Bestellen in de US van Apple iPod (Verstandig ??)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-10 21:40
Heb al gezocht maar nix gevonden :(

zijn er mensen die ervaring met artikelen hebben bestellen in de US. Ik wil nl een Appel iPod bestellen maar in NL is de 399 Euro maar
in de US 299 Dollar. Als ik dit in Amerika bestel, weet iemand hoe dat zit met invoeren enzo... ?? en BTW en garantie ??

thx

voor 100 euro wil ik wel wat moeite doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Op vrijdag 26 juli 2002 22:53 schreef Death het volgende:

zijn er mensen die ervaring met artikelen hebben bestellen in de US. Ik wil nl een Appel iPod bestellen maar in NL is de 399 Euro maar
in de US 299 Dollar. Als ik dit in Amerika bestel, weet iemand hoe dat zit met invoeren enzo... ?? en BTW en garantie ??

thx

Houd er rekening mee dat je bij de douane ook nog eens 19% BTW moet betalen en invoerbelasting. Dan verdwijnt toch gelijk een stuk van het voordeeltje.

edit:

ff opgezocht, de douanerechten (invoerbelasting) voor fotoapparatuur is 4,2% en dit is over het produkt en de verzendkosten (de BTW ook)
[url="http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm"](link)[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

is die 299$ incl verzendkosten??

want reken maar op zeker 50$ verzendkosten en daarboven op 19% die ze bij de douane heffen
dus ruw geschat komt het op 420$
dus kan je hem beter hier kopen scheelt je tijd en is dichter in je buurt

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 17:38
reken op:
1 verzendkosten.
2 btw en invoerbelasting in totaal plusminus 30%

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 00:40
Garantie is wel te doen als je daar mensen kent naar wie je het ding kan opsturen als ie stuk is. Die kunnen het daar verder regelen. Anders ist een beetje lastig met de garantie.

Kweet trouwens niet of er ook nog een adapter (met accu misschien?) bijzit. Let er wel op dat je hier 220 hebt met netstroom en daar 110 ofzo. Dan moet je daar nog een transformator voor hebben ook.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belial_666
mm lastig dus

ik had ergens gelezen dat bepaalde bedrijven artikelen opsturen in een speciale doos zodat ie makkelijker door de douane komt :) En dus geen invoer rechten

weet iemand hier wat van ?

En ik kan dus niet met mijn US-ipod bij apple nederland aanspraak maken om mijn garantie ( nl fabrieks garantie ?)

Opladen gaat via Firewire aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Laatst online: 31-08 00:40
Als je de juiste connecties hebt kan je hem met diplomatieke post laten meesturen, die mogen ze namelijk niet controleren. Maar gewone bedrijven hebben dat soort dingen niet echt voor zover ik het weet.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Op vrijdag 26 juli 2002 23:05 schreef Death het volgende:
mm lastig dus

ik had ergens gelezen dat bepaalde bedrijven artikelen opsturen in een speciale doos zodat ie makkelijker door de douane komt :) En dus geen invoer rechten

weet iemand hier wat van ?
Je kan proberen of ze willen doen dat het om iets met een kleinere waarde gaat. Dus erop zetten dat het een kado is, dat het een gratis proefmodel is of bijvoorbeeld gewoon een boek :P
En ik kan dus niet met mijn US-ipod bij apple nederland aanspraak maken om mijn garantie ( nl fabrieks garantie ?)

Opladen gaat via Firewire aansluiting
Daarvoor zul je je denk ik tot Apple Nederland moeten wenden. Ik denk dat ze je daar met 1 emailtje of telefoontje antwoord op kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belial_666
Goed bedankt

het is dus niet zo makkelijk als ik dacht.

Toch maar wat langer doorsparen :(

THX DUDES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:57
Ik heb laatst een lensmate plus filters en macrolens voor m'n Canon G2 besteld in de US twv $106. Ze verzenden dit spul met de volgende kenmerken:
"commercial sample with a reduced value of
$25.00" om de douane te "omzeilen". Per e-mail kreeg ik nog een officiele nota met daarop de werkelijke waarde van de bestelling. Netjes toch? Misschien kun je zoiets regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belial_666
Ja zoiets bedoelde ik ja :)

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 22:53 schreef Death het volgende:

thx

ik zou zoiets persoonlijk nooit doen, voor die enkele tientjes voordeel die je eruit haalt zou ik toch liever wat zekerheid/garantie hebben, het is tenslotte geen klein bedrag wat ej uit geeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Heb deze vraag gisteren zelf ook gesteld. Maar dan met betrekking tot aanschaf digicam in VS.
[topic=557430]

Ben er inmiddels achter dat je dat beter niet kunt doen.
Kun je hem misschien beter aanschaffen in Duitsland. IS vaak ook nog stukkie goedkoper dan Nederland en voordeel is dat je binnen Europa geen invoerrechten (BTW) moet betalen. Daarnaast zullen ook de verendkosten lager uitvallen.

Wat garantie betreft hoeft het niet zo'n probleem te zijn want op dit soort apparaten zit meestal wereldwijde garantie. Als je maar aankoopbon hebt en originele stempel o.i.d. van de leverancier.

Ik ben in ieder geval genezen vann het willen kopen in de VS. T is minder aantrekkelijk dan het lijkt volgens mij.

succes ermee

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belial_666
thx ik ga maar eens in duitsland kijken denk ik
Pagina: 1