Nokia 6310i > Infrarood > Toshiba Portege 7220

Pagina: 1
Acties:

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-02 23:03

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Topicstarter
Ff een vraagje, ik hoop dat jullie een oplossing kunnen verzinnen. Ik heb hier een Nokia 6310i en een Toshiba Portege 7220 (laptop) met ingebouwde infrarood poort waar Win98 SE op draait. Bij mij Nokia 6310i zat die standaard Nokia software waarmee je via de infraroodpoort van de laptop en telefoon moet kunnen communiceren. Nu is het dus niet mogelijk om mijn laptop die Nokia te laten herkennen, hij ziet geen nieuwe apparaten op de infrarood poort en in de software dus ook niet.

- De laptop draait de nieuwste bios versie (1.80)
- Ik heb geprobeert nieuwe infrarood-poort drivers te installen van de Toshiba website, maar als ik de standaard infrarood-poort drivers wil updaten hiermee zegt hij gewoon dat het apparaat er niet bij staat. Ook handmatig toevoegen van het apparaat word niet door windows geaccepteerd met de nieuwe drivers.
- Ik heb andere software gedownd van Oxygen ofzo, maar die vind ook de Nokia niet.
- Ik heb de Nokia infrarood-poort laten testen in de winkel en die werkt.
- Ik weet dat voor Win2k een nieuwe infrarood driver geinstalled moet worden, maar ik draai Win98 SE en daar staat nix over in.

Hebben jullie enig id wat ik nog kan proberen of hebben er jullie zelf ervaring hiermee? Plz let me know!

P.S. Jah ik heb de search gebruikt en alles over infrarood en Nokia's nagelezen, maar nix komt overeen met mijn probleem. Bij de rest ziet hij nl wel de telefoon iig op de infrarood poort en bij mij niet :(

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
niemand? ;(

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:06
welke versie van pc suite ? bij de meeste 6310i's zit 4.5 terwijl 4.8 uit is. ff downloaden van nokia.

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op zaterdag 27 juli 2002 12:53 schreef RTBravo het volgende:
niemand? ;(
Jaren geleden heb ik ook lopen kloten met IR, toen met m'n oude 6110. Maar goed:

Windows kent 2 soorten IR poorten, generic IR en IRDA. Dit zijn 2 verschillende protocollen. Windows wil zelf vaak gen.IR installeren terwijl sommige telefoons onder het IRDA protocol werken.

Met een beetje ge-google moet er wel een site te vinden zijn over de info.... ik kan het je zo niet uit mijn hoofd vertellen, ik heb helaas al ruim één jaar geen nokia meer....

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:58
Op vrijdag 26 juli 2002 22:02 schreef RTBravo het volgende:
Nu is het dus niet mogelijk om mijn laptop die Nokia te laten herkennen, hij ziet geen nieuwe apparaten op de infrarood poort en in de software dus ook niet.
Staat de ir-poort geactiveerd in de bios?

Tijd van werken, tijd van rusten

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:06
en op de telefoon ook ?

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op zondag 28 juli 2002 11:19 schreef wibblemoo het volgende:
en op de telefoon ook ?
duh..... :9

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• mad-max
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2022
In je bios kun je vaak de snelheid van je IR poort instellen. FIR (fast) of SIR (langzaam).
Met mijn 6210 kon ie op FIR maar met mijn 6310 (niet i) moest ie echt op SIR anders deed ie helemaal niets.

Asus P4PE, P4 2.4 @ 2.8Ghz, 1024 Mb PC2700, Maxtor 120 Gb + 80Gb 7k2, Asus v7700 Deluxe Geforce 2GTS, Plextor 24x10x40 CD-Rw, Nec DR-1100a DVD+Rw, 19" Iiyama, APC Backups 500EI Noodstroom

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Staat de ir-poort geactiveerd in de bios?
In de BIOS zit geen IR optie die ik in kan stellen, dus ik kan ook niet aanzetten als hij uit zou staan :(
Windows kent 2 soorten IR poorten, generic IR en IRDA. Dit zijn 2 verschillende protocollen. Windows wil zelf vaak gen.IR installeren terwijl sommige telefoons onder het IRDA protocol werken.
Jah dat lukt dus nie :( Als ik een ander soort IR poort wil installen via "nieuwe hardware toevoegen" gaat ie doodleuk weer zon standaard IR poort installen. Als ik een unknown device kies en dan de drivers aanwijs die geupdate zouden zijn door Toshiba zegt ie dat ie geen juiste apparaten kan vinden voor de drivers (jah heb wel aangevinkt dat ie alle apparaten laat zien en niet alleen compatible :)).

zit BTW nieuwste versie (4.8) PC Suite bij.

Thnx voor de reacties so far, iemand nog een ander id wat me misschien iets verder helpt?

[update]
Ik heb nog ff verder gezocht over IRDA, maar als ik hier (http://www.irda.org/use/T...p_Instruction__Add_In.htm) kijk installen ze ook doodleuk een standaard IR poort ?
[/update]

[ Voor 0% gewijzigd door RTBravo op 31-07-2002 23:38 . Reden: update ]

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-02 20:15
ik heb ooit mijn Nokia 7110 aan mijn toenmalige laptop gehangen. (ook een toshiba) Allereerst moet je IR(Da) poort op je laptop goed werken. Je moet hem aan kunnen zetten, en dan moet ie gaan transmitten. (het IR ikoontje veranderd dan in je taskbar) Dan zet je IR aan op je telefoon, en dan kan je gaan inbellen.

Je laad gewoon een modem-driver voor je nokia. Dan als je een inbelnummer maakt, selecteer je de nokia uit de modem lijst.

Belangerijk is dat je zeker weet dat je IR poort goed werkt op je PC. Ik had mijn Toshiba laptop geinstalleerd met Win98se, en die vond gewoon de IR poort (zonder extra drivers) Bij Nokia.com de modem-driver gedownload, en klaar.

btw, een nokia 6110 heeft mischien wel IR, maar is geen modem. Mijn 7110, en ook de 6310(i) kunnen wel als modem werken.

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
De laptop IR moet gaan transmitten? Ik kan alleen de optie aanzetten dat ie om de 3 seconde luisterd, dat zie je aan het icoontje onderin. IR op de telefoon aangezet en dan vind ie in Windows de telefoon niet. Ik ben bang dat die IR poort niet helemaal top werkt. Hij vind het namelijk niet vanzelf als ik hem uit de apparaten lijst gooi en hem dan naar nieuwe hardware laat zoeken.

Het is BTW een 6310i he, dus zit zoiezo een modem in.

Verwijderd

http://www.nokia.com/phon...port/6310i/downloads.html

Je moet de modem setup ff downen en installen

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-02 20:15
Je moet je IR op je laptop idd. aanzetten, en dan gaat ie om de X tijd zoeken naar een device. Je moet dan het ikoontje in je taskbar zien veranderen. Je moet IR OOK aanzetten op je nokia. Een 6310i moet idd een modem hebben.

ff een hele stomme vraag.... Staat je IR poort wel aan / goed geconfigureerd in e BIOS van je laptop? Komt nogal eens voor dat ie uit staat.

• RTBravo

RTBravo

Topicstarter
Ja dat heb ik gedaan, IR staat aan, icoon onderin zoekt om de 3 sec naar apparaten en op die Nokia ga ik naar de IR menu optie, zet et aan en dan leg ik em voor de IR poort. Maar mooi niet dat die laptop em ziet hoor.

Zoals ik al zei, de IR poort komt niet in de BIOS voor, dus kan niet aan of uitgezet worden en moet naar mijn weten dus aanstaan?
Pagina: 1