UNFAQ --- Unfrequently Answered Question
Verwijderd
dan is hij wel bezig met rebooten maar kennelijk draait er een process (of juist niet -> process vastgelopen) dat niet of moeilijk te killen is.. hier is volgens mij niets tegen te doen, gewoon wachten tot je een ons weegt (kilootje meer of minder maakt niet uit
) en dan gewoon een reset geven.. of aan/uit schakelen.. komt vaker voer.. vooral toen m'n dual bp6 zwaar overclocked was, met onvoldoende koeling. Suc6 ermee iig!
<edit>
Hehehe, nog net optijd gepost
</edit>
<edit>
Hehehe, nog net optijd gepost
</edit>
ctrl-alt-delete == als root "reboot" intikken. Dus het werkte wel. Als je een reboot geeft wilt dat niet zeggen dat je automatisch ook alle meldingen te zien krijgt. Hij is zeker wel bezig met rebooten. Wees geduldig...Op vrijdag 26 juli 2002 21:08 schreef Major7 het volgende:
Nou ja, laat maar, ik zal er wel niet meer achter komen: ik gaf hem net 'the three finger salute' en dat ging wel...
Als je d'r echt niet meer uitkomt en er hangt echt iets op tty1, dan kun je dat proberen te killen door naar tty1 te switchen en op alt-SysRq-K te drukken. (bij eigengebakken kernel moet je wel magic sysrq key hebben meegecompileerd.
En waar is deze optie te vinden in het config menu? Ik heb google, de kernel documentatie erop nageslagen maar kan het nergens in het menu vinden.Op zaterdag 27 juli 2002 00:18 schreef Valium het volgende:
bij eigengebakken kernel moet je wel magic sysrq key hebben meegecompileerd.
"Kernel hacking", onderaan.Op zaterdag 27 juli 2002 01:06 schreef zwik het volgende:
En waar is deze optie te vinden in het config menu? Ik heb google, de kernel documentatie erop nageslagen maar kan het nergens in het menu vinden.
Merk op dat je ook
code:
1
| echo "1" > /proc/sys/kernel/sysrq |
moet doen voordat er naar sysrq geluisterd wordt. Het kan gebeuren dat je distro dit al bij het booten doet.
Ik heb wel eens iets dergelijks meegemaakt, de oorzaak daarvan heb ik nog steeds niet gevonden. Geeft het commando 'runlevel' (of een cat in /proc, als je dat commando niet hebt) de juiste uitkomst? Bij mij 'dacht' het systeem dat het in runlevel 0 was terwijl het vrolijk bleef draaien...wel werden alle niet-ingelogde consoles afgesloten, dus init moet wel een signaal gekregen hebben
. Ik heb er ooit (paar maanden geleden) een topic over geopend, daar staat nog wat meer informatie. Bij mij werkte SysRq nog, ctrl-alt-delete weet ik niet. Waarschijnlijk alleen een hard-softwarematige-reboot, geen soft-softwarematige-reboot, als je begrijpt wat ik bedoel
.
* odysseus kan nu niet meer gegevens uitzoeken...mijn pc bevindt zich nog altijd een paar duizend kilometer hier vandaan
.
* odysseus kan nu niet meer gegevens uitzoeken...mijn pc bevindt zich nog altijd een paar duizend kilometer hier vandaan
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
ehh zit deze toets op elk toetsenbord?Op zaterdag 27 juli 2002 00:18 schreef Valium het volgende:
alt-SysRq-K
Mistakes are proof that you are trying...
Voor zover ik weet zit deze op alle PC-style toetsenborden. Het is dezelfde knop als Printscreen en zit meestal naast je scroll-lock en pauze knop.Op zaterdag 27 juli 2002 10:32 schreef Seth4Chaos het volgende:
[..]
ehh zit deze toets op elk toetsenbord?
(Hint: Doe eerst eens op de console Alt-SysRq-H. Dat betekent help! Dan kun je ff de mogelijkheden lezen voordat je blind gaat proberen. Alt-SysRq-K is ook handig als je Nvidia-drivers met een spelletje weer eens zijn vastgelopen. Ik heb het zelf al 2 keer nodig gehad toen X vastliep door geknoei met de TV-out van de kaart (nvtv).
Joh ik heb die toets ook...was me nog nooit opgevallenOp zaterdag 27 juli 2002 10:41 schreef Valium het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zit deze op alle PC-style toetsenborden. Het is dezelfde knop als Printscreen en zit meestal naast je scroll-lock en pauze knop.
(Hint: Doe eerst eens op de console Alt-SysRq-H. Dat betekent help! Dan kun je ff de mogelijkheden lezen voordat je blind gaat proberen. Alt-SysRq-K is ook handig als je Nvidia-drivers met een spelletje weer eens zijn vastgelopen. Ik heb het zelf al 2 keer nodig gehad toen X vastliep door geknoei met de TV-out van de kaart (nvtv).
Maareh ik zal is een keertje 'kernel hacking' meecompileren en dan is kijken wat ie doet
Mistakes are proof that you are trying...
Kan best normaal zijn! Je console is denk ik ingesteld op een andere tty!Op vrijdag 26 juli 2002 21:02 schreef Major7 het volgende:
Ik log in op tty2 als root en geef reboot
... The system is going dow for reboot NOW !!
en dan ben ik weer terug bij de prompt!
???????!!!
Ik heb bijvoorbeeld op mijn server de console gesteld op ttS1 (nullmodem-kabeltje voor monitoring). Als ik dan een scherm er aan hang zie ik op de tty* noppes
* capedro vond dat te veel op windows lijken!Op zaterdag 27 juli 2002 00:18 schreef Valium het volgende:
[..]
ctrl-alt-delete == als root "reboot" intikken.
[..]
Maar als je gewoon netjes runlevel change doet met
init 6
Ik heb wel eens meegemaakt dat reboot kuren had (ben er nog steeds nog niet achter hoe..
Verwijderd
Heb ik ook wel eens als ik nog programma's aan heb staan en vanuit console wil rebooten... moet je gewoon ff wachten, wat drinken pakken of zo
kan soms wel 5 minuten duren
Mooi, dit! Het werkt, tnx!Op zaterdag 27 juli 2002 10:41 schreef Valium het volgende:
(Hint: Doe eerst eens op de console Alt-SysRq-H. Dat betekent help! Dan kun je ff de mogelijkheden lezen voordat je blind gaat proberen.
UNFAQ --- Unfrequently Answered Question
Pagina: 1