een tijdje geleden heeft een vriend een netwerkje aangelegd en dat draaide ook wel goed.nou tijdens hun afwezig heid wil ik ook ff boven effe kijken of ik nog kon internetten..
nou komt het probleem: HIJ doet het niet
ik heb al via configuratiescherm een nieuw netwerkje geprobeerd te maken met de wizard. daarna ook een floppy aangemaakt en boven geinstalled..maar hoe dan ook hij zegt dat alles klaar is maar geen internet.
nou draaien we via chello naar mn (hoofd) pc en dan via een hub naar boven.
het is een 3 com 3c900 tpo based ethernet adapter.
via de eigenschappen zie ik de ip adressen van mezelf beneden en boven.wat moet ik nou invoeren want de ip nrs zijn totaal verschillend, boven 169.254 enz.. en beneden 192.168....enz..
wat moet ik met die dns en subnet?
ik heb er niet zoveel verstand van... dus hoop ik dat het voor jullie een eitje is..
nou komt het probleem: HIJ doet het niet
ik heb al via configuratiescherm een nieuw netwerkje geprobeerd te maken met de wizard. daarna ook een floppy aangemaakt en boven geinstalled..maar hoe dan ook hij zegt dat alles klaar is maar geen internet.
nou draaien we via chello naar mn (hoofd) pc en dan via een hub naar boven.
het is een 3 com 3c900 tpo based ethernet adapter.
via de eigenschappen zie ik de ip adressen van mezelf beneden en boven.wat moet ik nou invoeren want de ip nrs zijn totaal verschillend, boven 169.254 enz.. en beneden 192.168....enz..
wat moet ik met die dns en subnet?
ik heb er niet zoveel verstand van... dus hoop ik dat het voor jullie een eitje is..