(deels) openbare thrashcan -> beter niveau?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Lieve Adjes, ;)
Voor de immer voortdurende queeste naar een beter niveau op GoT en de ontelbare newbie forum suggesties die niet gaan werken tegen te gaan, kreeg ik opeens een idee. Wat lijkt mij wel zou kunnen werken.

Een deels openbare thrashcan/referentieforum.

Waarom openbaar?
Topics die niet aan het niveau van GoT voldoen (meestal door een te slechte startpost, of onderwerp keuze), kunnen dan gemoved worden naar dit forum. In de prefs zou je standaard een optie aan kunnen hebben staan die de laatste 3 posts weergeeft op de active topics/index bijvoorbeeld.
Waar het om gaat is dat de mod een reden geeft waarom het topic gemoved wordt (net als sluiten nu), en dat users een idee krijgen van het niveau wat gevraagd wordt (of een bevestiging wat hier niet gewenst is mbt nieuwe onderwerpen).

Dit vereist wel een goede motivering van een mod verwijzend naar een specifieke reden of een goede beargumentering

Ik kan me voorstellen dat niet alle topics openbaar moeten blijven daarom mijn "deels" suggestie. Misschien is er op de uitvoering wat aan te merken, maar ik denk wanneer er continu referentie gegeven wordt aan waar de gevoelsgrens ligt van het niveau dat de gebruikers meer gemotiveerd en duidelijk gemaakt worden om goede threads the starten.

Een hele lap tekst, ik hoop dat dit het waard is ;)

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-10 14:29

dusty

Celebrate Life!

Er wordt zover ik weet zo min mogelijk verplaatst naar de Trashcan, alleen de ergste grut wat eigenlijk niet had mogen geplaatst worden wordt daarheen gegooid. Als er wat van te "leren" valt hoe een openenings post slecht is dan wordt er normaal gesproken gewoon een slot opgezet met de reden eronder. Men kan daarvan in mijn mening al genoeg van leren wat je hier niet hoort te posten.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
ja maar het wordt niet onder de aandacht gebracht en er is geen overzicht en duidelijkheid van een lijst met topics die je kan raadplegen of naar verwezen kan worden waarom het niveau niet genoeg is.

Dat is het eigenlijke proces wat ik probeer te beschrijven. :)

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 22:06 schreef Justice het volgende:
ja maar het wordt niet onder de aandacht gebracht en er is geen overzicht en duidelijkheid van een lijst met topics die je kan raadplegen of naar verwezen kan worden waarom het niveau niet genoeg is.

Dat is het eigenlijke proces wat ik probeer te beschrijven. :)
Topics met te weinig niveau gaan echt niet naar de trashcan hoor :o

Die gaan dus gewoon op slot.
De trashcan is er voor de topics, die normaal gesproken gedelete zouden worden (dus echt helemaal verwijderd!). Daarnaast is bijkomend voordeel dat we op deze manier nog bewijs etc hebben om stappen te ondernemen of eventueel het e.e.a. uit te zoeken.

Een (semi-)openbare trashcan zal er dus niet komen.

Hetgeen jij bedoelt valt al prima af te lezen (en te leren) uit de slotjes in elk forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:49

deadinspace

The what goes where now?

Bovendien (als aanvulling op Nelskes tekst) zou een nieuwe user die genoeg interesse zou tonen om die deels openbare trashcan te bekijken ook genoeg interesse hebben om de algemene FAQ te lezen, waar hij/zij genoeg informatie uit zou moeten kunnen halen.

Mijn punt: 'probleemusers' die de FAQ niet lezen/toepassen gaan ook heus niet in zo'n openbare trashcan kijken om te leren wat wel en wat niet hoort.