Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Tjaa, kans is zelfs 100% nu je een gloed nieuwe monitor en dan nog zelfs onscherp beeld geeeft.
Probeer eens een nieuwere videokaart te lenen van vrienden ofzo.
Probeer eens een nieuwere videokaart te lenen van vrienden ofzo.
ik weet haast wel zeker dat het je videokaart is. Oudere videokaarten zijn vaak op hogere resoluties (1024 en hoger) vaak onscherp, tenzij je een matrox kaart hebt.
dus ja het is denk ik je kaart
dus ja het is denk ik je kaart
Verwijderd
Moet haast je TNT kaart wel wezen. Die staan er ook redelijk bekend om op hogere resoluties slecht beeld te geven.. Dus helaas
*jank*
net inderdaad even mijn monitor aangesloten op de pc van mijn vriendin. (die heeft een tnt2 ulta)
wat een wereld van verschil
dat wordt vgakaarten omruilen en/of een nieuwe aanschaffen
net inderdaad even mijn monitor aangesloten op de pc van mijn vriendin. (die heeft een tnt2 ulta)
wat een wereld van verschil
dat wordt vgakaarten omruilen en/of een nieuwe aanschaffen
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Ik heb deze monitor ook enkele weken aangeschaft. Op een res. hoger dan 1600x1200@85 wordt het bij mij ook onscherp maar dat komt door het filter van mijn GF2.
Waar ik echter wel last van heb op lagere resoluties is dat de linkerbovenhoek onscherp is, terwijl de rest een geweldige vooruitgang is met mijn vorige oude LG 17"
Zou deze 'hoek-onscherpte' nu ook een videocard probleem kunnen zijn? Heb zelf het gevoel van niet. Maar dan ben ik bang dat de monitor een onvolkomenheidje heeft wat ik toch niet kan aanvaarden bij een monitor van deze prijs.
Waar ik echter wel last van heb op lagere resoluties is dat de linkerbovenhoek onscherp is, terwijl de rest een geweldige vooruitgang is met mijn vorige oude LG 17"
Zou deze 'hoek-onscherpte' nu ook een videocard probleem kunnen zijn? Heb zelf het gevoel van niet. Maar dan ben ik bang dat de monitor een onvolkomenheidje heeft wat ik toch niet kan aanvaarden bij een monitor van deze prijs.
WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60
Verwijderd
had ik eerst ook met mn powercolor tnt2(m64)
het verschil was al enorm toen ik naar een asus v7100pro (gf2mx400)
die tnt was fucking onscherp,maar heb nu een radeon8500 en die is super scherp
het verschil was al enorm toen ik naar een asus v7100pro (gf2mx400)
die tnt was fucking onscherp,maar heb nu een radeon8500 en die is super scherp
zet je adapter eens op 60 hz, bureaublad,eigenschappen,instellingen,geavanceerd,adaper.60 hz.
kan als ie nu op standaardwaarden of optimaal staat, en als je hem kunt veranderen naar 60 hz een wereld van verschil zijn, vooral bij 1024 resolutie.
kan als ie nu op standaardwaarden of optimaal staat, en als je hem kunt veranderen naar 60 hz een wereld van verschil zijn, vooral bij 1024 resolutie.
Ik heb ook ooit een tnt gehad kutkaarten zo wazig als de pest.Op vrijdag 26 juli 2002 19:38 schreef mkleinman64 het volgende:
Ik heb vandaag een nieuwe Iiyama Visionmaster Pro 413 (HM703UT) aangeschaft omdat mijn oude monitor minder werd.
Echter ik had er stukken meer van gehoopt. Mijn beeld is gewoonweg niet scherp. Zowel op 1024x768 als op 1280x1024 zijn de letters vaag.
Inmiddels heb ik al een andere stroomgroep geprobeerd om te kijken of de voeding het probleem zou zijn, dit is echter niet het geval.
Hoe groot is de kans dat mijn vgakaart (oude Hercules Dynamite TNT) de veroorzaker is van mijn problemen?
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Inherent aan de diamontron buis die iiyama gebruikt. Trinitron NF en Flatron buizen hebben hier geen last van. Deze onscherpte is niet te corrigeren zonder dat het ten koste gaat van de scherpte in een ander gebied, en was uiteindelijk voor mij de reden om mijn VPro 450 te vervangen.Op vrijdag 26 juli 2002 19:49 schreef bladebla het volgende:
Ik heb deze monitor ook enkele weken aangeschaft. Op een res. hoger dan 1600x1200@85 wordt het bij mij ook onscherp maar dat komt door het filter van mijn GF2.
Je kan wel kijken of het compromis beter te krijgen is door je monitor uit te zetten, het menu knopje ingedrukt te houden en dan de monitor aan te zetten. Hiermee kom je dan in het fabrieks menu voor ALLE instellingen.
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Hmm, das interessant. Dat wist ik niet. Dus bij diamontron worden er comprissen gedaan voor de locatie waar het beeld het scherpst geprojecteerd kan worden?Op vrijdag 26 juli 2002 23:08 schreef afterburn het volgende:
[..]
Inherent aan de diamontron buis die iiyama gebruikt. Trinitron NF en Flatron buizen hebben hier geen last van. Deze onscherpte is niet te corrigeren zonder dat het ten koste gaat van de scherpte in een ander gebied, en was uiteindelijk voor mij de reden om mijn VPro 450 te vervangen.
Hmm, lukt niet. Werk deze methode wel bij een VM Pro 454?Je kan wel kijken of het compromis beter te krijgen is door je monitor uit te zetten, het menu knopje ingedrukt te houden en dan de monitor aan te zetten. Hiermee kom je dan in het fabrieks menu voor ALLE instellingen.
[edit]
oh, het is bijna dezelfde monitor. Nie goed gelezen. De 'productcode' van deze is een HM903DT, nieuwere versie dan die van de topicstarter
WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60
Pagina: 1