Asus a7m266-d geheugen voltage

Pagina: 1
Acties:

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:27
Waar kan ik deze het beste op zetten, instellingen zijn 2.5, 2.6 en 2.7 volt, hij staat nu op 2.6, maar mijn systeem is zo onstabiel dat ik de fsb op 125 heb gezet. Is die nou te hoog of nou net te laag? Wat kan er met mijn geheugen gebeuren als ik em op 2.7 zet, lijkt me sterk dat door die 0.1 volt er iets doorfikt.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Doorfikken niet snel (kan wel), maar de levensduur wordt wel wat minder. Maar waarom zou de spanning denk je het probleem zijn? (iets staat me bij dat je al langer gedoe hebt met jouw A7M266-D, niet?)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Falconey
Ik kan de DNET client niet langer dan 20 sec draaien, daarna krijg ik bsod's of spontane reboots, hetzelfde met burnk7. Kort: mijn hele pc is gewoon onstabiel op 133 mhz fsb.

Ik heb begin deze week in de winkel een andere vid-kaart en geheugen geprobeert. Geen veranderingen, met die andere [snellere] vid-kaart waren de prob's alleen maar erger.

Aan de temps kan het niet liggen: mijn proc is meestal 35 idle, 40 stressed. Als ik mijn koeling op het laagste zet, wat ik maar 1 of 2 keer heb gedaan wordt hij ongeveer 46 graden, warmer is hij nog nooit geweest.

Ik krijg zsm een nieuw mobo, die is al besteld, maar misschien worden de problemen minder als ik iets met dat voltage doe.

• Falconey
Oww ja, ik kan 3dmark ook niet helemaal laten draaien, hangt steeds bij dezelfde test.

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Wat staat er als foutmelding meestal bij een BSOD?
Ik heb hetzelfde moederbord als jij, alleen met hele andere hardware.

Mijn BSOD's hebben een probleem met/betrekking tot:

VSDATANT.SYS > ZoneAlarm bestand < nog niet opgelost, probleem zit hem met geheugen vrijgeven terwijl het nog in gebruik is (door een ander programma)

WIN32K.SYS > nog niet opgelost, één keer voorgekomen (de pc stond gewoon IDLE!!), knowledgebase bij MS heeft het alleen over NT4/BSOD's hiermee.

NVIDIA dll weet niet meer welke > ASUS driver vervangen door NVIDIA en klaar.

VIDEOPORT.SYS

Alle software van ULEAD crashed, "will be closed by windows"- geneuzel. (geeft een divide by zero error, maar da's een programmeerfout van ULEAD en niet hardware gerelateerd, zal wel door de dual cpu komen)

edit: 3dMark doet het hier wel, 6218 3d marks (niet echt veel geloof ik)

Systeemtemperaturen idle/stressed:
mobo: 34/36
cpu1: 53/55
cpu2: 55/57

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

• Falconey
Ik krijg vaak IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL TRAP_CAUSE_UNKNOWN en nog wat andere zooi. Soms mbt nv4_disp.dll of kernel32.dll, maar die zijn maar heeeeel soms.

Ik wil gewoon van die klote spontane reboots en zo af.

Ik heb toen ik dit mobo pas had een xp2000 doorgefikt erop, zou het kunnen dat hierdoor iets aan mijn mobo is beschadigt ?

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Op vrijdag 26 juli 2002 22:23 schreef Falconey het volgende:
Ik krijg vaak IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL TRAP_CAUSE_UNKNOWN en nog wat andere zooi. Soms mbt nv4_disp.dll of kernel32.dll, maar die zijn maar heeeeel soms.

Ik wil gewoon van die klote spontane reboots en zo af.

Ik heb toen ik dit mobo pas had een xp2000 doorgefikt erop, zou het kunnen dat hierdoor iets aan mijn mobo is beschadigt ?
Juist, de nv4_displ.dll. Die is opgelost zodra je de nieuwste detonatordrivers installeerd, het liefst op een nieuw geïnstalleerd systeempje.

Doorfikken van die cpu lijkt me niet de oorzaak want mijn mobo heeft dat nog nooit gehad, maar die blauwe schermen krijg ik wel.

edit:
En ik mocht net dus resetten, had weer een blauw scherm.
VSDATANT.sys. ZoneAlarm claimt dat hun programma werkt op een dual systeem. Nou ik dacht het dus niet. Eraf met die rommel dus.

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 22:02
Op vrijdag 26 juli 2002 22:23 schreef Falconey het volgende:
offtopic:
Hoe heb je die xp2000 doorgefikt ? Dat bord heeft toch bescherming tegen doorfikken :?

• Falconey
Die bescherming werkt alleen als je heatsink er GOED op zit :(

Ik heb de detonator 29.42

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:14

80000

mrox

Ik neem aan dat je de forums van 2cpu kent. Heb er 3 maanden rondgehangen, om mijn oude bp6 te upgraden. Misschien dat je er wat aan hebt, dit zijn mijn generieke conclusie's voor MPX gebaseerde planken:

Heb je specs gelezen:
- REG/ECC memory is het veiligst ook al support de ASUS dit en onduidelijk of je dit hebt.
- Claims dat Antec PSU minder BSOD geven dan Enermax

Voor je problemen:
- Er is een stabiele nvidea driver (geloof dat je die al hebt, anders op 2cpu zoeken)
- Laatste AMD AGP and IDE drivers installeren
- IRQ problemen, probeer geen gesharede IRQ's te creeeren
([url="http://forums.2cpu.com/showthread.php?s=&threadid=22497"]http://forums.2cpu.com/showthread.php?s=&threadid=22497[/url])

• Falconey
Ja, ik ken de 2cpu forums al. Ik heb daar 2 maanden rondgehangen voordat ik alles heb gekocht.

Ik heb 2x infineon 256mb unbuffered CL2 geheugen.
Ik heb in de winkel nog corsair pc3000 en een reep ECC regged geheugen geprobeert, geen verandering.

Ik heb nu een Enermax EG651P-VE [FMA] voeding, 550w
Lijkt mij dat die wel stabiel is.

Een screenshot van mbm uit een van mijn eerdere topics:
Afbeeldingslocatie: http://www.trf.tmfweb.nl/mbm.jpg

Ligt het misschien aan die -5 en -12 volt lijnen. Ik heb geen idee waarvoor die er eigenlijk zijn.

Ik heb de laatste agp/irq drivers van amd erop.
Geen gesharede irq's doordat ik nu 0-19 heb. 20 irq's totaal dus.

• Falconey
Dit komt uit een ander topic:
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/asaveur/pic/volt2.JPG

Die heeft ook van die rare -12 en -5 waarden, ook zijn 3.3 is veeeel te laag. Volgens mij heb ik, en die gast ook, gewoon foute meetwaarden, de pc zou waarschijnlijk nog niet eens starten met dat soort waarden.

• Morty
Op zaterdag 27 juli 2002 10:58 schreef Falconey het volgende:

Ligt het misschien aan die -5 en -12 volt lijnen. Ik heb geen idee waarvoor die er eigenlijk zijn.
Die -5 en -12 volt zal het probleem niet zijn, ik heb ongeveer dezelfde waardes, -6,7v en -10v, en bij mij werkt alles perfect. Die voltages worden volgens mij ook helemaal niet gebruikt.

• Falconey
Heb jij je geheugenvoltage nog op standaart [2.6v] staan?

Heb jij al eens geprobeert of er verschil is tussen jumper en jumprefree mode?

Wat is jouw pci-opstelling?

Mijne:
AGP: gf2 van asus [v7700 deluxe 32mb]
PCI 64: leeg
PCI 64: Promise Ata100 controller
PCI 32: SBlive 5.1
PCI 32: 3com 905c-tx-m
PCI 32: USB 2 controller van asus

• Morty
Op zaterdag 27 juli 2002 11:17 schreef Falconey het volgende:
Heb jij je geheugenvoltage nog op standaart [2.6v] staan?
geheugenvoltage staat bij mij op standaard
Heb jij al eens geprobeert of er verschil is tussen jumper en jumprefree mode?
jumper en jumperfree werken bij mij allebei goed, ik heb hem nu op jumperfree staan
Wat is jouw pci-opstelling?

Mijne:
AGP: gf2 van asus [v7700 deluxe 32mb]
PCI 64: Promise Ata100 controller
PCI 32: SBlive 5.1
PCI 32: 3com 905c-tx-m
PCI 32: USB 2 controller van asus
AGP: Gigabyte radeon 8500
PCI 32: USB 2 controller
PCI 32: SBlive
PCI 32: realtek NIC

• Falconey
Hij draait nu stabiel, met de fsb op 120....
Burnk7 en dnetc beide op laagste prioriteit, 3dmark gedraait, 4173 punten. Heeft zich niet opgehangen erna. Temp was 50 graden, volcano 7+ op de laagste stand.

Ik ga zo eens proberen zonder sblive, maar onboard audio.
Misschien dat die live een beetje brak is of zo. Ik had bij 2cpu gelezen dat audigy's niet zo goed werken op dit bord, misschien dus ook niet de live van mij.

• Falconey
Als ik de fsb op 133 zet, wil hij nog niet eens booten. Ik ga straks even formatteren, misschien dat het gewoon aan de software ligt of zo?

Welke optie moet ik kiezen bij de installatie van XP, nu heeft hij er automatisch een uniprocessor systeem van gemaakt.

Memtest86 geeft 0 fouten.

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:14

80000

mrox

UIt 2cpu:
SB live drivers zijn brak (persoonlijk geen problemen)
Er zouden nieuwe zijn, maar heb ze zelf nog niet geprobeerd.
Cmedia, ik meen me te herinneren, dat de Compaq drivers stabiel zouden zijn.

Trouwens, dit is flink balen voor je.
ALs je wilt kan je ik mijn voltages geven, alleen
ik heb een tyan s2466N-4M

• Falconey
Erh foutje in vorige post, hij boot wel, alleen ik krijg meteen een BSOD en een reboot.

Oww ja, ik heb geen geaarde stopcontacten hiero. Ik weet niet of dat veel uitmaakt?
Pagina: 1