Toon posts:

Passieve Koeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laast een 6-86 systeem gekregen van 150MHz. Ik wou dit systeem thuis gaan gebruiken als webservertje/intranet met Windows 2000 Server..
Hij moet dus 24/7 aanstaan, zonder dat hij echt veel moet doen..

Kan ik dit systeem passief gaan koelen?? Er zit nu zo'n klein koellichaam op met een klein koelertje. Probleempje is dat er geen sensoren op die processor zitten (duuhh ;))..

Graag jullie tips en ervaring over passieve koeling *D

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een 6-86? Als je daar een Cyrix 6x86 mee bedoelt, ik heb er ook nog 1 van liggen, een P150+ (120MHz) en die word loei heet, bovendien is een Pentium @120 sneller en koeler. Ik zou als ik jou was een pentium zoeken voor een paar euro. En nog een tip: zorg dat je 64MB RAM hebt of meer, met minder kun je dacht ik win2K server niet installeren. :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat betreft het geheugen denk ik dat ik een 128mb dimm erop zet.. Momenteel zit er 64mb simm in en dat schiet niet echt op... :z

Ik heb nog wel een koellichaam van mijn AMD 1200MHz, zo'n coolermaster ding.. Zou dat genoeg zijn?? Ik vind het zonde om gewoon maar te proberen en kijken of die het overleeft...

Verwijderd

Kun je niet een Pentium 166 ofzo onderklokken naar 133 mhz en dan een lekker groot koelblok erop zetten.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Op vrijdag 26 juli 2002 14:30 schreef tlobker het volgende:
Ik heb nog wel een koellichaam van mijn AMD 1200MHz, zo'n coolermaster ding.. Zou dat genoeg zijn?? Ik vind het zonde om gewoon maar te proberen en kijken of die het overleeft...
Das toch de enige manier.
Tijdje aanzetten, en goed de temp. in de gaten houden.
Eventueel met bijv. een DigiDoc en temp.sensors. Dan krijg je snel genoeg een waarschuwing als ie te warm wordt.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 14:37 schreef Oscar the Grouch het volgende:

[..]

Das toch de enige manier.
Tijdje aanzetten, en goed de temp. in de gaten houden.
Eventueel met bijv. een DigiDoc en temp.sensors. Dan krijg je snel genoeg een waarschuwing als ie te warm wordt.
Maar hij heeft geen temp sensors, maarja het is wel de enige oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien kan ik bij mijn oude baas even een thermometer lenen (Restaurant eigenaar ;))

Of ik zet 'm in een soort testopstelling en laat hem een paar dagen op zolder aanstaan. Rookmeldertje erbij hangen :+
Dan kijk ik na de tijd of die het heeft overleeft, en anders koop ik ergens zo'n Pentium MMX..

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:21

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> PMG

Als je echt een cpu passief wil koelen en niet bang wilt worden dat die te heet wordt moet je een idt winchip cpu ergens zoeken. Idt winchip kan je vergelijken met de Via cpu's van nu, blijven erg koel, snelheid is niet erg super.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het niet erg als de processor niet super snel is. Zolang IIS en Windows maar goed draaien met een paar databases...

En was het niet zo dat IDT geen L2 cash heeft?? :?

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
Ik heb hier nog wel een koelblok liggen van 50 cm lang en 20 cm breed.

Pure alu.

Weegt slechts 4,5 kg

Dat moet hem wel koel houden :P

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:55
Ik heb hier een 200mhz mmx staan die passief gekoeld is, lekker stil :) en werkt prima (geen uitval ofzow) :) dus dan kan 150mhz ook passief gekoeld worden denk ik.

edit: had ff niet gezien dat het topic om een niet intel cpu ging

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil eigenlijk geen nieuwe CPU halen, alleen iets van een koelblok als het nodig is. Conrad heeft niet echt grote koelblokken die geschikt zijn. Dus ik ga morgen ochtend ff testen met een Coolermaster koelblok.. Als hij het een paar uur volhoud laat ik 'm erop zitten. :)

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 16:45
Je kunt ook nog die coolermaster op 5 volt laten draaien, dat hoor je ook niet en koelt toch een stuk beter dan passief
Pagina: 1