Gigabyte 8IHXP met Kingston PC1066 startup probl

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-06 14:53
Heb net mijn nieuwe systeem samengebouwd:

Gigabyte 8IHXP Rev. 2.1 mobo (AMIBIOS)
2x 256 MB PC1066 non-ECC Kingston RDRAM (KVR1066X16-8/256)
Asus V8200 DeLuxe GeForce3 (werkt in ander systeem dus niet defect)
zie verder mijn sig.

Bij het opstarten krijg ik drie beeps en geen beeld. Dat duidt volgens de AMI site op een moederbord of geheugenprobleem. Disconnecten van allerlei randapparaten had geen effect op dit probleem. Gisteren Samsung PC800 RDRAM geïnstalleerd en het systeem startte netjes op. Kingston PC1066 modules erbij geplaatst: drie beeps. Conculsie: defect geheugen. Vandaag omgeruild. Resultaat: drie beeps. Ik kan het geheugen niet in een ander systeem testen.

Ik kan in de FAQ hier of op de sites van Gigabyte en Kingston niets vinden, wat mij aan een oplossing helpt. Ik weet dat het moet werken. Tests hebben het aangetoond en het is ondersteund door zowel Gigabyte als Kingston.

Mailen naar beide producenten heeft nog niets opgeleverd. Enig idee hoe ik uit deze impasse kom?

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 11:35

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

In de bios staat je RDRAM bus frequency waarschijnlijk op AUTO. Probeer die 'ns op PC1066 te zetten. Ik heb daar vaker dingen over gehoord, alleen nog niet bij het mobo van Gigabyte.

Bij mij werkt het wel. Enige verschil is dat ik ECC-mem heb (de X18-8 versie van kingston).

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Stop dat PC800 er eens in, ga naar het BIOS en zet de RDRAM Bus frequency (of wat er op lijkt, ik ken al die BIOS'en ook niet) idd op 4 maal i.p.v. Auto. Uitzetten dat ding en prop er dan het PC1066 in en weer eens booten. Althans, dat is wat ik iig zou proberen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryne
Thanks, alleen lullig, dat ik dat PC800 memory op de zaak heb liggen, dus ik kom nu de BIOS niet eens in. Ik ga nog even een kennis vragen of die misschien iets heeft liggen. Anders wordt het wachten tot maandag :( , dan zou ik het kunnen omruilen tegen ECC RAM. Kost me nauwelijks meer.

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Op vrijdag 26 juli 2002 20:56 schreef Abbadon het volgende:
Stop dat PC800 er eens in, ga naar het BIOS en zet de RDRAM Bus frequency (of wat er op lijkt, ik ken al die BIOS'en ook niet) idd op 4 maal i.p.v. Auto. Uitzetten dat ding en prop er dan het PC1066 in en weer eens booten. Althans, dat is wat ik iig zou proberen.
In die bios zet je niet op 4 maal/AUTO, maar op "AUTO", of "PC800" of "PC1066". ;)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryne
Yep, dat had ik in de handleiding al gezien. Wat voor proc heb jij trouwens?

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Op vrijdag 26 juli 2002 23:12 schreef Bryne het volgende:
Yep, dat had ik in de handleiding al gezien. Wat voor proc heb jij trouwens?
P4B 2,26 GHz (malay)

hier de rest van de specs
[url="http://got.duck.ath.cx/system/index.php?usr=1492"]http://got.duck.ath.cx/system/index.php?usr=1492[/url]

Het enige waar ik nog niet echt tevreden over ben is de snelheid van mijn RAID. Voor de rest werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:45

Vincent Meijer

You better believe it!

Op vrijdag 26 juli 2002 21:15 schreef Bryne het volgende:
Thanks, alleen lullig, dat ik dat PC800 memory op de zaak heb liggen, dus ik kom nu de BIOS niet eens in. Ik ga nog even een kennis vragen of die misschien iets heeft liggen. Anders wordt het wachten tot maandag :( , dan zou ik het kunnen omruilen tegen ECC RAM. Kost me nauwelijks meer.
Ik heb ook hetzelfde moederbord, alleen is het me nog niet gelukt om aan PC1066 geheugen te komen. Uit nood heb ik tijdelijk ff 2x 64MB Samsung PC800 geheugen gekocht. Waar heb jij het gekocht?

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryne
RAID komt bij mij later. Ik koop over een paar maanden iets van 2x 80 GB ofzo.

Ik heb het geheugen via de zaak bij een distributeur gekocht. Leveren niet rechtstreeks aan eindgebruikers. Er zijn verschillende zaken, die het leveren. Zie pricewatch.

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Op zaterdag 27 juli 2002 10:06 schreef Bryne het volgende:
RAID komt bij mij later. Ik koop over een paar maanden iets van 2x 80 GB ofzo.

Ik heb het geheugen via de zaak bij een distributeur gekocht. Leveren niet rechtstreeks aan eindgebruikers. Er zijn verschillende zaken, die het leveren. Zie pricewatch.
Ja tuurlijk heb ik in de pricewatch gekeken |:(. Maar geen enkel bedrijf heeft dit geheugen op voorraad.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Op zondag 28 juli 2002 01:09 schreef meijern het volgende:

[..]

Ja tuurlijk heb ik in de pricewatch gekeken |:(. Maar geen enkel bedrijf heeft dit geheugen op voorraad.
Ho ho ho, rustig maar..... we zijn geen vijanden hoor.

Meestal kan dat dan besteld worden en heb je het binnen 4 dagen. Zo ging dat bij mij ook. [url="http://www.sww.nl"]http://www.sww.nl[/url] .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Ok, sorry, beetje overdreven reactie misschien van mij. Maar ik heb toch al echt veel bedrijven geprobeerd maar bijna niemand kan er zo aan komen. Maar bedankt voor de info.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryne
Bij www.sallandautomatisering.nl kun je het ook bestellen. Daar heb ik de rest van mijn spulletjes ook gehaald. Zij zijn op dit moment het goedkoopste.

Overigens is gebleken, dat toch het moederbord niet goed is. Heb maandag geprobeerd door te starten met PC800 memory, maar het stopte bij het opstartscherm. Het moederbord luisterde ook niet naar het toetsenbord. Er waren volgens Salland Automatisering meer defecte 8IHXP's. Ze hebben een nieuwe voor mij besteld. Ik hoop dat ik hem snel heb.

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Bij mij piepte het geheugen in eerste instantie ook, heb even de batterij uit het moederbord gehaald en het systeem startte normaal op.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Ik heb zelf ook een 8IHXP bij Salland gekocht maar daar gelukking nog geen problemen mee gehad. Ik gebruik zelf tijdelijk ff PC800 geheugen totdat m'n PC1066 wordt geleverd. Maar dit werkt prima.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

misschien een domme vraag, maar heb je je geheugenbankjes op de juiste manier gevuld, en de c-rimms gebruikt om te boel op te vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Baviaan schreef op 31 juli 2002 @ 08:37:
misschien een domme vraag, maar heb je je geheugenbankjes op de juiste manier gevuld, en de c-rimms gebruikt om te boel op te vullen?
Daar heb je best wel een goed puntje.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryne
Misschien toch niet zo'n goed puntje, daar ik al meldde, dat het systeem wel startte met PC800 geheugen. Dat ie niet doorstartte was omdat het keyboard niet gezien werk door het systeem. De C-RIMM's zaten wel degelijk op de juiste manier in het systeem, net als de RAM modules.

Nieuwe mobo overigens nog niet binnen.

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Het was niet als kritiek bedoeld hoor. Meer als een tip.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

pcies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryne
Nieuw mobo nog steeds niet binnen. Dus ik uit puur ongeduld de tip met de batterij uitgeprobeerd. Dit bleek de gouden tip te zijn. Ik ben nu aan het installeren.

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Doe mij een lol en post je idle en stressed temps als je up and running bent. bvd.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryne
Zal ik doen. De eerste temperaturen, die ik heb kunnen zien lagen net boven de 40 graden. Zal hem later eens goed aan de tand voelen.

Heb nu nog één probleem. De floppy drive werkt niet. Hij lijkt hem wel te zien maar kan er niet van lezen. Het lampje blijft continu branden. Ik heb verschillende floppy kabels en ook een andere floppy drive geprobeerd. Het probleem blijft.

Voorlopig laat ik de omruil onder garantie dus toch doorgaan.

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Bios al een keer gereset? Mijn machine wilde niet uit totdat ik de bios een keer resette.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryne
Heb gisteren het mobo omgeruild maar blijf problemen houden. Het geheugen werkt nu prima en kan keurig de BIOS in.

Kreeg mijn HD eerst niet aan de praat en ook de floppy gaf dezelfde problemen als hierboven beschreven. Een paar keer de BIOS gereset, zonder effect. Vervolgens een andere streng uit de voeding geprobeerd en zie, de harddisk werkt. De floppy drive blijft hetzelfde probleem geven. Ik heb verschillende floppykabels geprobeerd en dus ook een andere aansluiting uit de voeding. Ik heb zelf geen idee meer wat de oplossing zou kunnen zijn. Iemand anders een suggestie?

Huigie, ik zit nu trouwens op lagere idle temperaturen (heb de kast echter nog niet dicht gehad): rond 35 C.

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Toch niet toevallig beide floppy's kapot? Heb je verder wel een voeding die zwaar genoeg is?

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryne
Nee, de floppy uit mijn andere systeem ook geprobeerd. Die werkt wel in dat systeem. 400W moet genoeg zijn lijkt mij.

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Mmmm lijkt me ook ruim voldoende

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bryne, tipje van een newbee; heb je je voedingskabel wel eens omgedraaid?
Bij mij is dit ook eens voorgekomen bij de installatie van mijn nieuwe pc en het bleek dat het voedingskabeltje verkeerom zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryne
Ehm, mijn floppy probleem is opgelost (ja ik heb mezelf eens flink voor mijn kop geramd). Door stom toeval de floppy kabel omgedraaid (de connector dus 180 graden gedraaid) en het werkte :o . Was er vanuit gegaan, dat dit eigenlijk helemaal niet mogelijk was, net als met IDE kabels. Dus wel. Dus voor degenen, die tegen vergelijkbare problemen aanlopen een korte samenvatting van mijn problemen en de oplossingen:

Probleem:
Na het opbouwen van mijn nieuwe PC bij het opstarten drie piepjes en verder niets (beepcode duidt op moederbord of geheugenprobleem)

Oplossing:
Clear CMOS, dit kan op de Gigabyte 8IHXP dmv een jumpertje of door de batterij er even uit te halen.

Probleem:
Floppy drive wordt wel gezien door de hardware, maar floppy disks worden niet gelezen. Het lampje van de floppy drive blijft continu branden.

Oplossing:
Connector van de floppy kabel 180 graden draaien.

Bedankt voor de medewerking iedereen. Ik ben weer een blij mens.

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Hallo iedereen :)

Nu heb ik nog een paar vraagjes over dit mobo. Willen jullie mij ook aub even helpen een draad hieronder ??

[url] Paar vraagjes over Giga-Byte 8IHXP mobo... [/url]

Bedankt alvast,

Greetz ProgrammerX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryne
Done already!

System specs

Pagina: 1