?
Lekker vaag zeg.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Anoniem: 60259
Bij @Home is het zo, dat je computernaam alleen maar bekend is bij het modem in jouw wijk. (2 modems; 1 thuis en 1 in de wijkcentrale). Wanneer je een computernaam van iemand daar in de wijk zou hebben, zou het mogelijk zijn, maar alleen wanneer er een secundair account is aangemaakt, aangezien je met 1 computernaam ook maar 1 PC kan gebruiken. (Computernaam met achtervoegsel -B ipv -A). Dit wordt door @Home trouwens niet meer gedaan.
Wanneer je vriendin geen kabelinternet-aansluiting op haar kabelbox heeft (Radio,TV,internet) kan je zowiezo je modem niet aansluiten. Dit alles is uiteraard het geval bij @Home, maar wanneer je een andere kabelprovider hebt kan ik me voorstellen dat het ongeveer hetzelfde werkt.
Anoniem: 60259
Oeps! Kan dus wel lukken, maar alleen waneer zij dus een kabelboxje met 3 uitgangen heeft. Anders kan je je modem niet aansluiten.want
ik ga dus 2 weken naar mijn vriendin en wil me modem mee nemen en ik weet niet of hij daar dan gewoon werkt zij woont in hetzelfde dorp en in de zelfde wijk
Ik moet echt beter leren lezen...;-)
Anoniem: 38087
Ligt mischien er ook aan of je nog binnen dezelfde verdeelkast blijft of niet.
Com21 modem heeft een nr inde settings, wat voor nr dat is weet ik niet.
Dat nr is wel bij alle com21 modems hetzelfde
die neem ik dus ook meeOp zaterdag 27 juli 2002 09:14 schreef willem-bever het volgende:
[..]
Oeps! Kan dus wel lukken, maar alleen waneer zij dus een kabelboxje met 3 uitgangen heeft. Anders kan je je modem niet aansluiten.
Ik moet echt beter leren lezen...;-)
In Casema gebieden wordt er meestal eerst een "filter" uit de wijkcentrale gehaalt alvorens je kan internetten. Hier kan dan wel het geval zijn dat bv. de vorige bewoner ook kabelinternet heeft gehad, dus dat die filter al gewoon ertussenuit is.
In regio Rotterdam moet het kabelmodem op een bepaald LC/HE staan wat in elke wijk verschillend is... Zodra je gewoon in dezelfde wijk zit kan je het modem gewoon aansluiten en zou je gewoon zoals normaal kunnen internetten.
Kwestie van uitproberen .. Het is in ieder geval niet zo dat zodra je het kabelmodem op een ander adres zet dat er dan bij wijze van spreken een rood lichie gaat branden ergens op't hoofdkantoor van je provider waaraan ze kunnen zien dat iemand een modem heeft aangesloten die daar niet hoort.
omdat zo`n modem nog al aardig wat prik de lijn op stuurt voor zun upstream signaal ?
(correct me if i`m wrong)
Ff off-topic: heb brief gestuurd naar UPC dat m'n vader 't contract aan mij overdroeg. Uiteraard door alle2 ondertekend enzo. Nadat UPC m'n vader een tijdje stalkte met aanmaningen enzo, hebben we niets meer van ze gehoord.
Kortom, ik internet nu al zo'n 2 jaar voor nop.. Wat zouden jullie hieraan doen?
mzl
Tanu
die nam ik dus mee de splitterOp zaterdag 27 juli 2002 17:50 schreef Dannyke het volgende:
uhm zonder speciale splitter je modem er tussen?! volgens mij is dat niet gezond voor je TV oid
omdat zo`n modem nog al aardig wat prik de lijn op stuurt voor zun upstream signaal ?
(correct me if i`m wrong)
maare ik heb zonder problemen de modem mee kunnen nemen en aangesloten en ik zit nu te posten achter de pc van mijn
Multikabel is de kabel leverancier, en als quicknet niet snel genoeg reageerd bellen mensen zelf naar hun om de problemen op te lossen. Vandaar dat dit werkte. Ik zeg niet dat het altijd werkt..Op zaterdag 27 juli 2002 00:31 schreef Pogostokje het volgende:
[..]
Ja hoor.
En ze hebben niet in de administratie nagekeken of er op dat adres inderdaad wel een kabelinternet aansluiting was?
Lekker vaag zeg.
Splitter mee? die dingen zijn toch VERZEGELD ?Op zondag 28 juli 2002 11:26 schreef MokerHamer het volgende:
[..]
die nam ik dus mee de splitterstaat 2 posts boven de jouwe
maare ik heb zonder problemen de modem mee kunnen nemen en aangesloten en ik zit nu te posten achter de pc van mijn
Girly
De splitter die verzegeld is dient (als ik het goed heb) ook voor een evt. kleine versterking in je kabelsignaal mocht deze niet optimaal genoeg zijn.
Knoop dit nou eens goed in alle oren: Niet in alle regio's worden kabelaansluitingen hetzelfde gedaan. Mocht je er vragen over hebben, vermeldt er dan duidelijk bij over welke regio je het hebt. Dan kunnen de mensen die in dezelfde regio zitten (of er ervaringen mee hebben) hierop een _goed_ antwoord geven.
er zat wel zo'n gatje op jaAnoniem: 45142 schreef op 28 juli 2002 @ 13:04:
[...]
Splitter mee? die dingen zijn toch VERZEGELD ?
waar hij verzegelt hoort te zitten
maar hij zat er niet in
en al zat het er
wie houd me tegen om het open te maken
PS ??? waarvoor zou hij dan verzegeld moetten zijn ???
Maar er is ook kans dat er meerdere controllers zijn, en dan gaat het dus niet werken, omdat het MAC adres niet herkent wordt.
Overgins, de aansluiting wordt nog wel een probleem, aangezien je met dik-coax moet werken, en das iets waar je zelf niet zo makkelijk een connector aan zet.....
Ik zou in ieder geval dat abonnementsgeld achter de hand houden, want de kans is groot dat je binnenkort een brief van UPC krijgt of je maar even het totale bedrag in 1 x wil betalen.Tanu schreef op 27 juli 2002 @ 19:28:
Hier werkte het gewoon, ging 2 jaar geleden op mezelf wonen, en nam het kabelmodem gewoon mee. Betaalde aan m'n vader de abo. kosten..
Ff off-topic: heb brief gestuurd naar UPC dat m'n vader 't contract aan mij overdroeg. Uiteraard door alle2 ondertekend enzo. Nadat UPC m'n vader een tijdje stalkte met aanmaningen enzo, hebben we niets meer van ze gehoord.
Kortom, ik internet nu al zo'n 2 jaar voor nop.. Wat zouden jullie hieraan doen?
mzl
Tanu