Hoe geluid hd 570 verbeteren?

Pagina: 1
Acties:

• FSharky
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb net mijn Seinnheiser HD-570 binnen en aangesloten op mijn sounblaster live 1024. Maar wat een crappy sound zeg!!! Er komt weinig bas uit en het geluid is ook erg zacht. In de instellingen van mijn geluisdskaart moet ik bas op 100% zetten en mijn volume ook helemaal open wil ik een beetje geluid er uithalen.

Bied een koptelefoon versterker een uitkomst? Alleen heb ik begrepen dat dat nogal een dure grap gaat worden. Ik gebruik hem eigenlijk alleen voor spelletjes en om muziek te luisteren op mijn pc.

Schijnen er nou ook goedkope koptelefoonversterkers te zijn?

Alvast bedankt

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-03 14:10
Ehhmm... dit is wel erg vreemd. Weet je zeker dat je hem niet op de line-out hebt aangesloten? :+

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 26 juli 2002 20:41 schreef FSharky het volgende:
Bied een koptelefoon versterker een uitkomst?
Absoluut. De sblive heeft gewoon geen echte hoofdtelefoonuitgang. Het is meer om wat geluid te krijgen, maar meer ook niet.

Zeker niet voor een hoogohmige grote hoofdtelefoon, want die moet met een goeie versterker aangestuurd worden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• FSharky
  • Niet online
ja dat weet 100% zeker. Ik heb hem met een splitter op mijn line out aangesloten. Ik heb wel geluid maar het is gewoon erg zwak.

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-03 14:10
Op vrijdag 26 juli 2002 20:44 schreef FSharky het volgende:
ja dat weet 100% zeker. Ik heb hem met een splitter op mijn line out aangesloten. Ik heb wel geluid maar het is gewoon erg zwak.
Tja, line-out heb ik ook zwaar problemen mee op mijn SBLive, moet ik ook altijd m'n versterker voluit zetten zowat. Ik gebruik voor de gewone boxen de digitale uitgang (geel) en voor de koptelefoon de gewone analoge uitgang (zwart).

• FSharky
  • Niet online
hmmm, het lijkt erop dat ik aan een koptelefoonversterker moet denken. Alleen ik heb geen zin om 150 euro uit te geven om goed geluid te krijgen. Weet iemand misschien een andere oplossing?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:52
Op vrijdag 26 juli 2002 20:53 schreef FSharky het volgende:
Weet iemand misschien een andere oplossing?
zelf doen :)

[topic=369516]

Verwijderd

hm, ik heb zelf een HD590 die net als een HD570 'slechts' 120 ohm is en ik vind zelf dat m'n SB live het nog heel aardig trekt! Master en wave volume allebei rond de 90, pregain van winamp op -20 dB en volume helemaal open is voor mij meer dan genoeg. Ik kan zelfs de pregain nog ietsje omhoog doen zonder gelijk vervorming te krijgen maar die laat ik meestal gewoon mooi op z'n laagst staan :)

En te weinig bass :?
Man, die HD590 trilt letterlijk van m'n kop af als ik de equalizer van winamp ook nog maar ietsje omhoog doe in de lagere Hz. Vooral ook omdat de soundblaster zelf er al genoeg bass ingooit voor van die brakke computerspeakertjes. Meestal laat ik de equalizer dus ook mooi flat. En de HD570 en HD590 verschillen qua bass maar heel weinig imho, HD590 heeft iets meer detail maar de grote verschillen zitten 'm vooral in het hoog. Misschien moet je 'm eerst nog even de kans geven in te burnen, dan komt die mooie warme bass vooral lekker los. Maar zo uit de doos leverde hij ook al echt een gigantische bass... kreeg er in het begin zelfs hoofdpijn van omdat ik iets te enthousiast aan het uittesten was :D

Maar als je het gewoon nog steeds te zacht vind is een losse koptelefoon versterker inderdaad een mogelijkheid. Een andere optie is een betere geluidskaart met een echte (versterkte) koptelefoonuitgang ipv line-out. Tis zowiezo een beetje zonde om zo'n relatief goede koptelefoon op zo'n klote kaartje van creative aan te sluiten.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

gewoon loodbitumen erop plaatsen >:) ;)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Je kunt 3 dingen doen.

- 570 aansluiten op versterker (met goede HT uitgang), welke op je line out van je SB zit (300 euro, tenzij je er al 1 hebt, dan 5 euro voor kabeltje)
- losse HT versterker kopen (170 eur) of zelfbouwen (?? euro)
- Philips HP 890 kopen, omdat die laagohmig (is zowiezo beter dan die 570), 70 euro

In dat laatste geval heb je ook geen last meer van loszittend snoertjes, kabelbreuken, rammelende schelpen etc. :)
Op zaterdag 27 juli 2002 13:25 schreef gitaarwerk het volgende:
gewoon loodbitumen erop plaatsen >:) ;)
of optie 4, maak er een paar hoorndrivers van :)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 20:53 schreef FSharky het volgende:
hmmm, het lijkt erop dat ik aan een koptelefoonversterker moet denken. Alleen ik heb geen zin om 150 euro uit te geven om goed geluid te krijgen. Weet iemand misschien een andere oplossing?
een ouwe versterker op de kop tikken, veel heeft dat ding niet nodig, alleen zal het wel een beetje ten koste van je geluidskwaliteit gaan, voor zover je dat zelf zal kunnen horen...
Pagina: 1