Toon posts:

[car audio] JBL GTO-6000 vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 1.045 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

De JBL GTO-6000 is een 6 kanaals versterker met: 4x50W RMS en 2x 75W RMS.

Mijn vraag is de volgende:

Kunnen de 4x50W RMS kanalen gebrugt worden tot 1x200W RMS? Heb namelijk een Rockford Fosgate sub (RBP2101, 200W RMS) en een Rockford Fosgate composet (FNX2414, 70W RMS).

Als iemand hier ideeen / voordelen / nadelen / suggesties over heeft ...

RedSKuLL

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
oeps, niet goed gelezen

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:14

GaMeOvEr

Is een hork.

4 kanalen bruggen naar 1 kun je waarschijnlijk wel vergeten, ik heb het iig nog nooit gezien.

Aannames zijn fataal.

• Flarrestein
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-12 14:40

Flarrestein

Superworm Jim

Nope... 2x2 bruggen kan wel, maar 4 is teveel..

HIER !!! PAK AAN

Verwijderd

Topicstarter
Hmm da's K*T.

Wat voor een amp zouden jullie me dan adviseren?

Ik heb een Rockford Fosgate composet (70W RMS) en een Rockford Fosgate sub (200W RMS) die er op moeten komen.

Suggesties iemand??

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Je hebt dus 3 vesterkte kanalen nodig?

Zoeken naar iets met 2X60-80 Watt RMS voor je speakers en 1X120-xxx voor je Sub. :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat inderdaad om 3 versterkte kanalen: 1 x compo links, 1x compo rechts, 1x subwoofer.

Maakt het ook nog uit qua merk? Presteren die Rockford's ook met de iets goedkopere amp?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op vrijdag 26 juli 2002 18:06 schreef RedSKuLL het volgende:
Het gaat inderdaad om 3 versterkte kanalen: 1 x compo links, 1x compo rechts, 1x subwoofer.

Maakt het ook nog uit qua merk? Presteren die Rockford's ook met de iets goedkopere amp?
Ja hoor. :) Geluidskwaliteit wordt in de eerste plaats bepaalt door je speakers, dan komt je versterker. (Naja, eigenlijk de kwaliteit van je Medium (CD) en headunit, maar we gaan er ff vanuit dat dat goed zit. ;) )

Als je gewoon een krachtige versterker met genoeg reserves koopt, zit je wel goed. De wat goedkopere merken zijn ook wel te doen, alleen niet voor de goedkoopste rommel gaan, maar voor de betere B merken zoals Necom enzo.

Ik denk dat je gewoon een beetje op de prijs moet afgaan.

Ik denk dat je het beste kunt kijken naar een 4 kanaals versterker van 4X75 RMS ofzo, waarvan je dan kanaal 3&4 naar mono brugt voor je sub. :)

Voor rond de 150-200 Euro moet je daar wel een geschikte Amp voor hebben.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Wat denk je van de Magnat Traxx 600 ??

Specs: [url="http://www.magnat.be/magnat_traxx.htm"]http://www.magnat.be/magnat_traxx.htm[/url]

Denk je dat deze amp moeite zal hebben met de rockford compo en sub?

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-12 10:24

mollie

magnat traxx op een rf punch xlc (oud model maar uit vergelijkbare serie) doet erg weinig(tuurlijk maakt ie wel herrie maar je haalt er lang niet het maximale uit).. zoveel mogelijk vermogen op die rf subs.. heb er nu 316w rms ophangen en nu komt ie echt tot leven

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Die Traxx 600 lijkt me prima geschikt om het spulletje mooi te laten spelen. :) Echter vind ik hem wel nogal duur... 400 Euro... Het is natuurlijk een adviesprijs, maar hoeveel haal je hem in het echt?

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Is de Ground Zero GZHA4150x niks voor je? 4x 70watt RMS @ 4ohm en 4x 125watt RMS @ 2ohm. Hievan brug je 2 kanalen naar 1 en de andere 2 gebruik je voor je speakers. Kost ¤320. Zou ik 10x liever doen dan een Magnat. Voor meer info [url="http://www.hifipoint.nl"]www.hifipoint.nl[/url]

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-12 10:24

mollie

die ground zero en die magnat is geen vergelijking..
ground 0 is 320 euro en die magnat 185 euro(rondevries.nl) .. beetje oneerlijke vergelijking dus

maar nogmaals ik vind die traxx niet echt geschikt om het maximale uit die sub te halen(uit ervaring) die ground 0 wel maar die is meteen een stuk duurder en voor dat geld zijn er nog wel meer alternatieven te verzinnen(alhoewel die 4150 wel erg goed getest is)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:14

FFF

Op vrijdag 26 juli 2002 18:06 schreef RedSKuLL het volgende:

hmzz, ik kijk zelf ook graag eens naar sony x-plot spullen.
het is en blijft sony, en kan niet tippen aan rockford fosgate, maar je hebt er voor wat minder geld vaak heel veel power, en als je naar beurzen gaat weet je dat :D
dus ik dnek dat een x=plod amp heb met gemak aan kan sturen.
Alleen wat geluidskwaliteit en gevoelsmatig zou ik een rockford nemen.

• Flarrestein
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-12 14:40

Flarrestein

Superworm Jim

Ik heb op mijn JBL subwoofertje een Traxx 300. 200W cont. en klinkt zeer goed.
Alleen als je de asociale stuiterbal wilt uithangen is het zeker niet voldoende.

HIER !!! PAK AAN

Verwijderd

Sorry maar als je een rockford woofer hebt waarom zou je dan besparen op een amp??
Als je 1x een goede amp koopt kan die meerdere woofers en compo's mee...

Groundzero is een goed merk en de prijs/ kwaliteit ligt hoog!

Ik heb zelf de 4150X en draait perfekt! zelfs de 4200 (een serie lager) draait ontzettend goed! die heeft een vriend van mij in de auto liggen.
Pagina: 1