TV-out: wel in DOS, niet in W98

Pagina: 1
Acties:

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

Topicstarter
na de TV-out faq en de search uitgespit te hebben heb ik nog steeds geen antwoord voor mijn probleem kunnen vinden:
ik heb een comp (w98) met een Radeon VE via een S-videokabel en scartblok op video aangesloten, en die weer op TV. dus in schema:
COMP --> TV-OUt --> S-video kabel --> video naar composiet convertor --> Scart-plug --> videorecorder --> TV
als ik opstart krijg ik in Dos wel meteen goed beeld (in kleur) goede kwaliteit etc. Echter, in windows gaat het beeld meteen op zwart. bij properties/advanced geeft ie aan niet op een TV te zijn aangesloten.
Direct op tv aansluiten kan niet meer, vanwege het verbuigen van die aansluit-scartplug. Hoe kan ik em laten weten dat ie wel in aangesloten?
bvd

"People should know when they're conquered..."

Verwijderd

DOS in kleur :?

Kun je niet bij de properties aanvinken dat je als output je tv wilt gebruiken

• Malebolgia

Malebolgia

Move, or be moved

Topicstarter
ja, bij booten zijn de award logo's in kleur.
Ook het win98 bootscreen is in kleur. met DOS bedoel ik dus het stuk tussen heet opstarten en de Gui van w98.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Misschien staat de windows resolutie te hoog, probeer deze eens te verlagen, dan opnieuw opstarten en zie wat er gebeurt, nieuwe drivers wil ook wel eens helpen :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Malebolgia

Malebolgia

Move, or be moved

Topicstarter
het gekke is dat hij het eerst met exact dezelfde settings wel deed. toen in die scart-plug kapoet --> niewe gekocht, en doet hij het niet meer in W98

Verwijderd

Ik denk dat je het moet zoeken in het feit dat je TV niet gedetecteerd wordt door je video-out. Ik heb zelf maanden lopen k#tten met een leadtek gf2. Bleek dat de V-O een check doet of er een tv aanwezig is. Ik kreeg itt jouw totaal geen beeld, toen ik echter een oplossing had waar de V-O direkt werd aangesloten op de tv werkte hij direkt.

Mischien dat je even je register in moet duiken om je tv out standaard aan te zetten.

Suc6

• Malebolgia

Malebolgia

Move, or be moved

Topicstarter
tnx, daar heb ik iets aan. :)
weet je ook een richting in de registry waar ik dat moet zoekn, want ik ben niet zo thuis in de reg.

• Malebolgia

Malebolgia

Move, or be moved

Topicstarter
ik heb dus gisteren bij reg doorgespit, maar nergens de optie kunnen vinden op TV-Out automatisch aan te zetten, ipv windows een signaal te laten detecteren. weet iemand welke reg key dat moet zijn?

Pagina: 1