wtf is cell info

Pagina: 1
Acties:

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 25-08 15:27

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
'k heb een libertel mn1 (+ geloof ik) en nu zit er dat cell info geintje op en ik snap er geen tiet van. wat doe ik met die kanalen (wat vul ik in?) en wat krijg ik dan?

This too shall pass

Verwijderd

Cel info aan -> netnummmer in het display van de plaats waar je je op dat moment bevind.

Dazzler

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 25-08 15:27

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
ja maar als ik het aan zet gebeurd er nog niets. en je kunt toch ook andere dingen krijgen? (bepaalde info) zoiets dacht ik tenminste gelezen te hebben. en wat moet ik bij die kanalen invullen?

This too shall pass

Verwijderd

Ik heb maar twee opties op m'n nokia -> aan/uit.

Dazzler

Verwijderd

Theoretisch kunnen de netwerken allerlei info via cell info jou kant op sturen (oa weer, nieuws, files, enz), al die dingen hebben een eigen kanaal nummer. In nederland wordt alleen het kanaal gebruikt voor netnummer info, zodat je kunt zien in welke regio je bevindt, of iig waar de zendmast staat. Dat kanaal is dacht ik 52 of anders 50. Ik denk dat ze de rest van de info niet sturen omdat ze je er liever voor laten dokken (via sms-info). Dutchtone en ben doen ook niet eens aan netnummer info en telfort misschien ook niet.

Verwijderd

Cell Info = eigenlijk bedoeld voor CBS (Cell Broadcast System). Dus kun je gratis info ontvangen op je Mobile. Dit hangt echter van de operator af. Dus je GSM ondersteund het wel, echter je operator heeft het "uit" staan... omdat:

1. ze hebben geen CBS systeem...
2. ze hebben er wel een, maar gerbuiken het niet.

Jammer dan... Het enige wat ik bijv. kan ontvangen (wat op CBS lijkt) is dus de Regio/lokaal je in zit...

In portugal bijv. hebben de operators tijdens het Euro2000 CBS gebruikt, en kon je dus gratis de score (uitslag) op je mobile ontvangen (elke XXX tijd...).

Laterz

Verwijderd

Op Schiphol heeft Libertel een of andere "welcome to holland" achtige tekst als cell info, verder heb ik nog nooit iets anders gezien dan gewoon de regio aanduiding
Pagina: 1