Toon posts:

[NT]Internsharing met hub en router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik de volgende configuratie in huis:

1 SMC 7004BR router met kabelmodem op aangesloten en met 4 LAN poorten
Poort 1: PC1
Poort 2: PC2
Poort 3: PC3 of Laptop1

Dit wil dus zeggen dat pc1 en pc2 nooit problemen hebben om dingen te doen. Het probleem ligt hem echter wanneer je files van pc3 naar laptop1 wil kopieren. :(
Momenteel moet dit nog via HD van pc1 kopieren. Kabel versteken en dan pas terug kopieren vanaf pc1 naar andere pc.
Dit is niet praktisch en ook niet snel. Daarbij komt ook nog het probleem dat je nooit met laptop en pc3 op hetzelfde ogenblik online kan.

De beste oplossing zou ntl gewoon een extra kabel zijn. Maar het gaat over een afstand van 45m tussen router en plek waar pc3 en laptop1 staan dus dat is wat duur. :'( Er moeten dan ook weer extra gaten door de muren en zo en dit willen we dus niet doen. Het komt ook zelden voor trouwens dat de twee samen online moeten of dat er files gekopieerd moeten worden...maar als het moet moet het toch simpeler kunnen.

Ik heb nu nog een interne hub liggen. Die kan in pc3. Dan kan van die hub simpelweg nog een kort kabeltje naar de laptop en zouden ze allemaal op internet moeten kunnen (pc3 moet wel aanstaan om laptop1 online te krijgen maar dat geeft niet)

Nu is mijn vraag: Hoe stel ik pc3 en laptop1 net in? Ik wil dat laptop1 zijn ip ook nog van de router krijgt en dus ook op internet kan via de router...Wat moet ik waar installeren om dit in orde te krijgen? :?
(pc3: Win XP; laptop1: Win ME)

edit:
Titel moest dus "Internetsharing met hub en router" zijn...Hoe verander ik dit?

Verwijderd

Je hoeft niks in te stellen (gewoon de instellingen op de 2 PC's zoals je die nu hebt staan), beide PC's zullen een IP-adres krijgen van de router (er kunnen maximaal 253 PC's aan gehangen worden, dan heb je wel hubjes nodig met 4 poorten in de router). Ik heb een zelfde router en heb het ook met een hub (wel een externe maar dat maakt niks uit) opgelost... Werkt perfect! :)

Suc6! :P

<edit> Taalfoutje eruit gehaald heb! </edit>

Verwijderd

Topicstarter
OK dan koop ik binnenkort een netwerkkabeltje en zijn alle problemen opgelost... :)

Bestaat er ook geen manier om de hub en nic in pc3 onder stroom te houden als pc af staat zodat laptop1 op internet kan zelf al staat pc3 af?

Verwijderd

Extern hubje, voor een kleine EUR40,- heb je al zo'n ding: [url="http://www.tweakers.net/pricewatch/21293"]http://www.tweakers.net/pricewatch/21293[/url] ... :P

Da's de makkelijkste en netste oplossing vind ik! >:)