Vulcano 7 zo slecht ?

Pagina: 1
Acties:

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 12:05
Ik heb sinds een paar weken een Vulcano 7 gehaald bij een pc winkel , waar ze zeiden dat ie wel goed zou koelen , Nou niet dus mijn pc wors stressed na 2 uur csen en een k6 burn progje 65 graden is dat normaal voor deze cooler ?????

Ps er zit ook al koelspul onder

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
vaag mijn AMD 1333@1466 1.85Vcore houd ie netjes (in de winter) rond de 41 graden idle en 43 stressed. Nu het buiten wat warmer is moet je er 2 a 3 graden boven op tellen.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Wat voor proc zit eronder? << ah, sig lezen dus...

65 graden is niet extreem hoog voor een XP hoor, die van mij is met een coolermaster heatsink met een 8cm fan @12V ook 61 graden...

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Possible
Op vrijdag 26 juli 2002 13:25 schreef smokalot het volgende:

65 graden is niet extreem hoog voor een XP hoor, die van mij is met een coolermaster heatsink met een 8cm fan @12V ook 61 graden...
AMD althon XP+ 1800

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:14
op welke stand staat je fan?

• Tha_TE
  • Laatst online: 13-02 23:46
ik heb met kast dicht nu gestressed max 62 °C dus met wat meer airflow krijg je het wel onder de 50°C

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik heb em voor een vriend gemonteerd op een 1800+, damn wat wat dat ding een herrie (medium stand) en wordt nog heter als mijn TB 1400 met spire whisperrock. Valt me dus erg tegen voor een cooler van 39 pleuro (Whisperrock slechts 9 pleuro).

• Possible
Op vrijdag 26 juli 2002 13:27 schreef Catch22 het volgende:
op welke stand staat je fan?
Hoogste 5600 toeren en enorm veel lawaai :(

• venomous
  • Laatst online: 07-02 17:25
Zal wel iets niet kloppen.

teveel pasta / geen pasta

temp sensor te veel aangeeft

Ik heb een ook een xp1800 met goedkope lees 15 euro koelertje en die word stressed maar 55.

Specs

• Possible
Op vrijdag 26 juli 2002 13:28 schreef KillerAce_NL het volgende:
Ik heb em voor een vriend gemonteerd op een 1800+, damn wat wat dat ding een herrie (medium stand) en wordt nog heter als mijn TB 1400 met spire whisperrock. Valt me dus erg tegen voor een cooler van 39 pleuro (Whisperrock slechts 9 pleuro).
Denk dat ik hem ook maar ga terug brengen

in iederegeval bedankt !

• geforce5_guy
  • Niet online
welke cooler bedoel je de vulcano 7 of de vulcano 7+ :?

want zoals je in mijn eerdere post kan zien diet hij het bij mij wel netjes. en in de winter als de omgeving in de kast wat kouder is rond de 3000 RPM en nu het wat warmer is rond de 3700 RPM.

P.S ik heb de TT vulcano 7 NIET de 7+

• Possible
Op vrijdag 26 juli 2002 13:20 schreef possibe het volgende:
Ik heb sinds een paar weken een Vulcano 7

onduidelijk :?

• geforce5_guy
  • Niet online
Op vrijdag 26 juli 2002 13:31 schreef possibe het volgende:

[..]
je hebt het over RPM van 5000+ en de vulcano 7 gaat max tot 5000 vandaar dat ik vraag naar de versie die je hebt.

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/heatsink/Productv7.jpg
Dit is de vulcano 7

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/heatsink/v7plus2BamdSo.jpg
Dit is de vulcano 7+

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

voel of je koelblok wel warm word , ik zelf heb wel goede ervaring met coolermaster's goedkoop en toch goedcoolen zonder al teveel kabaal

hallo

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 16:22

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
koelpasta erop smeren :?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-02 21:28
ik heb een amd xp 2000+ die constant gestesst is vanwege de koe die er op draait. de temperatuur is dan ongeveer 70 graden met een volledige koper koeler van cooler master die op 3000 toeren draait plus een een extra papst ventilator
>:)

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
1800+ en 65 stressed? dat heeft die van mij nog niet gehaalt..

Heb een Spire Fridgerock, 1800+ @ 1666Mhz, @ tja nu @ 7 volt 52 graden stressed, wisselt nogal af met dat geklooi van mij :)

max temp wat ik haalde toen ik hem net had was 61 graden, maarja, had koelpasta niet goed gedaan :P niet teveel, maar te weinig, was nederlands bezig, hoe minder, hoe goedkoper :P

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 01:50

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op vrijdag 26 juli 2002 23:28 schreef Ener-G het volgende:
Lezen :?

Ik zou ook eerst even aan het koelblok voelen, misschien wordt het wel verkeerd weer gegeven.
Een koelblok van 65 graden is flink warm...

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• flippy
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Op vrijdag 26 juli 2002 23:28 schreef Ener-G het volgende:
FOUT!!!

koelpasta eronder smeren :? >:)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

Volcano 7 Rulez.

Eerst: buig die temp sensor tussen de koelribben door naar binnen, zodat ie wel op de CPU komt en niet erbuiten blijft hangen.

Voor de montage haal je eerst die zwarte koelprut eraf. Met een houten spatel, daarna polijst je de koperen onderkant met Brasso koperpoets. Maak ook ff de bovenkant van je CPU een beetje schoon, zodat die zwarte drek er niet meer opzit! Voorzichtig!!!

Je smeert weinig echte koelprut op die koperen stop en smeert het flinterdun uit met je bankpas. LET OP, die zooi hoeft alleen maar de oneffenheden op te vullen, niet je hele cooler bedekken aub!!! Dun dunner dunst!!!!!

Monteer de koeler, maar voorzichtig, tis een core crusher. Schiet ook niet uit met een schroevendraaier ofzo, maar druk op de lip in het midden van de binnenkant.

Draai een beetje aan de sink, zodat je zeker weet dat ie plat en goed op je CPU aansluit. Zet hem niet verkeerdom, zodat ie bijna naast de CPU zit!!!!!!!

Zorg dat ie verse lucht krijgt, genoeg airflow dus! Ik maakte een buisje die de lucht rechtstreeks van buiten de kast op mijn CPU zuigt.

Op deze manier is mijn XP1800@2000 nooit of zelden warmer dan 40 graden.

Verwijderd

Ik heb ook een TT V7 en een A7V333 in m'n systeem zitten en de temperatuur die je aangaf is ook normaal voor mij. Al heb ik een XP 2000+, bij "normale zware belasting" (games, rendering etc) komt ie rond de 60 graden, met burn kom ik ook rond de 65 graden uit.

Het lijkt er op dat de TT V7 z'n werk wel doet, alleen is het lawaai bij hogere ambient temperaturen behoorlijk, onder de 25 graden ambient is het wel uit te houden.

Ik zat er zelf aan te denken om 'em te vervangen door een Zalman 5100Cu, alleen kon ik uit de diverse reviews niet echt opmaken of deze in de buurt komt van de "koelprestaties" van de TT V7.

Verwijderd

ik heb een vulcano 7+ op een a7v333 met een 2200+ er tussen,...

ik heb fan control van het mobo aangezet,...

en de 2200+ blijft op zo'n 50 graden stressed...

zonder veel herrie

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb een Volcano 7(dus GEEN 7+) Op m'n Xp 1800, die wordt idle/stressed 47/52 graden @ 22 graden kamertemperatuur en de fan rond de 4000rpm.
Ik heb een goede airflow in de kast, 1x12cm + 1x6cm in, 2x8cm uit. De proc blaast de warme lucht direct naar buiten.
Ik vind de temperatuur ook nog vrij hoog en aan de airflow ligt het niet. Ook vast niet aan de AS3 op de proc ;)

🖥️ | 🚗

• The-Source
  • Laatst online: 20-02 07:35
Vergeet niet dat hij een asus bord heeft en dat de temp sensor +/- 12 graden te veel aan geeft.
Op vrijdag 26 juli 2002 13:25 schreef smokalot het volgende:

65 is heel warm voor een XP hoor. Voor een T.bird viel dat wel mee (mocht max 90 worden) maar een XP die mogen toch niet boven de 70 komen?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:10
Ik heb hier een 7+ met een 2000+ eronder, hij wordt met 22 graden kamertemp maximaal 42 graden.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

CME->DOC

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Op zaterdag 27 juli 2002 00:23 schreef klaasbram het volgende:
Vergeet niet dat hij een asus bord heeft en dat de temp sensor +/- 12 graden te veel aan geeft.
[..]

65 is heel warm voor een XP hoor. Voor een T.bird viel dat wel mee (mocht max 90 worden) maar een XP die mogen toch niet boven de 70 komen?
he he mijn XP 1800+ ( @ 2100 ) werdt eens 83 graden in bios al :D wat bleek mijn Dragonorb 3 deed het niet goed en de coolpasta ( van zalman ) was helemaal opgedroogt :D

sinds nu zit er een Zalman CU 5100-CU in en dat ding coolt op laagste stand ( 18db !!! ) ( shit me muis doet het niet meer :? ) oke nu de temps na 2x rebooten :? hij;s nu 50.5 graden en case is 29 ;) dus ja die vulcano is slecht ;)

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-01 16:31

Marcelloz

IT dude with a beard

Ik heb een 2000+ met vulcano 7.
Op dit moment wordt hij 65 graden stressed en 61 graden idle. Niet echt cool maar ik kan ermee leven...behalve dat die vulcano7 een behoorlijk lawaai maakt want hij moet 5200 toeren draaien. een f16 is stiller :)

Is het overigens normaal dat je je koelblok van je vulcano 7 bij zulke temperaturen redelijk koel aanvoelt?

Heeft iemand overigens zijn vulcano7 fan vervangen door een papst en wat zijn de resultaten daarvan?

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Verwijderd

xp1800@xp2000, stressed 45°
goejen tip: draai je fan om op je headsink, dan draait ie langzamer en dus stiller, bij mij komt ie nooit boven de 4000toeren/min en is dus redelijk stil (maar de cpu is wel ietsiepietsie warmer). ik heb wel artic silver zeeeeeeeer dun op mijn headsink wat weeral een 4° scheelt.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Op zaterdag 27 juli 2002 12:12 schreef Marcelloz het volgende:
Ik heb een 2000+ met vulcano 7.
Op dit moment wordt hij 65 graden stressed en 61 graden idle. Niet echt cool maar ik kan ermee leven...behalve dat die vulcano7 een behoorlijk lawaai maakt want hij moet 5200 toeren draaien. een f16 is stiller :)

Is het overigens normaal dat je je koelblok van je vulcano 7 bij zulke temperaturen redelijk koel aanvoelt?

Heeft iemand overigens zijn vulcano7 fan vervangen door een papst en wat zijn de resultaten daarvan?
Koelblok voelt bij mij aan als zo'n 40 graden.
Ik heb er ook al een Papst 8412 NGM op gehad, dat scheelt zo'n 4/5 graden(en een hoop geluid :P)

🖥️ | 🚗

• Michali
  • Laatst online: 09-12-2025
kheb ook een volcano 7 en laatst was de stressed temp ~60. ik heb daarna koelpasta er opnieuw opgedaan omdat ik wat moest verbouwen, ik heb het er erg dun op gedaan en 2 systeem koeler even uitgehaald en nu is de stressed temp ~52. verbetering dus. iets teveel pasta mischien? sgoonmaken helpt ook wel. goede koeler trouwens hoor. echt geen probs, alleen lawaai maar dat maakt mij nix uit. kga een extra koeler aan de zijkant opzetten. even checken wat er gebeurt.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Verwijderd

Volcano 7/7+: Hoop herrie, weinig koeling. Dat ding sucked gewoon big time. Op die hoogste stand doet hij het net zo goed als een Alpha met een fan die je niet hoort (papst). Om maar even het verschil aan te geven.. Altijd als ik "V7+" hoor gaat het over hoge temps.

En mensen, 65 graden is hoog voor een XP, te hoog naar mijn mening.

Edit: nou ga ik mezelf ff corrigeren: Ik hoorde iets over dat klemmetje. Ff bijbuigen zodat hij harder op de core drukt doet wonderen! (dat was bij de 7+ als ik het goed heb). Als je dat gedaan hebt schijnt het allemaal nog wel ok te zijn met de temps.

• Michali
  • Laatst online: 09-12-2025
als ik een uurtje cpuburn draai is mijn temp 51/52 graden. als ik dan de heatsink voel lijkt die kouder dan mijn vinger temp. is dat normaal of betekent dat dat hij niet goed op de core drukt. de temps lijken wel ok toch?

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Verwijderd

Op zaterdag 27 juli 2002 19:51 schreef Michali het volgende:
als ik een uurtje cpuburn draai is mijn temp 51/52 graden. als ik dan de heatsink voel lijkt die kouder dan mijn vinger temp. is dat normaal of betekent dat dat hij niet goed op de core drukt. de temps lijken wel ok toch?
Die temps zijn goed en aannemelijk.. Niks aan het handje dus.

Edit: typen is lastig soms...

Verwijderd

Probleem is dat veel mensen lopen te kloten met de montage en de pasta. Dat ding moet GOED contact maken en er recht op zitten. Beetje knoeien dus, maar als ie alleen op 1 of 2 hoeken contact maakt is het fout. Als je met zo'n koeler een XP ongeklokt over de 60 graden hebt is er toch iets niet helemaal goed. Gelukkig kan die CPU wel wat hebben.

Ik merkte dat de beste manier van koelen bij mij werkt als ik de lucht aanzuig op de CPU, en dat de casefans (2) de lucht uit de kast blazen. Dan vraag je je af hoe kom je aan de "verse" lucht op de CPU? Daar heb ik een "inlaat" voor in mijn kast gemaakt, soort slang die de lucht van buiten haalt. Daar zit geen fan voor ofzo, de CPU fan zuigt het gewoon door die slang mijn kast in en zo over de CPU heen. Op die manier krijg je niet die warme lucht die al in je kast hangt. Eindresultaal liet ik al zien hier: overclocked nooit warmer dan 40 graden.

Nadeel is dat de temperatuur in de kast word gekoeld door de warme lucht die net van DE CPU komt, en die is meestal zon 35 graden. Maar dat zal muh worst wezuh!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Die van mij wordt stressed met koe met dit weer maar 42 graden >:) >:). Omgevingstemp is 30

waterkoeling natuurlijk :z. tis ook maar een tbird 800@900

specs

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Op zondag 28 juli 2002 11:54 schreef zasher het volgende:
Probleem is dat veel mensen lopen te kloten met de montage en de pasta. Dat ding moet GOED contact maken en er recht op zitten. Beetje knoeien dus, maar als ie alleen op 1 of 2 hoeken contact maakt is het fout. Als je met zo'n koeler een XP ongeklokt over de 60 graden hebt is er toch iets niet helemaal goed. Gelukkig kan die CPU wel wat hebben.

Ik merkte dat de beste manier van koelen bij mij werkt als ik de lucht aanzuig op de CPU, en dat de casefans (2) de lucht uit de kast blazen. Dan vraag je je af hoe kom je aan de "verse" lucht op de CPU? Daar heb ik een "inlaat" voor in mijn kast gemaakt, soort slang die de lucht van buiten haalt. Daar zit geen fan voor ofzo, de CPU fan zuigt het gewoon door die slang mijn kast in en zo over de CPU heen. Op die manier krijg je niet die warme lucht die al in je kast hangt. Eindresultaal liet ik al zien hier: overclocked nooit warmer dan 40 graden.

Nadeel is dat de temperatuur in de kast word gekoeld door de warme lucht die net van DE CPU komt, en die is meestal zon 35 graden. Maar dat zal muh worst wezuh!
Mijn intake fan(12cm :9) blaast de lucht zo'n beetje direct op de heatsink, de fan op de heatsink blaast het rechtstreeks naar buiten. Ben je ook weer van die warme lucht af...

🖥️ | 🚗

Pagina: 1