Op zaterdag 27 juli 2002 20:29 schreef _Mo_ het volgende:
Je zou zelf ook eens normaal de dingen bij z'n naam kunnen noemen, bijvoorbeeld Windows (probeer maar!) ipv winkloot...
Ok, daar heb je gelijk in.
Op zaterdag 27 juli 2002 20:43 schreef mgfun het volgende:
Wat is jou probleem precies met windows ?
In eerste instantie is Windows is een OS wat intuatief niet bij me past. Ik ben van vroeger Amiga OS gewend, en daarbij kon je doen wat je wou. Windows trekt alles naar zich toe en bepaald grotendeels zelf hoe het werkt. Wil je hioer verandering in brengen, dan moet je er vaak eerst veel moeite voor doen om het aan te passen.
Daarnaast vind ik vrij veel eigenschappen irritant. Allemaal hele kleine dingen, maar neem bijvoorbeeld het uiterlijk. Microsoft heeft veel tijd gestoken in hoe het eruitziet en hierbij hebben ze niet gekeken naar efficientie. Dit heeft tot gevolg dat het aan de hardware te hoge eisen stelt, te veel beeldruimte in beslag neemt en gewoonweg traag wordt. En zo zijn er meer van die kleine ergernissen die Windows bij mij niet populair gemaakt heeft.
edit:
Op zondag 28 juli 2002 10:54 schreef Otis het volgende:
Gewoon beetje neutraal praten over spullen, je realiseert het je niet, maar door OS A af te kraken als prut, kwalificeer je automatisch de mensen die wel vinden dat OS A goed is, als blinde schapen.
Dat ben ik niet met je eens. Een OS staat los van de gebruikers. Maar de gebruikers kun je wel globaal onderverdelen in groepen. Je hebt de mensen die bewust met een OS werken (bijv beroepsmatig), en je hebt mensen die een OS gebruiken omdat ze niet beter weten. Die laatste groep zou dan vallen onder de, zoals jij het noemt, blinde schapen. Maar je kunt zeker niet alle gebruikers over 1 kam scheren.
Maargoed, dit is behoorlijk offtopic. Ik wil hier best over doorgaan, maar dan in een topic wat daar voor bestemd is ok.