Toon posts:

geluid kraakt bij gebruik mx2, waarom>>???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
v7100t 631 drivers
kt7 met 4 in 1 drivers
sb live 1024
amd duron 700@900
300 watt voeding

als mn videokaart wordt belast dan gaat het geluid kraken als een zak chips, bv als ik tijdens het afspelen van een filmpje in mediaplayer het formaat verander.

ik met een progje al de pci latenvy op 0 gezet maar nu weet ik het niet meer.

(plse geen berichten dat het bij jou allemaal wel werkt en dat je niet weet waarom het niet bij mij werkt)

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb je de nieuwste videokaart drivers gebruikt? Liverware3? Er is er nu ook een voor WinMe, als je dat gerbruikt dan.

Probeer windows er opnieuw op te zetten. En de combo's met andere videokaart dirvers. Bv. de drivers van je videokaart zelf (cdrom?).

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Bij mij werkt het allemaal wel, ik snap niet dat het bij jou niet werkt :) LOL

Serieus: Probeer je geluidskaart eens in een ander slot. Dat zou best wel eens kunnen helpen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

je zou eens bij de setting van je geluidskaart moeten kijken of dat je daar niet iets uitof aan kan vinken want ik heb ook eens zo'n krakende zooi gehad met een packert bell

Verwijderd

Topicstarter
Nevermind, toen ik voor de 3e keer mn drivers installde van mn live deed ie opeens wel goed , vreemd maar wel lekker

Verwijderd

Kheb nu hetzelfde probleem: Ik heb ook krakend geluid met mijn 128 PCI bij grafische activiteit van mijn GeForce2mx onder Win2k. Dit probleem had ik niet met 98SE, noch met ME.

Plz help me
THX in advance

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:39
heb ik ook
ga ik UT spelen
Kraakraak
SB128PCI en GeForce 2 MX

Verwijderd

Probeer je geluidskaart eens verder van je Geforce 2MX te zetten. Had hetzelfde probleem onder win2k had de nieuw VIA drivers geinstalled.. nieuwe nVidia drivers niets hielp totdat ik hem zo verweg mogelijk van mijn Geforce op mijn m-bordje had gezet.. daarna werkte het perfect..
;)

Verwijderd

Dat verder weg zetten heeft bij mij ook geholpen, is eigenlijk raar dat dat zo moet. Maar ik had ook gekraak, zonder erging had ik wat kaarten verzet en ik merkte dat het kraken weg was, ik had toen ook wat drivers veranderd dus ik dacht dat het aan de drivers lag dat hij het nu beter deed. Maar nu ik het hier zo op tweakers lees, kan ik er goed in komen dat verder weg zetten helpt omdat dat bij mij ook waarschijnlijk de oplossing is geweest.

Verwijderd

Ik heb mijn 128PCI nu in de alleronderste, en dan komen er 4 of 5 pcisloten en dan komt mijn GeForceIImx.
Verder kan ie niet naar beneden, dus dat is geen oplossing.:( Toch windows ME maar weer installeren?

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem met een SB PCI64V onder WinME. Onder Win98SE had ik er ook geen last van. Ik weet alleen dat WindowsME zijn eigen driver voor de kaart geinstalleert had. En aangezien die dus kraakt heb ik die er gelijk af geflikkert. In plaats daarvan heb ik de origneel meegeleverde drivers van de kaart voor Win95/Win98 geinstalleerd en dat werkt prima.
Alleen WinME begint te zeuren dat dit geen gecertificeerde drivers zijn maar daar moet je gewoon niet naar luisteren. Gewoon installeren dus.
And it sounds good.

Groeten en succes.

Verwijderd

Als hij dicht bij de videokaart zit kan hij storing opvangen van videokaart. Verder weg zetten helpt dan. Volgens mij moeten de pci latencies op 32. Zoek het eens op. Gedeelde irq kan ook een oorzaak zijn.
Pagina: 1