Toon posts:

oplossing voor netwerkprobleem voor winxp

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
<voor algemene problemen met winxp over netwerk probeer dit eens eerst...vooral voor vage netwerk probleme>

lees net in een bladje van windows netwerken hoe je het netwerkprobleem voor winxp kan oplossen..ik citeer uit het blad
het werkt als volgt:
klik op start en ga naar je netwerk verbindingen

links in het beeld is dan de network troubleshooter. Klik hier op . hier wordteen onderdeel van het help en supportcenter geopent.hier staat een optie diagnose network config and run automated networking test.

ik kan dit nog niet zelf testen want zit op een 98 computer en niet thuis maar probeer het eens eerst uit voordat er een topic geopend moet worden...als het werkt is het misschien een idee om in de FAQ te zetten

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op vrijdag 26 juli 2002 22:20 schreef nighttiger het volgende:
lees net in een bladje van windows netwerken hoe je het netwerkprobleem voor winxp kan oplossen..ik citeer uit het blad
het werkt als volgt:
klik op start en ga naar je netwerk verbindingen

links in het beeld is dan de network troubleshooter. Klik hier op . hier wordteen onderdeel van het help en supportcenter geopent.hier staat een optie diagnose network config and run automated networking test.

ik kan dit nog niet zelf testen want zit op een 98 computer en niet thuis maar probeer het eens eerst uit voordat er een topic geopend moet worden...als het werkt is het misschien een idee om in de FAQ te zetten
voor welk probleem is dit dan??
misschien handig om er bij te zetten :P

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Wat voor een XP probleem dan ?

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

Topicstarter
vpoor alle netwerkproblemen ..probeer eerst gewoon dit...het is een diagnose voor je netwerk en kan je de fout er uit halen zonder een topic te openen..

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben met XP al heel veel problemen tegenkomene maar een netwerkprobleem niet.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
forget it ..sommige mensen hebben een netwerk probleem met winxp.....heb nu echt het gevoiel dat ik tegen een muur praat... |:(

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op vrijdag 26 juli 2002 22:33 schreef nighttiger het volgende:
vpoor alle netwerkproblemen ..probeer eerst gewoon dit...het is een diagnose voor je netwerk en kan je de fout er uit halen zonder een topic te openen..
waar vind je die wizard dan, voor welke versie van xp is die home of pro:

Afbeeldingslocatie: http://oege.lb.hva.nl/~erkens04/temp/xpnetwerk.png

[edit]$%&*$%@# Shit zooi, doet die server van school het niet!!!
Wie weet ergens waar ik mijn image kan hosten?

Verwijderd

Topicstarter
lijkt wel of jullie niks af weten van pc's....er is geen verschil tussen pro en home..alleen wat extra dingetjes.....en als je nou eens mij verhaaltje boven leest snap je

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op vrijdag 26 juli 2002 22:41 schreef nighttiger het volgende:
lijkt wel of jullie niks af weten van pc's....er is geen verschil tussen pro en home..alleen wat extra dingetjes.....en als je nou eens mij verhaaltje boven leest snap je
als je nu dat plaatje kan zien, maar ik heb geen server en die server waar die nu op staat (HvA) werkt niet goed, er mist een volume :(

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:07
mja, weet waarover je het hebt.
en ook die wizard heb ik wel eens geprobeerd.. had altijd het gevoel dat het niets deed.

vind ook vervelend als een of andere m$ wizard mijn probleem oplost, omdat ik dan niet weet wat het probleem was, en ik de volgende keer niet weet waar ik moet zoeken om het op te lossen. (wizards .. :r :) )

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
vergeet..close dit maar..als je er niks van wilt leren fijn..blijf dom.........volgens mijn is dit topic voor twee gebruikers..de domme die de vragen stellen en de mensen die antwoord geven op de domme vragen maar als er iemand kotm met een slimme opmerking en misschien een voorbereiding om uit te zoeken wat er fout is met je netwerk dan snapt niemand het.....close dit maar voordat ik me humor kwijt ben

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/xpnetwerk.jpg
daar is tie

• n00b | IA
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

Op vrijdag 26 juli 2002 22:45 schreef nighttiger het volgende:
vergeet..close dit maar..als je er niks van wilt leren fijn..blijf dom.........volgens mijn is dit topic voor twee gebruikers..de domme die de vragen stellen en de mensen die antwoord geven op de domme vragen maar als er iemand kotm met een slimme opmerking en misschien een voorbereiding om uit te zoeken wat er fout is met je netwerk dan snapt niemand het.....close dit maar voordat ik me humor kwijt ben
hoezo-je-eigen-topic-verkutten

p.s k heb nog nooit problemen gehad met win xp netwerk :?

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op vrijdag 26 juli 2002 22:48 schreef n00b het volgende:

[..]

hoezo-je-eigen-topic-verkutten

p.s k heb nog nooit problemen gehad met win xp netwerk :?
ik ook niet, werkt in een keer, kwestie van de juiste settings weten :P

Verwijderd

Topicstarter
ALS JE PROBLEME HEBT MET WINXP EN NETWERK EN DAT HEBBEN MESNEN ZIE HET DAGELIJKS PROBEER HET DAN EN CLOSE HET NOU MAAR IK PRAAT TEGEN VARKENS

• n00b | IA

n00b | IA

multislet

Op vrijdag 26 juli 2002 22:51 schreef nighttiger het volgende:
ALS JE PROBLEME HEBT MET WINXP EN NETWERK EN DAT HEBBEN MESNEN ZIE HET DAGELIJKS PROBEER HET DAN EN CLOSE HET NOU MAAR IK PRAAT TEGEN VARKENS
hoezo-je-eigen-topic-verfucken

p.s je mag niet binnen 24 uur kicken en zet je zelf in sm of zo. :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

je hoeft niet te schreeuwen hoor, ik probeerde enkel dit topic beter te krijgen, want zoals je in mijn screenshot ziet, heeft niet iedereen die wizard!
Op vrijdag 26 juli 2002 22:53 schreef n00b het volgende:
p.s je mag niet binnen 24 uur kicken en zet je zelf in sm of zo. :)
misschien poging tot HK?
Aantal posts: 146

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-12-2025
Xp heeft problemen om te browsen in het netwerk omgeving.

ik heb hiero een XP bak en een Win2k bak en ik kan niet browsen over het netwerk naar geen van tweeen.

dan maar ftp gebruiken

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
:X get a fuckin' life.....

I mean, you aint helping ne1 ofzo.... mensen gaan dit topic toch niet vinden, niet om je verder de grond in te trappen ofzo, maar dit schiet NIET op....

Verwijderd

Topicstarter
brain daarom kan je dit gebruiken....je moet iets aan zetten om het te krijgen ik had eerst ook problemen er mee maar nu niet meer

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Op vrijdag 26 juli 2002 22:54 schreef B-BRAIN het volgende:
Xp heeft problemen om te browsen in het netwerk omgeving.

ik heb hiero een XP bak en een Win2k bak en ik kan niet browsen over het netwerk naar geen van tweeen.

dan maar ftp gebruiken
Dat probleem heeft 98, Me, en 2k net zo goed... handmatig "\\ip\share\" in je adres balkje tikken werkt altijd...

Maar ja, FTP is ook een goed idee ;)
(alleen niet als je veel kleine bestanden over gaat mikken)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op vrijdag 26 juli 2002 22:55 schreef Caesartje het volgende:

[..]

:X get a fuckin' life.....

I mean, you aint helping ne1 ofzo.... mensen gaan dit topic toch niet vinden, niet om je verder de grond in te trappen ofzo, maar dit schiet NIET op....
precies, maar de bedoeling van topicstartertje:
Op vrijdag 26 juli 2002 22:20 schreef nighttiger het volgende:
... misschien een idee om in de FAQ te zetten
dus ik probeer die wizard te zoeken is die er niet, en dus is het verhaal sowieso niet compleet

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op vrijdag 26 juli 2002 22:57 schreef Caesartje het volgende:
Maar ja, FTP is ook een goed idee ;)
(alleen niet als je veel kleine bestanden over gaat mikken)
[offtopic]
ftp heeft minder overhead en is dus sneller met het overpompen van files, daarom gebruik ik dat ook vrij vaak :)

[edit]oeps, had in mijn post hierboven gemoeten, sorry

Verwijderd

Topicstarter
ik vroeg dus om het te proberen...ik akn het niet zelf proberen....als het er niet ga ik me schoonvader slaan.....

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op vrijdag 26 juli 2002 23:00 schreef nighttiger het volgende:
ik vroeg dus om het te proberen...ik akn het niet zelf proberen....als het er niet ga ik me schoonvader slaan.....
hmm, maar die wizard bestaat niet, is dat nu duidelijk????

• B-BRAIN
  • Laatst online: 10-12-2025
jah ik kan het ook niet proberen omdat die bak niet hier staat.

anders had ik het wel willen proberen

• n00b | IA

n00b | IA

multislet

Op vrijdag 26 juli 2002 23:00 schreef nighttiger het volgende:
reageer-effe-normaal-straks-verneuk-je-je-topic-nog

p.s(aan iedereen) reageer gewoon niet meer op dit topic het is toch alleen maar *blaat* en w8 totdat een mod hem heeft geslosssen .

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

ik heb de wizard wel gevonden.
in de scherm netwerk verbinding mot je wel dat balkje aan de zeikant hebben staan met de snelkoppelingen erin enzo.
daar staat hij tussen.

• Leon
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Is het toevallig dezelfde wizzard die gedraaid word als je op C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\System\NetDiag\dglogs.htm klikt :? :P

Eeuwige n00b

Verwijderd

Nee, de bedoelde "Wizzard" is alleen te zien als je geen Classic Folders hebt aanstaan. Is meer een handige Help imho.

Jouw tip is veel leuker :+

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:52

Pogostokje

* twiet *

Volgens mij is dat hem wel hoor.
Het ziet er hetzelfde uit in ieder geval. :)

Ik heb hem ook ff gedraaid, en volgens mij zal hij weinig echte problemen oplossen.
Hij pingt alle hosts in je TCP/IP instellingen (dhcp, dns, wins server enzo) en als dat goed is dan is het goed. Hij geeft wel meer info, maar dat zijn geen testjes, dat is gewoon info, zoals welke versie van WinXP je draait enzo.

Kortom, leuk, maar je moet wel een noob zijn als deze 'wizzard' iets opmerkt wat je zelf nog niet had opgemerkt. :)

Het helpt in ieder geval niet tegen ECHTE problemen, zoals MTU's en responses met collision zoals Win2K servers met XP workstations wel eens hebben.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Dan sta jij vast in de stal ernaast :z

Ik geef je de goeie raad van je snel te herpakken hier want als je op deze manier blijft verdergaan ...

Dit flametopic gaat dicht.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.