FAT kapot! Help!

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:35
Hoi iedereen,

Ik heb een brakke 20,5 GB IBM Pluto waarvan de FAT zo te zien stuk is (onder andere). Ik heb daar meer dan 1000 foto's opstaan die ik nog niet op een CD gefikt heb :(
Heeft iemand enig idee hoe ik mijn data er nog afkrijg??
Iedere hulp wordt zeer gewaardeerd....

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Verwijderd

Ik ben bang dat je de boel kwijt bent. Er zouden wel bedrijven zijn die alsnog je data eraf kunnen halen, maar hoe en wat weet ik niet. Sorry.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

FAT :?, wat is dat, is dat een partitie deel van je HD?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 06-07 14:29
FAT is File allocation table

een tabel aan het begin van je HDD waarinstaat welk bestand waar begint en waar ophoud,of al het bestand gefragmenteerd is waar ieder deeltje zich bevind.

Vergelijkbaar met de TOC (Table of contents) van een md/cd waarinstaat welk nummer waar begint

Verwijderd

Zo'n bedrijf is bv ontrack (www.ontrack.com) is wel steenduur als je het door hun laat doen.
Kun je niks met Lost&Found van Powerquest? Kun je waarschijnlijk bij de lokale software toko kopen.

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 15:44 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
FAT is File allocation table

een tabel aan het begin van je HDD waarinstaat welk bestand waar begint en waar ophoud,of al het bestand gefragmenteerd is waar ieder deeltje zich bevind.

Vergelijkbaar met de TOC (Table of contents) van een md/cd waarinstaat welk nummer waar begint[/quote]OHW, dan ben je dus behoorlijk fucked :(

En thanx voor het antwoord :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

in de c't van juni 2000 staat een special over data-recovery met de test van en aantal tools, aanbevelingen etc

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:24
Met een programma (norton oid) zou het misschien nog kunnen lukken. van de FAT staat ook altijd een kopie op de schijf (of is dat tegenwoordig niet meer zo? mijn FAT kennis is misschien al wat bejaard...)

Overigens moet je dat programma dan niet op de defecte schijf zetten (als dat al zou kunnen), maar gewoon even een extra drive bijplaatsen, en daarvandaan werken.

Verwijderd

als je nog niks hebt gedaan op de schijf, dus deleten en dat soort zaken, dus niks waardoor de fat kan worden aangepast kun je met norton disk doctor (verbeter me maar als ik fout zit) de fat terugzetten. Er staan altijd 2 fat's op je hdd, dus als de kopie van de fat er nog op staat en nog niet is aangepast zou je geluk kunnen hebben.

Verwijderd

Win2000 in combinatie met Fat32 met Bootmagic, en dan in de recovery-console het commando FIXBOOT uitvoeren levert ook een compleet kapotte FAT op.

PowerQuest Lonst'n'Found werkt erg goed, alleen data inlezen gaat langzaam en je moet een 2e harddisk hebben waarop minstens dezelfde hoeveelheid vrije ruimte is als de hoeveelheid data die je wilt terughalen
(13GB bij mij...)

• Slein
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik heb Lost'n'found geprobeerd, maar het ziet er naar uit dat de schijf echt volledig verloren is. Ik zal het morgen nog eens proberen met een ander recovery-programma, maar ik heb weinig hoop (Lost & found leest 3000 slechte sectoren zonder ook maar 1 goede te vinden...)

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Verwijderd

Check ook eens of je niet toevallig een virus hebt dat voor elke sector doorgeeft dat ie kapot is... ZO veel bad sectors, daar moet je haast je best voor gedaan hebben (tegen de muur gesmeten ofzo?), zeker met een IBM schijf... Bijna niet kapot te krijgen die dingen...
Anders vrees ik dat je gewoon genaaid bent en is een data recovery bedrijf de enige optie, maar dat zou wel es heel duur kunnen zijn

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Bootmagic[/quote]... Win2k + Partition Magic = Problemen.

Win2k werkt nogal wat anders, en je mag absoluut niet zomaar je mbr wijzigen met bootmagic. Want meestal nog wel goed gaat is Ranish Partition manger.

Als je FAT helemaal naar de ho*ren is dan heb je dikke pech, als het alleen je boot record of je master boot record is, dan is er niets aan de hand. Op internet staan zat tooltjes die verlichting kunnen brengen.

Anders: formatteren. Dan is je FAT ook weer ok. Je zou kunnen proberen of je een truukje kan uithalen met unfomat o.i.d.
Anders: een beetje goeie disk scanner (met surface test) kan ook best je FAT weer opnieuw opbouwen... Duurt alleen een eeuwigheid.

• Slein
Het is gelukt! De plaatselijke hardwaregod heeft bijna alle foto's er heel af kunnen krijgen, ondanks kapotte FAT's en een drive overlay! De schijf is volledig naar de knoppen trouwens (was ie al). Hoe het precies gelukt is durf ik niet precies te zeggen, straks zeg ik iets stoms. Maar misschien willen toevallig passerende TD-ers het wel even uitleggen (duizendmaal dank!)

Verwijderd

Neem contact op met Norman.nl

Voorheen S.H.A.R.K.
Dit bedrijf doet in data recovery.

Groetjes,

Micha
Pagina: 1