Toon posts:

Computer loopt vast na 5/10 minuten spel spelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een bepaald spel speel, maakt niet uit welk spel dan ook, hangt de pc altijd wel een keer, is het niet na 5 of 10 minuten, dan na een half uur. Ik word er fuckin gek van.
Ik heb al verschillende besturingssystemen gebruik ( win XP, win 2000, win 98 ) maar bij elk besturingssysteem vertikt hij het om eens ff normaal te doen. Hij hangt alleen als ik een spel doe. Dus kheb ook al verschillende drivers gebruikt. Ik weet het dus echt niet meer wat het nu precies is. Iemand die hier misschien een verklaring voor heeft ?

Mijn systeem:

AMD Athlon 800
Elitegroup K7S5A (mobo is een dag oud, gister begaf mn vorige mobo het :( )
512 MB SDRAM 133 mhz
32 MB AGP - V3800, RIVA TNT 2
Maxtor 60 gig 7200 rpm
Creative soundblaster Live 1024

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 11:54

[Jules]

Confusion in confusion

En dat is sinds het nieuwe mobo?

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Verwijderd

Topicstarter
nah, daarvoor ook al

Verwijderd

Heb je wel eens naar de temperatuur van je proc gekeken? Procs van AMD staan erom bekend vrij warm te worden.

Vooral dus als je spellen speelt, en je proc zwaar belast wordt, kan ie erg warm worden.

Als de temperatuur te hoog is hangt de PC.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk het niet, want met nieuw mobo gelijk een betere koeler erop gezet, de oude was namelijk veel te licht :S , maar kzal eens gaan kijken

Verwijderd

hoeveel watt is de voeding?

Verwijderd

Wat voor voeding zit er in je kast en nog belangrijker welk merk ?

Verwijderd

Plemp er eens wat nieuwe koelpasta tussen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 juli 2002 13:32 schreef Tijz het volgende:
Heb je wel eens naar de temperatuur van je proc gekeken? Procs van AMD staan erom bekend vrij warm te worden.

Vooral dus als je spellen speelt, en je proc zwaar belast wordt, kan ie erg warm worden.

Als de temperatuur te hoog is hangt de PC.
De proc is 48 graden , k denk niet te heet dus

• Mystiqes
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-12-2022
Het is waarschijnlijk de Processor wat hun al zeiden, ik had et precies zo'n probleem met een XP1800+ gewoon ff wat koelpasta onder de processor duwen, werkt dit niet is het maybe de videokaart hou je kast eens open tijdens et spelen of duw er een cooler op! die dinge zijn ook niet zo duur, of duw em in je koelkast!

eeej de groete! :7

Verwijderd

Topicstarter
300 watt voeding, uh merk zou ik zo snel niet weten

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem, ook met spellen...

Ik heb de temp van de cpu gelogd, hij begon op 58 graden, en op het moment dattie vastliep (onder een potje warcraft3, loopt altijd vast in 10 min) wassie 60 graden, de threshold staat op 85 graden (dat was de standaard), m'n koeling is eigenlijk bedoeld voor een 1900+ athlon, ik heb zelf een 1600+ niet overgeklokt...

Ik vind het vrij hoog, 60 graad, maar als de threshold standaard op 85 graad staat :S...

Heb ook allerlei nieuwe drivers geprobeerd, m'n bak van de binnenkant goed schoongemaakt, andere videokaart geprobeerd, ik word gek |:(

Heb ook verschillende bios setting veranderd, heeft ook geen effect gehad...

mijn pc

AMD Athlon 1600+
Asus A7A266
256 MB SDRAM 133mhz
Geforce 2 64mb AGP
Creative soundblaster Live

edit:
Alles met de Half-Life engine loopt nooit vast valt me op, heb net de temp gelogd als ik dat speel, die komt op de 61 graad zonder vast te lopen, terwijl hij bij 60 graad als vastloopt onder warc3, aan de temp ligt het dus niet :S

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

titel edit :P

Verwijderd

Topicstarter
kheb de nieuwe detonator driver gedownload, en nou doet ie het niet meer. Ik speelde ook wc3, maar gelukkig nu geen last meer van vastlopers.

[url="http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows2000"]http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows2000[/url]

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 10:30
misschien nutteloos hoor, maarre... er zijn er hier 2 met een ecs bordje k7s5a, allebei met een live pci kaartje erin. kan dat het probleem niet zijn? onboard-modem conflict?

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 juli 2002 17:49 schreef meelmark het volgende:
misschien nutteloos hoor, maarre... er zijn er hier 2 met een ecs bordje k7s5a, allebei met een live pci kaartje erin. kan dat het probleem niet zijn? onboard-modem conflict?
Bij mij dus niet, door de niewe driver loopt mn pc weer flex

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-08 00:14

Frits Flits

SOUND! Designer

Zet je mobo eens op 100/100 en dan gaan gamen. Mocht ie dan niet vastlopen ligt het misschien aan je geheugen.

Heb je trouwens nameless- of merkgeheugen?

ECS is enorm kieskeurig met geheugen

specs

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 10:30
Op zaterdag 27 juli 2002 17:54 schreef lord_farquaad het volgende:

[..]

Bij mij dus niet, door de niewe driver loopt mn pc weer flex
ok... probleem is dus opgelost nu???

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Verwijderd

Topicstarter
JUIST (voor mij wel)

:D

Verwijderd

had eerst (paar dagen geleden) 23.11 detonator, sinds paar dagen 29.nogwa maar probleem blijft :(

zal's wat veranderen en testen... (heb ik voor de meeste bios settings al gedaan)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2002 @ 17:44:
kheb de nieuwe detonator driver gedownload, en nou doet ie het niet meer. Ik speelde ook wc3, maar gelukkig nu geen last meer van vastlopers.

[url="http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows2000"]http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows2000[/url]
Ey die driver heb ik gedownload maar hij wil niet openen hij geeft een foutmelding 'nforce' not found'
Help me eff _/-\o_ ,want zo blijft HL2 vastlopen en dat is echt zonde :'(
Heb een geforce 6600 GT en heb ook nvidia er op staan
Alvast bedankt :) _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 00:03 ]

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:20
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 00:00:
[...]

Ey die driver heb ik gedownload maar hij wil niet openen hij geeft een foutmelding 'nforce' not found'
Help me eff _/-\o_ ,want zo blijft HL2 vastlopen en dat is echt zonde :'(
Heb een geforce 6600 GT en heb ook nvidia er op staan
Alvast bedankt :) _/-\o_
Ugh, tis de kick niet waard man, kijk naar de post boven je. Maar ok, omdat je de search hebt gebruikt ;) http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp ????? Weet niet of je nou de nForce drivers wou of de Forceware, maar dit is gewoon de downloadpage van nVidia.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-08 15:35
Het topic was al 3 jaar oud, vrij logisch dat de link dan niet meer werkt.
Misschien in het vervolg eens kijken hoe oud het topic is als je iets met de search oid vind? :P

Verwijderd

icemancool schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 00:19:
Het topic was al 3 jaar oud, vrij logisch dat de link dan niet meer werkt.
Misschien in het vervolg eens kijken hoe oud het topic is als je iets met de search oid vind? :P
het bericht was 2 weken oud ;)

Verwijderd

Shailesh schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 00:17:
[...]

Ugh, tis de kick niet waard man, kijk naar de post boven je. Maar ok, omdat je de search hebt gebruikt ;) http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp ????? Weet niet of je nou de nForce drivers wou of de Forceware, maar dit is gewoon de downloadpage van nVidia.
Wil die detenator driver hebben;)
Van de nforce denk maar kan je een link naar allebei geven?
Want op nvidia weet ik niet welke driver ik moet downloaden

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 12:53 ]

Pagina: 1