Wel naam maar geen ping

Pagina: 1
Acties:

• megaman144
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 08:40

megaman144

waarom ik weet het niet

Topicstarter
Ik zie comp. wel bij netwerken maar ik kan er niet op kijken en pingen. Ik heb alles tcp en al die shit goed staan.Maar ik wel zelf de utp kabel gemaakt.
Zou het daar aan kunnen liggen.En de hub brand wel gewoon of er niks aan de hand is.

wie o wie kan me helpen

amd64 3000+ 939 9800@pro 19"tft G7muisie

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

Oke ben net terug van vakantien en ben in een goede bui dus laten we een sgaan kijken, wat zijn je netwerk instellingen want zo'n raar probleem ontstaat niet zomaar. Ook als je de faq van nt en got leest ( [topic=152460] ) zul je zien wat je allemaal even dient neer te zetten, dus als je dan even je post edit dat helpen we je ff uit de brand :)

buit is binnen sukkel

• megaman144

megaman144

waarom ik weet het niet

Topicstarter
Ja dat staat alle maal goed want ik heb het al tig keer gedaan.Dus ik ga er van uit dat dat goed staat.

oke

tcp
ipx
netbios

ip 192.168.0.4
gateway 192.168.0.1 (sygate)
dns 192.168.0.1

Maar ik denk dat de kabel niet goed is.Maar kan dat wel want hij ziet hem wel even.En de hub zeg ook dat het goed is.Zou dit ook kunnen door 1 van de 8 kabels fout/niet aan gesloten zit.

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

Laat ik zo zeggen, als je wel je comp kan zien in windows maar niet kan pingen is er wat raars aan de hand. BTW kan je wel pingen op compunternaam. Ik vind het een beetje raar, en ook de dns instellingen vind ik niet echt joffel. Want draai jij je eigen dns server? Beter zou zijn om de dns servers van je provider te gebruiken.

buit is binnen sukkel

• megaman144

megaman144

waarom ik weet het niet

Topicstarter
Nope op naam ook niks

ik ga het proberen met dns thanks

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
mja kan idd zijn dat de kabel naard de kl* is... lampjes gebruiken maar een draadje om te checken of er connectie is...

als windows ff contact heeft gehad blijft de computernaam wel even staan (zelfs herstarten helpt niet altijd)... pingen kan dan dus mislukken terwijl de naam blijft staan...
beste test voor de kabel: andere kabel

• megaman144

megaman144

waarom ik weet het niet

Topicstarter
hehe lastig

hij ligt van de kelder naar de 1ste verdieping.
Maar bedankt dan weet ik wat me morgen te wachten staat.

thanks en welterusten :z

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op vrijdag 26 juli 2002 21:46 schreef ripexx het volgende:
Laat ik zo zeggen, als je wel je comp kan zien in windows maar niet kan pingen is er wat raars aan de hand. BTW kan je wel pingen op compunternaam. Ik vind het een beetje raar, en ook de dns instellingen vind ik niet echt joffel. Want draai jij je eigen dns server? Beter zou zijn om de dns servers van je provider te gebruiken.
raar dat je wel kan zien maar niet pingen?
kijk eens goed, er draait ook ipx met netbios, dus zo vreemd is dat dan niet he?
megaman144: misschien blok je wat met een of andere firewall dat je daarom geen connectie krijgt via tcp

Verwijderd

Staat de naam niet toevallig nog in een of andere cache? ALs je refresh doet, zie je de naam dan nog?

En ik zou DNS eerst gewoon vergeten en met (harde) ip adressen werken.. Als je een 'arp -a' doet, zie je dan ook het ip/mac adres van de remote machine in de tabel staan?

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Waarom heb jij EN IPX EN NetBios EN TCP/IP geinstalleerd?? Zorgt alleen maar voor meer overhead... NetBios kan sowieso overboord (als je i-net routerd teminste) en IPX heb je alleen nodig bij oudere spellen.. dus als je die niet speelt kan het ook overboord..

voor de rest idd je DNS instellingen.. alhoewel dit geen kwaad kan, want Sygate heeft DNS forwarding...

Snap verder ook niet echt hoe ut kan :)

• megaman144

megaman144

waarom ik weet het niet

Topicstarter
Thanks

maar het is op gelost

gare kabel even een nieuw stekkertje er op gezet en hij is oke.

Pagina: 1