Toon posts:

[VC++] uitlezen van een dir gaat niet goed.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
laatst heb ik een programma geschreven dat mijn cookies moet bijhouden/schoonmaken.

Eerst las ik de "C:\.....\Cookies\" dir uit en dat ging perfect en het deleten van de cookies ook. Maar ik zag dat de cookies in "C:\....\Temporary Internet Files" gewoon bleven staan. Dus heb ik path gewijzicht en leest ie me toch dingen die gewoon niet bestaan.

De "C:\....\Temporary Internet Files" ziet er zo uit:
============================================================

Temporary Internet Files
|---[MAP]Content.IE5
| |---met deze file-->> index.dat
|
.
.
.
.
.
.
allemaal files
============================================================

en mijn programma lees:
''
Content.IE5
index.dat
desktop.ini
|
|
|
|
.
.
.
bestanden die nietmeer bestaan

En wat er ook in de dir zit hij geeft altijd hetzelfde resultaat weer, ik heb gemerkt dat er iet vaags is met deze dir. Als ik op de eigenschappen van een cookie kijk dan heeft deze een naam bijv

Cookie:skynet2097@gathering.tweakers.net/

met als chache naam

skynet2097@gathering.tweakers.net[2].txt

Iemand een idee waarom dit zo is en waarom er steeds dezelfde resultaat gelezen wordt. Ik heb de pad gecontroleerd en het is 100% goed dus daar ligt het niet aan.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn de VC++ coders vandaag weg of zo :?

Verwijderd

Topicstarter
uhm iemand :?

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 19:15
wel ben geen c coder, heb er wel eens naar gekeken in delphi. Om dat soort stuff te doen mnoet je bepaalde librarys van windoze aanspreken, aangezien die files constant in gebruik zijn.

Er was ergens een hele goede site hierover (voor delphi dan)
Weet niet meer precies de link, iig op deze site staat ook wat info...

HTH

Verwijderd

Cookies zijn niet altijd in use, maar waarschijnlijk alleen als IE open staat. Meestal kan je de cookies in je Temp Internet Files dir gewoon deleten (werkt bij mij iig prima), alleen het bestand INDEX.DAT niet.

Als je het echt "netjes" wilt doen zal je een win32 functie moeten vinden die de cookies voor je delete (ik kon hem niet zo snel vinden in de MSDN library)

Verwijderd

Topicstarter
"Als je het echt "netjes" wilt doen zal je een win32 functie moeten vinden die de cookies voor je delete (ik kon hem niet zo snel vinden in de MSDN library)"

Daar zat ik ook aan te denken, want dat is wel de beste manier. Ik geloof dat de cookies dir en de Temp IE dir met elkaar gelinkt zijn of zo, want als ik een cookies in de Tempp IE dir handmatig del dan gaat ie in de cookies dir ook weg en met mijn progje is die link er niet.

Maar ik heb al gevonden waarom ie die "vage" bestanden liet zien. Die heb ik er handmatig ooit ingedaan om te testen maar heb toen de dir weer leeggemaakt. Nu is het zo dat die bestanden niet voor mij zichtbaar zijn, ook niet met "show hidden map" en "show sys files" uit. Ik dacht dat als je die dir leegt met de IE settingstab dat ie dan gewoon ALLES delt, niet dus. Maar ik heb ze al met het progje weggehaald, die kon ze wel zien :Y)

Die Temp IE map is echt vaag. Als ik nu aan het surfen ben en ik laat het progje draaien dan lees ie NIKS alleen

..
Content.IE5

dat is alles terwijl die map BOMFULL is :? ik snap der echt niks van. :? :? :?

EDIT : typo's :D
Pagina: 1