Toon posts:

[html + css] i-frame verticaal centreren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tevergeefs probeer ik een i-frame in het absolute middelpunt te plaatsen van de pagina. Ik heb het volgende al geprobeerd:

valign="middle"
v-align="middle"
vertical-align="middle"
style="vertical-align:middle"
valign="center"
v-align="center"
vertical-align="center"
style="vertical-align:center"

maar hiervan heeft niets willen werken. Ook Google en GoT-search hebben mij niets opgeleverd. Ik ben wegens andere problemen genoodzaakt een i-frame te gebruiken, en ben om principiële reden niet van plan er een table om te zetten. Iemand een oplossing?

Hier is de bron:

<html>
<head>
<title>titel</title>
</head>
<body
<iframe name="blaat" src="blaat.html" width="688" height="450" align="center" oplossing="oplossing" frameborder="0" scrolling="no"></iframe>
</body>
</html>

• mees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 12:32

mees

Duuuussss...

volgens mij is dat niet mogelijk..
alleen wel met javacript.. document.height ofzo?

x = (breedte van pagina - breedte van iframe) / 2
y = (hoogte van pagina - hoogte van iframe) / 2

8 bitterballen = 1 byterbal

Verwijderd

de iframe in een tabel gooien
code:
1
2
3
4
5
6
&lt;table width=&quot;100%&quot; height=&quot;100%&quot; border=&quot;1&quot; cellspacing=&quot;0&quot; cellpadding=&quot;0&quot;&gt;
  &lt;tr&gt;
    &lt;td align=&quot;center&quot; valign=&quot;middle&quot;&gt; 
    &lt;iframe name=&quot;blaat&quot; src=&quot;blaat.html&quot; width=&quot;400&quot; height=&quot;400&quot; frameborder=&quot;1&quot; scrolling=&quot;no&quot; &gt;&lt;/iframe&gt;&lt;/td&gt;
  &lt;/tr&gt;
&lt;/table&gt;

Verwijderd

Topicstarter
mmm... javascript zie ik niet echt zitten, want dat is zoveel extra code....

table moet het dan maar worden, want het schijnt dus niet anders te kunnen... hoe minder code hoe beter, denk ik altijd, en een table is toch weer een heleboel rompslomp erbij, door dat cellspacing en cellpadding, etc, etc.

in iig bedankt, en ik kom er nu verder wel uit met [helaas] een tabelletje. het werkt nu iig wel.. *D

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

[url="http://code.dopesyndicate.com/CSS/vertical_centering/"]Hacking our way into CSS pt2[/url] moet je denk ik wel verder helpen. :)

"You're only as good, as what you did last week."

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op vrijdag 26 juli 2002 21:14 schreef oh,when? het volgende:
[url="http://code.dopesyndicate.com/CSS/vertical_centering/"]Hacking our way into CSS pt2[/url] moet je denk ik wel verder helpen. :)
* Hangloozz copy/paste/saved* :)

www.jurgroessen.nl

Pagina: 1