Ik heb dus een amd dondervogel 1300 en nu heb ik hem op 1560 mhz lopen maar dan krijg ik foutmeldingen
omdat de front side bus te hoog staat , dus nu wou ik vragen of iemand van de tweakers weet hoe ik een multiplier van 14 of 14,5 kan krijgen ( standaard is dus 13 en mijn moederbord kan maar tot 12.5 als ik de cpu unlock). Kan iemand mij helpen ?? ( ja ik heb de search gebruikt )
Een bios update lijkt me de enige mogelijkheid....
Wat voor mobo heb je? misschien moet je 'n bios update doen.. wat voor koeling etc. heb je? misschien krijg je foutmeldingen vanwege de hitte
wat voor RAM etc?
Nee , ik heb de nieuwste bios en trouwens ik moet mijn multiplier via jumpers instellen dus dit kan niet door een bios update worden opgelost
, Ik heb een Chaintech 7AjA/100 ( met een kt133 chipset ( zonder A )) een alpha 60 mm geval ( met silver spacer en As III )
en een zelfgemaakte kast met 2 * 120 mm fans en 2 * 92 mm fans ( max temp met koeler volopen is 38 C ) , ram is standaard maar dat kan tot een fsb van 133 , voor de rest zit er weinig in aan hardware
, oh ja een asus V8440 Dt , national semiconductor 10/100 mb netwerkkaartje en een Sb live player 1024
Maar bij Freezing-hardware zijden ze dat het wel mogelijk is om de Multiplier te verkrijgen alleen wisten ze niet meer hoe , en ik kan er ook niks over vinden
Maar bij Freezing-hardware zijden ze dat het wel mogelijk is om de Multiplier te verkrijgen alleen wisten ze niet meer hoe , en ik kan er ook niks over vinden
volgens mij is multiplier 13 gelijk aan 5; 13,5 gelijk aan 5,5; 14 gelijk aan 6 maar pin me hier niet op vast...
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Nee jammer , ik heb net getest en dit is bij mij niet zo. Weet iemand of ik ergens een speciale bios ofzo kan downen en dit verhaal wel toegepast kan worden ?? Of is er een trucje met de L1-bruggen of iets dergelijks ??Op vrijdag 26 juli 2002 20:38 schreef m.m het volgende:
volgens mij is multiplier 13 gelijk aan 5; 13,5 gelijk aan 5,5; 14 gelijk aan 6 maar pin me hier niet op vast...
Verwijderd
De L1 bruggen werken ook niet. Hierdoor blijf je in je 'range' zitten. < 2100+ (10 - 12.5) >= 2100+ (13 - 20).
Wil je het toch, dan ding je de L10 bruggen te verbreken en op een andere manier te connecten.
Alleen een hoger mutliplier heeft geen nut. Hogere multi -> lagere FSB -> Lagere systeem performance.
Wil je het toch, dan ding je de L10 bruggen te verbreken en op een andere manier te connecten.
Alleen een hoger mutliplier heeft geen nut. Hogere multi -> lagere FSB -> Lagere systeem performance.
Ik hoop dat je bedoeld de L6 bruggen.Op vrijdag 26 juli 2002 22:25 schreef ArnoKlaassen het volgende:
dikzak
Verwijderd
Ik dacht dat het L10 was, maar ik kan natuurlijk ook fout zitten. Weet het ook niet helemaal 
Wat ik wel weet is dat een hogere multi iig niet erg handig is, omdat je niks (of veel minder) met je FSB kunt doen.
Wat ik wel weet is dat een hogere multi iig niet erg handig is, omdat je niks (of veel minder) met je FSB kunt doen.
nu loopt mijn systeem op 13*112 = 1.456 Ghz , maar hij kan ook op 13*120 en dan is hij 1.56 en daar loopt hij een tijdje stabiel op en dan krijg ik foutmeldingen en gaat windows raar doen dus dan lopen de pci kaarten te warm.Op vrijdag 26 juli 2002 22:25 schreef ArnoKlaassen het volgende:
De L1 bruggen werken ook niet. Hierdoor blijf je in je 'range' zitten. < 2100+ (10 - 12.5) >= 2100+ (13 - 20).
Nu wil ik eigenlijk 14*112=1.57 Ghz ( dan kan ik namelijk wat lekkerder game
Dus , tell me tha trick
Verwijderd
Er is geen trick,
het gaat gewoon niet.
De Tbird serie wil alleen met multiplier 14x lopen als de L1 bruggen gesloten zijn, en de bruggen van de CPU zelf op 14x ingesteld.
Probleem is dat er nergens info os hoe de multiplier bruggen moeten staan om 14x in te stellen. Afgezien daarvan, was je bereid om die bruggen zelf te veranderen ?
De 5x is inderdaad de 14x maar een niet gelockte CPU slaat dan vast. Dat gaat gewoon niet.
Het heeft niets met de BIOS, maar alles met de CPU ze;f te maken. En dit onderwerp is al honderden keren voobij gekomen. Luiwammes.
het gaat gewoon niet.
De Tbird serie wil alleen met multiplier 14x lopen als de L1 bruggen gesloten zijn, en de bruggen van de CPU zelf op 14x ingesteld.
Probleem is dat er nergens info os hoe de multiplier bruggen moeten staan om 14x in te stellen. Afgezien daarvan, was je bereid om die bruggen zelf te veranderen ?
De 5x is inderdaad de 14x maar een niet gelockte CPU slaat dan vast. Dat gaat gewoon niet.
Het heeft niets met de BIOS, maar alles met de CPU ze;f te maken. En dit onderwerp is al honderden keren voobij gekomen. Luiwammes.
Frm Topic Starter Replies Last post
Je zoekactie naar 'multiplier 14' leverde 745 resultaten op. Resultaten 1 - 50.
Zoals gezecht heb ik al getest om hem op een multiplier van 5 te zetten maar dan springt hij gewoon op 500 ( en nee hij slaat niet vast , hij doet het gewoon. Ik heb hem een tijdje op 1 , 1,1 en 1,2 ghz gehad ) en het idee van de bios was niet slecht dat hij namelijk met een speciale bios de 5 dus als nog in 14 veranderde en die honderde keren van jou search is niet naar voren gekomen hoe het nou moet dus heb je nog niet mijn vraag beantwoordOp zaterdag 27 juli 2002 00:25 schreef Hooi het volgende:
Er is geen trick,
het gaat gewoon niet.
[..]
Als je de gedachte achter die 14x begrijpt, snap je dat het niet werkt..Op zaterdag 27 juli 2002 00:42 schreef DeeP_7894 het volgende:
en het idee van de bios was niet slecht dat hij namelijk met een speciale bios de 5 dus als nog in 14 veranderde
De bios geeft alleen maar 14x weer, maar het ding zal nog net zo hard op 5x lopen.
De hele thunderbird heeft maar een aantal ingebakken multipliers, en dat is de reeks van 5x t/m 13x. Meer zit er niet in en gaat dus ook niet werken.
Een uitzondering hierop is die 14x bij gelockte 1400MHz procs met een 100MHz bus, waarbij de 5x multiplier is veranderd in 14x. Maar dat is dan ook de enige serie die dit heeft. En unlocked werken ze ook niet meer.
Dat heeft hij wel..dus heb je nog niet mijn vraag beantwoord
Misschien dat dit gebeuren met de komst van de XP inmiddels in de vergeethoek is geraakt, maar dit was zeker wel algemeen bekend ten tijde van de gewone tbirds, en is ook zeker wel vaak aan bod geweest..
('t was dus ook zeker met de search terug te vinden!)
en die gelockte code heb ik nergens gezien , ik kan namelijk de bruggen van de 1400 overnemen en dan heeft hij toch een multiplier van 14Een uitzondering hierop is die 14x bij gelockte 1400MHz procs met een 100MHz bus, waarbij de 5x multiplier is veranderd in 14x. Maar dat is dan ook de enige serie die dit heeft.
Verwijderd
Nee,
dat vastslaan doen alle TB1333 en 1400's wel, omdat ze die 14x ingebakken hebben 1.p.v. de 5x.
Aangezien die van jou de 5x wel pakt, gaat het nooit niet werken. Omdat jouw CPU die 14x multiplier niet heeft.
En als je nu eens goed lesst, de info van hoe de TB1400/FSB100 zijn bruggen heeft, is niet verkrijgbaar, niet te vinden, niente ballen.
dat vastslaan doen alle TB1333 en 1400's wel, omdat ze die 14x ingebakken hebben 1.p.v. de 5x.
Aangezien die van jou de 5x wel pakt, gaat het nooit niet werken. Omdat jouw CPU die 14x multiplier niet heeft.
En als je nu eens goed lesst, de info van hoe de TB1400/FSB100 zijn bruggen heeft, is niet verkrijgbaar, niet te vinden, niente ballen.
Verwijderd
door met de bruggen te kloten op de processor kun je een multiplyer krijgen van 14, ik heb hier een athlon 1333 (10x133) op 1300 (13x100) op een chaintech 7aja. Gewoon ff searchen, want die brug combinaties weet ik niet meer
Verwijderd
Gilseboer,
heb ik het mis, als ik vermoed dat je dit hele topic niet echt hebt doorgelezen?
// volstrekt offtopic en randje boord
Enneh,
een multliplyer is iemand die blijft buigen
(Hier in mokum noemen we zo iemand een knipmes)
heb ik het mis, als ik vermoed dat je dit hele topic niet echt hebt doorgelezen?
// volstrekt offtopic en randje boord
Enneh,
een multliplyer is iemand die blijft buigen
(Hier in mokum noemen we zo iemand een knipmes)
Ja maar dat is het nou juist , ik kan het nergens vindenOp zaterdag 27 juli 2002 12:41 schreef gilseboer het volgende:
door met de bruggen te kloten op de processor kun je een multiplyer krijgen van 14, ik heb hier een athlon 1333 (10x133) op 1300 (13x100) op een chaintech 7aja. Gewoon ff searchen, want die brug combinaties weet ik niet meer
Verwijderd
voila, ik heb de site weer gevonden, waar ik de info vandaan had gehaalt, misschien bij deze een goeie tip; kijik in de discussiegroepen sector van google!
[url="http://www.beachlink.com/candjac/duronocpg1.htm"]http://www.beachlink.com/candjac/duronocpg1.htm[/url]
[url="http://www.beachlink.com/candjac/duronocpg1.htm"]http://www.beachlink.com/candjac/duronocpg1.htm[/url]
zoals ik dit ff snel heb gelezen is het dus ook mogelijk om mijn multiplier van 13 zelf naar 17 te kunnen zettenOp zaterdag 27 juli 2002 19:27 schreef gilseboer het volgende:
voila, ik heb de site weer gevonden, waar ik de info vandaan had gehaalt, misschien bij deze een goeie tip; kijik in de discussiegroepen sector van google!
Zou je eik zoiets als [url="http://www.ocinside.de/index_d.html?/html/workshop/socketa/xp_painting_d.html"]dit[/url] moeten hebben 
Maar zoals Twynn al zei: gaat niet werken met jouw dondervogel, 't is jammer maar helaas
Wat je nog wel kan doen is kijken waar't bottleneckje zit met je FSB. Je zei zelf al dat je nogal el cheapo geheugen had, misschien wil'ie wat hoger met bv. Samsung geheugen? Suc6!
Maar zoals Twynn al zei: gaat niet werken met jouw dondervogel, 't is jammer maar helaas
Wat je nog wel kan doen is kijken waar't bottleneckje zit met je FSB. Je zei zelf al dat je nogal el cheapo geheugen had, misschien wil'ie wat hoger met bv. Samsung geheugen? Suc6!
Verwijderd
Ik vind het prachtig dat het artikel is gevonden, maar alleen de latere serie TBirds heeft die 14x multiplier.
Aangezien jouw beestje op 5x100 draait, zit die 14x bij jou er dus niet duidelijk op. Helaas, no go.
(meestal wel bij de AYHJAR en AYHJA-Y cores b.v. die de 14x hebben. Van AXIA cores weet ik het niet.)
Aangezien jouw beestje op 5x100 draait, zit die 14x bij jou er dus niet duidelijk op. Helaas, no go.
(meestal wel bij de AYHJAR en AYHJA-Y cores b.v. die de 14x hebben. Van AXIA cores weet ik het niet.)
Pagina: 1