Toon posts:

hoe warm mag een notebook ong. zijn?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje, hoe warm mag mijn toshiba tecra 8300 ongeveer worden. Ik heb gehoord dat ik dat kan monitoren en ik ben benieuwd wat ongeveer normaal is.

Alvast bedankt.

• Dracula78
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-06 22:05
Ik heb een Toshiba Satellite Pro 4600 (PIII Celeron 750MHz) en gebruik Motherboard Monitor 5 om de temperatuur van de core en de case te bekijken (althans ik denk dat de 2 sensors daar zitten).

De ventilator begint pas te blazen zodra de core warmer wordt dan 60-65 graden, en als ie een tijdje 100% CPU gebruikt gaat het makkelijk over de 70 graden.

Ik zou eigenlijk de ventilator willen instellen zodat ie hem niet over de 50 graden laat komen, maar ik heb nog nergens iets gezien waarmee dat kan. Integendeel, in Toshiba Power Management kan ik de 'cooling method' alleen maar energie-zuiniger zetten (waarmee hij dus vooral de CPU langzamer laat lopen als ie warm wordt).

Ben wel benieuwd hoe warm notebooks bij andere mensen worden... :)

3720 Wp @ StecaGrid 3600 Coolcept PVOutput Tech-blog

Verwijderd

de mijn wordt behoorlijk heet

heb keertje mijn vinger verbrandt aan de (volgens mij) lpt poort (niet gekeken waaraan weet wel dta het aan zon schroefje ervan is) ik heb een dell latitude c600 @ 850 mHz

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik vanavond als ik thuis ben maar eens een motherboard monitor ga installeren. Ben erg benieuwd :)

Verwijderd

ik wil het ook wel weten..
maar kheb nog geen enkele pc gehad waar MBM5 op werkte..
allemaal geven ze bij waardes 0 aan alleen de cpu freq klopt

kheb het btw geprobeerd op:

amd athlon 1.2 gHz (MB unknown)
een of andere vage IBM bak (mooie grote zwarte midi tower) met een intel P4 2 Ghz
intel P3 667 mhz akasa MB
en dan me laptop
dell latitude c600

en nergens gaf hij ook maar iets van waardes aan..

of ligt dit aan mij kan ook nog :S

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Op vrijdag 26 juli 2002 19:24 schreef Me_Myself_and_i het volgende:
ik wil het ook wel weten..
maar kheb nog geen enkele pc gehad waar MBM5 op werkte..
allemaal geven ze bij waardes 0 aan alleen de cpu freq klopt

kheb het btw geprobeerd op:

amd athlon 1.2 gHz (MB unknown)
een of andere vage IBM bak (mooie grote zwarte midi tower) met een intel P4 2 Ghz
intel P3 667 mhz akasa MB
en dan me laptop
dell latitude c600

en nergens gaf hij ook maar iets van waardes aan..

of ligt dit aan mij kan ook nog :S
Ligt aan jou :) want je moet wel een goede sensor instellen

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 19:29 schreef InterCC het volgende:

[..]

Ligt aan jou :) want je moet wel een goede sensor instellen
als ik naar de instellingen ga krijg ik een lijst met een hoop sensors welke ik daar ook van pak alles blijft 0 ook de spanningen die zijn ook allemaal 0 enzo

• Dracula78
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-06 22:05
Ja bij mij staat ook alles op nul, ik heb alleen twee "possible" temperatuur sensors (AMD10xx), meer zit er niet op een notebook denk ik....

3720 Wp @ StecaGrid 3600 Coolcept PVOutput Tech-blog

Verwijderd

zelfs die heb ik niet
ik kan kiezen tussen none en costum en bij costum is de waarde 0 dus..

Verwijderd

WITF heeft dit met C&E te maken? Dit past denk ik beter in GT of OH.

• jhksema
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 06:46
Vriend van mij had een Toshiba Satelite nog wat. Met (dacht ik) 300 MHz Celeron... Die werd wel warm... Toen een aantal toetsen gesmolten waren heeft 'ie 'm maar uitgezet ;-)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

OH it is..
CME->OH

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Voor veel dell-laptops bestaat er het programmaatje Fangui (link zo niet paraat) waarmee je precies de temperatuur van allerlei onderdelen in de gaten kunt houden in ook in kunt stellen wanneer de fans aan moeten slaan.

• Bartje21
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03 18:14
Op zaterdag 27 juli 2002 11:02 schreef Byzanthy het volgende:
Voor veel dell-laptops bestaat er het programmaatje Fangui (link zo niet paraat) waarmee je precies de temperatuur van allerlei onderdelen in de gaten kunt houden in ook in kunt stellen wanneer de fans aan moeten slaan.
Is het [url="http://www.diefer.de/i8kfan/"]Dell Inspiron 8000/8100 fan control utility[/url] wat je bedoelt?
Ik zal het maandag es uittesten om m'n gloednieuwe Inspiron 4150 :)

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Op zaterdag 27 juli 2002 12:06 schreef Bartje21 het volgende:

[..]

Is het [url="http://www.diefer.de/i8kfan/"]Dell Inspiron 8000/8100 fan control utility[/url] wat je bedoelt?
Ik zal het maandag es uittesten om m'n gloednieuwe Inspiron 4150 :)
Ja, die bedoel ik.
Ik kan je in ieder geval wel vertellen dat't op mijn gloeiend nieuwe 4150 wel werkt ;)

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 16:09
Op vrijdag 26 juli 2002 19:12 schreef Me_Myself_and_i het volgende:
de mijn wordt behoorlijk heet

heb keertje mijn vinger verbrandt aan de (volgens mij) lpt poort (niet gekeken waaraan weet wel dta het aan zon schroefje ervan is) ik heb een dell latitude c600 @ 850 mHz
Moet je hem niet overclocken :?

of lees ik dit verkeerd ?

Verwijderd

die naam is een c600 met instelbare proc snelheid voor de energie verbruik regelbaar tussen de 700 en 850 mhz
Pagina: 1