Toon posts:

Read/Burn problems.... IDE???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi tweakers,
Ik heb...herstel: mijn puter heeft een merkwaardig probleem:
Ik heb primair mijn HD als master en Aopen Cdrom als slave, secundair Plextor4832 burner ingesteld.
Af en toe stopt mijn cdrom speler spontaan tijdens het inlezen, en kan niets meer. Dit resulteert in een reboot. Vervolgens zijn beide drives (cdromspeler en Plexburner) nog wel als drive te zien, maar kunnen geen cd meer lezen.
Deze config. draait nu al een jaar, en dit probleem doet zich nu pas voor.

Aangezien beide spelers leesproblemen hebben, heb ik niet de indruk dat het hierbij om vervuiling of slijtage gaat.

Configuratie:
Asus K7V met Athlon 700
Quantum 15GB

Aangezien ik geen topic heb kunnen vinden met exact dezelfde problemen heb ik maar een nieuwe aangemaakt. B-)
Alvast bedankt!!

Greetz...

Verwijderd

Topicstarter
Ter aanvulling:
Ik heb onder DOS gecontroleerd: ook daar zijn de schijven wel herkend, maar niet aanspreekbaar.
Iemand enig idee waar ik naar moet zoeken?

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Geen uitroeptekens in apparaatbeheer?
Vervang anders je ide kabels eens

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 juli 2002 20:10 schreef Fanaat het volgende:
Geen uitroeptekens in apparaatbeheer?
Vervang anders je ide kabels eens
Geen uitroeptekens, niets te herkennen dat er iets mis is.
Dat vind ik juist zo merkwaardig.
Ik heb al een IDE kabel vervangen: geen effect. Zou natuurlijk ook vrij toevallig zijn dat ze beiden ineens defect zijn :?
Beide drives proberen een keer of 5 een CD in te lezen, en geven het vervolgens gewoon op. Als het één drive betrof zou ik nog denken aan vervuiling (ik heb de Aopen al wel gereinigd, just to be sure)

Ik sta voor een raadsel, zou Zeus mij niet gunstig gezind zijn?? ;(

Verwijderd

Topicstarter
Hey, niemand online vandaag? :Z

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Vervang je ide drivers ´s voor die van de standaard drivers van Windows zelf (standaard ide controller).. Wie weet helpt dat.. Controleer anders je master / slave settings van je cdrom / cdwriter eens....

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

Topicstarter
Thanx for the suggestion.
Ik zal het morgen even proberen, kan er nu even niet bij.

8-)

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:44

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik heb dit ook gehad, maar dan in iets minder extreme vorm. Bij mij hielp het toen inderdaad om de IDE-drivers opnieuw in te stellen. Mijn PC liep toen ook onder 'compabiliteismodus' of hoe heet dat ook weer in 9x/ME? Je kan dat vinden in het laatste tabblad in 'systeem' in je configuratiescherm... Je moet maar kijken.
Ik heb toen in veilige modus de IDE-drivers ge-delete en toen heb ik in normale modus de VIA 4-in-1 drivers van mijn moederbord weer geinstalleerd... Toen werkte het weer.
Misschien heb je er wat aan...

Verwijderd

Topicstarter
Even terugdenkend aan mijn eigen test:
Kan het aan de IDE drivers in windows liggen, als de drives het ook in DOS modus niet doen? Of worden dan dezelfde IDE drivers geladen als in Win, aangezien de bootflop natuurlijk een Winflop is ? :?

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:44

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik weet niet welke Windows je draait maar Win9x/ME draaien op een schil van DOS. Dus zullen je IDE-drivers het zelfde zijn (MS-DOS = MicroSoft-DOS). Mits je ergens PC-DOS kan vinden, dan kan je het echt uittesten...
Of je boot in Linux, maar dat gaat weer een stapje verder...

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de IDE kabels wissel, dus primair wissel met secundair en andersom.......doen ze het wel weer.
Tot het moment dat de CDrom speler tijdens datatransfer begint te hicken, een B.S.O.D. geeft en een reboot genereerd.
Zucht.... en dat met dit weer..... :-(

Verwijderd

Topicstarter
Nu krijg ik het helemaal niet meer aan de gang, welke drivers ik ook laad. :(
Zucht.
Iemand nog suggesties? Dit is echt een brak probleem... :'(

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er nou echt niemand geen idee meer?
Dus dan moet ik mijn MOBO maar vervangen of zo? :'(
Pagina: 1