DVD - Regio 1 op PAL TV, minder kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-03 22:00
Weet iemand of er een verschil in kwaliteit zit tussen het afspelen op een PAL TV van een DVD met regio één of twee?

Een vriend vertelde me dat regio 1 DVD's meestal NTSC gecodeerd zijn, terwijl regio 2 DVD's PAL gecodeerd zijn. Zelf weet ik dat het afspelen van NTSC op een PAL TV door de conversieslag altijd inleverd op kwaliteit, maar ik weet niet of DVD's PAL of NTSC beeld kunnen bevatten.

Bedankt :)

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 18:49 schreef GREENSKiN het volgende:
..maar ik weet niet of DVD's PAL of NTSC beeld kunnen bevatten.
Het staat vaak achterop het doosje :) Verder zou ik het niet weten..

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op vrijdag 26 juli 2002 18:49 schreef GREENSKiN het volgende:
Weet iemand of er een verschil in kwaliteit zit tussen het afspelen op een PAL TV van een DVD met regio één of twee?

Een vriend vertelde me dat regio 1 DVD's meestal NTSC gecodeerd zijn, terwijl regio 2 DVD's PAL gecodeerd zijn. Zelf weet ik dat het afspelen van NTSC op een PAL TV door de conversieslag altijd inleverd op kwaliteit, maar ik weet niet of DVD's PAL of NTSC beeld kunnen bevatten.

Bedankt :)
Ik weet iig wel dat regio 1 NTSC DVD's bij mij er over het algemeen er zelfs nog beter uit zien dan de Pal versies. Nou heeft dat voornamelijk te maken met de encoding kwaliteiten van de Pal versie. Het komt regelmatig voor dat ondertiteling meegebrand wordt in beeld wat de kwali ook niet ten goede komt.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-03 22:00
Bedankt voor jullie reacties :)

OK, ik zal anders even iets specifieker zijn:
Het gaat om de Simpsons Season 2 DVD, ik speel 'm af op m'n PC met Matrox G400 videokaart. Waarschijnlijk zal ik 't verschil niet merken, maar het is mij meer omdat ik 't als verzamelobject zie voor ver in de toekomst. Dat ik nooit Simpsons afleveringen op een ander medium nodig zal hebben :)

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

hmm vanuit de pc.. geen idee doe ik zelf nooit vandaar :)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|