Toon posts:

webmail en antivirus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had thuis een mail-servertje draaien met qmail, imp en had daarbij avmail scanner van hbdev geinstalleerd staan en dit werkte perfect.

Na een vervelende edoch zeer succesvolle crash was ik genoodzaakt mijn systeem opnieuw te bouwen (LFS installeert wat langzamer dan de gemiddelde distro)

Ik heb nu e-smith 5.5 erop gezet. Mail wordt nu ook weer gecheckt door genoemde virus scanner maar mail verstuurd door IMP wordt niet gescand. (ligt aan de rpmetjes)

In verschillende discussies wordt het nut van het scannen door een mail-server betwijfeld.

Graag hierover jullie mening. Vind je dat webmail door je provider op voorhand gescand moet worden op virussen of niet???

Verwijderd

rav-antivirus [url="http://www.ravantivirus.com"]www.ravantivirus.com[/url]

Verwijderd

Topicstarter
rav-antivirus [url="http://www.ravantivirus.com"]www.ravantivirus.com[/url]
1. waarom betalen voor rav als hbdev gratis is?
2. Das geen antwoord op de vraag.

Verwijderd

Provider dient de Internet Email te checken. Je betaald voor de Internet service, en het voorkomen van virus infecties via de ISP hoort naar mijn mening er ook bij.
Natuurlijk is het goed om de mail op de eigen server ook nogmaals te checken indien er toch een infectie heeft plaatsgevonden. <-You can never be sure enough->
<gr>

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 16:03 schreef Purplehouse het volgende:

[..]

1. waarom betalen voor rav als hbdev gratis is?
2. Das geen antwoord op de vraag.
rav heb je 60 dagen full trial, update auto om de 2 uur nah goed meot je zelf weten :) suc 6

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 16:10 schreef SlaCK het volgende:
Provider dient de Internet Email te checken. Je betaald voor de Internet service, en het voorkomen van virus infecties via de ISP hoort naar mijn mening er ook bij.
Natuurlijk is het goed om de mail op de eigen server ook nogmaals te checken indien er toch een infectie heeft plaatsgevonden. <-You can never be sure enough->
<gr>
Hoezo offtopic? Ik ben het er niet mee eens...niemand hoeft aan mijn email te zitten om het te scannen of wat dan ook, ik regel dat zelf wel...

Verwijderd

Je zou het moeten kunnen uit zetten natuurlijk. Maar als het standaard gebeurd zou dat zo veel problemen besparen voor mensen die er niet zorgvuldig mee om gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Zit ik er ver naast als ik zeg dat met webmail het risico anders ligt.
1 .Virusbesmettingen die plaatsvinden omdat outlook express het nodig vindt de bestanden vast uit te voren vinden niet plaats.
2. Met webmail moet je zelf het bestand eerst op je harde schijf plaatsen en opstarten waardoor je gewone virusscanner het virus al vindt (ervan uitgaand dat de gebruiker die al heeft)

Of is dit onzin??

Hoeveel providers doen dit eigenlij..Ik weet dat xs4all en chello het niet doen...hotmail weer wel...

Verwijderd

Mail verstuurd door IMP wordt niet gescanned. Jep. Hmm. A'ight. Ik zal ff vertellen hoe ik 't heb geconfigureerd. Bij mij werkt het wel. Ik gebruik echter wel aMaViS.

horde/config/horde.php

Ergens onderaan:

// What method should we use for sending mail? Valid options are
// currently 'sendmail' and 'smtp'.
$conf['mailer']['type'] = 'sendmail';

Dan gebruikt ie dus niet raw SMTP maar gebruikt ie een binary lokaal :) Iig, daaronder moet je dan de path naar Sendmail aangeven. Standaard (horde.php.dist) staat dat okay naar /usr/lib/sendmail dat een symlink is naar /usr/sbin/sendmail dat een Sendmailish wrapper is voor Qmail.

What can I say? Met aMaViS werkt het op die manier gewoon :) vertel anders even hoe jouw email-virusscanner werkt. Hij zal toch op de een of andere manier geintegreerd zijn in Qmail. Succes!
Pagina: 1