[dolby 5.1] zelf maken?

Pagina: 1
Acties:

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik heb onlangs een standalone dvdspeler gekocht, en deze heeft een 5.1 analoge dolby output met 6 tulp uitgangen. Nu dacht ik als ik nou 2 oude huistuinenkeuken versterkers op die front en rear zet heb ik dus al 4.0 als ik dan nog een flinke actieve pc speaker voor het center gebruik (dan zit ik al op 5.0). Ik moet dan alleen nog iets verzinnen voor de subwoofer...

edit:

Ik wil dit dus eigenlijk laten opwegen tegen een goedkope dolby surroundset zoals de Hercules XPS-510 van 85 euro
[url="http://www.tweaktown.com/imagebank/xps510_front.jpg"]http://www.tweaktown.com/imagebank/xps510_front.jpg[/url]

Is dit helemaal fout gedacht? Zit er wel wat in? Graag jullie reacties.

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 09:39

rik

Ja hoor, kan gewoon.. Maarrr... je zit dan wel met verschillen in klankkleur en dergelijke, en dat wil je niet. Plus is de vertraging niet in te stellen ben ik bang.

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
En hoe zit het dan met de subwoofer? is het zo dat mijn dvdspeler geen hoge tonen doorlaat of zorgt normaal een speciale dolby versterker daar voor?

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 09:11
Op vrijdag 26 juli 2002 14:26 schreef rik het volgende:
Ja hoor, kan gewoon.. Maarrr... je zit dan wel met verschillen in klankkleur en dergelijke, en dat wil je niet. Plus is de vertraging niet in te stellen ben ik bang.
De meeste DVD-spelers met ingebouwde DD decoder hebben in ieder geval faciliteiten om de vertraging in te stellen. Dat is dus geen probleem.

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 09:41

NaWA

Hai, I Copy desu!

Op vrijdag 26 juli 2002 14:29 schreef sjoerdb het volgende:
En hoe zit het dan met de subwoofer? is het zo dat mijn dvdspeler geen hoge tonen doorlaat of zorgt normaal een speciale dolby versterker daar voor?
Ligt eraan of je een actieve subwoofer hebt of niet.

Zo niet dan moet je daar ook een versterker voor hebben. Anders komt er sowieso geen geluid uit.

Zo ja, probeer de sub dan eens te verbinden met de subuitgang van de dvd-speler naar de ingang op de sub met een rca kabel. In principe zou dit wel moeten werken (geen idee eigenlijk) omdat een DD/DP versterker het subwoofersignaal alleen doorvoert van de ingang van de versterker naar de uitgang van de versterker en er verder niets mee doet, zodat de ingebouwde versterker van de sub het signaal versterkt.

Het is dat mijn dvd-speler beneden staat (ouders wilden hem ff lenen) anders kon ik het direct ff voor je testen :'(

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Verwijderd

ja het kan , en voor de sub moet je een aktive sub gebruiken!
Pagina: 1