Toon posts:

Abit KG-7 R <-> 2200+ ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had op een Abit moederbord eerst een XP 1800+ zitten die ik voor een habbekratz over had gekocht omdat er een stukje van de core kapot was. Nu deed deze het tot 5maanden achterelkaar SUPER.
Nu een paar weken terug wou het systeem helemaal niet meer opstarten.. eerst bleef hij hangen bij het booten van de CPU.
Toen deed hij helemaal niks meer.. HD ledjes blijven branden. Ik dus denken, de cpu is kapot. Geen geluid ofzo..

Nu heb ik een XP 2200+ gekocht.. de computer doe nog het zelfde.. alle ledjes blijven brandne.. geen geluid...

Ik heb alles opnieuw erin gezet wat ook niet werkte.. ook niet met Bios reset...

Wat kan mijn probleem zijn??

Verwijderd

Je geheugen zou kapot kunnen zijn, of je mobo.

Maar het meest voor de handliggende is dat je XP1800+ cpu is kapot en je bios ondersteunt geen Thoroughbred 2200+ cpu. Nu moet je dus de bios updaten van de KG7 (dmv een oude Tbrid of duron van iemand er even op te prikken en flashen maar)...zodat hij de Thoroughbred wel aan kan!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 juli 2002 17:11 schreef NoStra het volgende:
Je geheugen zou kapot kunnen zijn, of je mobo.

Maar het meest voor de handliggende is dat je XP1800+ cpu is kapot en je bios ondersteunt geen Thoroughbred 2200+ cpu. Nu moet je dus de bios updaten van de KG7 (dmv een oude Tbrid of duron van iemand er even op te prikken en flashen maar)...zodat hij de Thoroughbred wel aan kan!
ja nmaar je zout toch altijd wel beeld moeten krijgen toch??
De bios is niet de laatste maar de voor laatste... ik denk zelf dat mijb mobo kapot is.. aangezien ik ook signalen meer krijg...:s

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op vrijdag 26 juli 2002 17:15 schreef Aznil het volgende:

[..]

De bios is niet de laatste maar de voor laatste... ik denk zelf dat mijb mobo kapot is.. aangezien ik ook signalen meer krijg...:s
Hmmmmm probeer eens je xp 1800+ er weer in te doen en je bios te flashen.
Lukt dat niet probeer dan een boot met zo weinig mogelijk hardware.

Dus alleen :

-videokaart
-1 reepje ram

Niks anders als dit wel werkt dan moet je er steeds wat bij pluggen totdat je erachter bent wat de schuldige is.

Suc6

Turn it off and on again.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 juli 2002 17:45 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:

[..]

Hmmmmm probeer eens je xp 1800+ er weer in te doen en je bios te flashen.
Lukt dat niet probeer dan een boot met zo weinig mogelijk hardware.

Dus alleen :

-videokaart
-1 reepje ram

Niks anders als dit wel werkt dan moet je er steeds wat bij pluggen totdat je erachter bent wat de schuldige is.

Suc6
Heb ik allemaal al gedaan.. alleen de oude Xp niet terug gezet, want die werkte ook al niet meer.. heeft het gewoon altijd gedaan.. op eens dit probleem..

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op vrijdag 26 juli 2002 17:50 schreef Aznil het volgende:

[..]

Heb ik allemaal al gedaan.. alleen de oude Xp niet terug gezet, want die werkte ook al niet meer.. heeft het gewoon altijd gedaan.. op eens dit probleem..
Hmmm dan lijkt et erop dat het idd je mobo is.
Wat je als zekerheid kan proberen is een andere voeding.

Turn it off and on again.

Verwijderd

Topicstarter
Het HD ledje gaat naar 1 of 2 min uit.... Resetten doet hij niet..

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 17:15 schreef Aznil het volgende:

[..]

Nee als een van die onderdelen kapot zouden zijn, dan zou je ook geen beeld krijgen..

Verwijderd

Topicstarter
Is ARTIC SILVER 3 btw geleidend??

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb gevonden dat het niet geleid.

Die vochtig uitziende vlkejes rond het cache geheugen is toch normaal he???
Pagina: 1