[CM] Startonderbreking inbouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 384 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hiigara
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Vakantiewerk. Garage. Magazijn opruimen. Startonderbrekingsset over. Meegekregen.

Tot zover de trefwoorden; nou vraag ik me dus af: Dit moet toch in te bouwen zijn? Een auto heeft nl ook een electrisch systeem van 12V. Maar dan vraag ik me af waar ik die onderbreker het beste kan plaatsen en of 't wel zal gaan werken.

Ideeen?

Roses are red, my screen is blue. I may have deleted system32...

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

het idee is prachtig :)
ik denk dat die op de voeding hoort, hoe? jij was toch de monteur

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:55

Epsilon

accu maybe ?

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-12 19:40
Het signaal wat je relias aanstuurt op je startmotor.

Verwijderd

Je bedoeld om die start onderbreker in je pc te bouwen???
bij de auto zit ie dacht ik gewoon in een draadje van het contact slot.
dus kan gewoon aan de power knop denk ik gewoon de + doorknippen ding ertussen en weer verder met die draad;)

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-12 15:49
En want doet zo' n startonderbreking ongeveer? 'k Kan het me wel ongeveer inbeelden, maar wat is het nut er juist van? :? (Ken niet zoveel van auto' s :P)

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
Die start onderbreker gaat tussen het draadje naar je contact slot, als je de sleutel van de startonderbreker erin doet, dan kijkt de onderbreker eerst of de code overeen komt. zo ja dan schakelt hij uit zodat het draadje naar het contactslot doorgeschakeld is. en dan start je je auto.

• Hiigara
  • Niet online
Nou, 't basic idee is eigelijk een mooi toetsschermpje voorop me pc waarin ik me pin ofzo intoets en dat 'ie dan pas aankan. :)

En over waar; Ik dacht eerst aan tussen voeding en rest pc, maar tussen powerknop en rest pc lijkt me logischer.

Enne, ShadowrunR; een startonderbreker zorgt ervoor dat je niet mag starten als je niet de juiste code intikt. Dan wordt er geen signaal gelegd tussen contactslot en startmotor (neem ik aan :P).

Ik moet alleen nog kijken of die optie dat d'r na 3 keer een foute code intikken een block komt dr opzit, want die moet ik er wel uit zien te slopen... anders krijg je dat d'r zogauw iemand d'rmee begint te spelen ik me kast open moet gaan slopen! :D

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Op vrijdag 26 juli 2002 21:42 schreef Hiigara het volgende:
Nou, 't basic idee is eigelijk een mooi toetsschermpje voorop me pc waarin ik me pin ofzo intoets en dat 'ie dan pas aankan. :)

En over waar; Ik dacht eerst aan tussen voeding en rest pc, maar tussen powerknop en rest pc lijkt me logischer.

Enne, ShadowrunR; een startonderbreker zorgt ervoor dat je niet mag starten als je niet de juiste code intikt. Dan wordt er geen signaal gelegd tussen contactslot en startmotor (neem ik aan :P).

Ik moet alleen nog kijken of die optie dat d'r na 3 keer een foute code intikken een block komt dr opzit, want die moet ik er wel uit zien te slopen... anders krijg je dat d'r zogauw iemand d'rmee begint te spelen ik me kast open moet gaan slopen! :D
Nope gaat niet werken, omdat het een stroombron nodig heeft. pc uit geen stroompies.

• fleppuhstein
Een start onderbreker met toetsen ? hmm bij mijn pa is het een sleutel hanger met twee contactjes

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:48
Op vrijdag 26 juli 2002 21:39 schreef fleppuhstein het volgende:
Die start onderbreker gaat tussen het draadje naar je contact slot, als je de sleutel van de startonderbreker erin doet, dan kijkt de onderbreker eerst of de code overeen komt. zo ja dan schakelt hij uit zodat het draadje naar het contactslot doorgeschakeld is. en dan start je je auto.
Een startonderbreker is toch wat anders ... Vaak wordt de benzinepomp uitgeschakeld.

-

• fleppuhstein
Op vrijdag 26 juli 2002 21:54 schreef Juicy het volgende:

[..]

Een startonderbreker is toch wat anders ... Vaak wordt de benzinepomp uitgeschakeld.
Nee hoor, als mn pa die sleutel vd onderbreker vergeet gaat de startmoter niet aan, geen vonk.

• Hiigara
  • Niet online
Op vrijdag 26 juli 2002 21:51 schreef fleppuhstein het volgende:
Een start onderbreker met toetsen ? hmm bij mijn pa is het een sleutel hanger met twee contactjes
Hoe bedoel je? Dat een pc geen rustspanning heeft? Je zal die startonderbreker toch op de voeding aan moeten sluiten, dus zal die daardoor toch ook stroom kunnen krijgen? Of zit ik nou op een andere golflengte? :)

edit:
Hoe denk je btw dan dat een auto stroompjes maakt als 'ie uistaat?(Nou'k eraan denk)

• Bonno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-12 08:56
De moderne startonderbrekers, onderbreken signaal naar startmotor, signaal naar ontsteking en signaal naar benzinepomp.
Maar dit kan gewoon aangesloten worden op je voeding idd. en voor zover ik weet zitten er op dat soort systeempjes geen maximum probeermogelijkheden op hoor.
Eventueel een keer opnieuw stroom van voeding af en dan kan je weer proberen.

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 00:48 schreef BarmyArmy het volgende:
De moderne startonderbrekers, onderbreken signaal naar startmotor, signaal naar ontsteking en signaal naar benzinepomp.
Dat zijn de echte (dure), je hebt ook de "poor man's solution" en die bedoelt hij waarschijnlijk.

• Hiigara
  • Niet online
Ik heb dus gecheckt, en volgens mijn is 't niet de "poor man's" startonderbreking; hij heeft een onderbreking naar de startmotor lopen en een onderbreker naar de brandstofpomp.

Ik denk dat ik dan een van die twee onderbrekingen gewoon isoleer en niet gebruik en met die andere een onderbreking bij m'n voeding ga klussen. Of is die ene dan nog te gebruiken om je startknop te onderbreken? Dan onderbreek ik dus m'n startknop-voeding-verbinding en m'n voeding-rest- verbinding. Maar dat is op zich niet nodig denk ik.

Wat wordt "onderbroken" een lame woord zeg! ;)

Pagina: 1