[js] refresh scherm na submit

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mitsah
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik zit met het volgende probleempje. Ik heb een main.php met een formulier en een top.php waar totalen van de main.php worden laten zien. Wanneer met dus in de main.php op 'submit' drukt moet het top.php scherm refreshen om de ingevoerde gegevens te laten zien.

Met de zoekfunctie kon ik veel vinden over refreshen, maar dit niet.

Ik heb nu zoiets, maar dat werkt niet. Ik vind het ook prima als het hele scherm refreshed.
PHP:
1
<?if ($submit1 == "opslaan") {blablablaecho '<SCRIPT LANGUAGE=JAVASCRIPT TYPE="TEXT/JAVASCRIPT">';echo '<!-- hide from non-script browsers';echo '  parent.window.location.reload.href = "top.php"; ';echo '// end hiding script -->';echo '</SCRIPT>';blablabla}?>

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 12:55
Als je het bovenste frame de naam f_boven geeft moet het zo:

<script language="Javascript">
<!--
top.frames.f_boven.location = "top.php";
//-->
</script>

Suc6

• Mitsah
Ok, opzich werkt het, maar er is nog een probleempje. De top.php laadt over de hele pagina heen, terwijl ik deze gewoon in het frame willen laten herladen, zodat de andere frames gewoon zichtbaar blijven.

Weet iemand hier ook een oplossing voor?

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

ja, de naam van het frame waar ie in moet komen aanpassen.
code:
1
2
3
4
5
&lt;script language=&quot;Javascript&quot;&gt;
&lt;!--
top.frames.framewaarjijwiltdatieinkomt.location = &quot;top.php&quot;;
//--&gt;
&lt;/script&gt;

tenzij je een genste frameset gebruikt dan moet je eerst in de nesting afdalen :P

www.jurgroessen.nl

• Mitsah
Ja, ik heb dus een main.php en een top.php. In de main.php heb ik een iframe waar de submit gedaan wordt. Als ik het goed begrijp is dat dus een geneste frameset. Hoe kom ik daar dan uit. Ik heb geprobeerd:

parent.top.frames.naamtopframe.location = "top.php"
top.top.frames.naamtopframe.location = "top.php"

Maar die werken niet! :'(

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 12:55
Een IFrame is niet echt een geneste frameset zoals hierboven bedoeld werd. Een geneste frameset onstaat wanneer een pagina die al in een frameset zit nog eens een frameset definieert. De code met top.frames moet werken.

Heb het als volgt hier getest, probeer ook maar es als voorbeeldje:

frames.htm (top-level frameset):
<html>
<frameset rows="100,*">
<frame name="f_boven" src="iets.htm">
<frame src="blaat.htm">
</frameset>
</html>

blaat.htm (document met iframe):
<html>
<body>
<iframe src="blaatinner.htm" width="300" height="300"></iframe>
</body>
</html>

blaatinner.htm (link om f_boven te refreshen):
<html>
<body>
<a href="javascript:top.frames.f_boven.location = 'http://www.grip.nl';">test</a>
</body>
</html>

Dat werkt in IE6.0 en ook in NS6.2... Zou dus moeten lukken.

Suc6

• Mitsah
Ok, ik weet nu waar de fout lag. Ik had de naam van de frame 'top' genoemd en dus top.frames.top.location = "top.php", maar hij stresste op die tweede top. Gereserveerd waarschijnlijk. Nu ik het frame 'boven' heb genoemd werkte het meteen.

Ik noem noooooit een bovenste frame meer top, want op dit kl%$^%^te woordje ben ik twee uur aan het klooien geweest.

Bedankt jongens!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

editor met syntaxhighlighting nemen; laat gelijk zien of het een gereseveerd woord is ;)

Aanbevolen: Homesite/editPlus/UltraEdit

www.jurgroessen.nl

• Mitsah
Ik werk met Homesite maar dat liet ie niet zien!

• Mitsah
Nog een vraagje. Ik heb mijn indeling wat gewijzigd. Ik heb nu het volgende:

<frameset cols="137,*">
<frame name="menu" src="menu.html">
<frame name="main" src="main.html">
</frameset>

In frame "main" heb een link naar een nieuw frameset die in 'main' laadt. Dit doc heet onlinebestellen.html en bevat de volgende frameset:

<frameset rows="133,17,*">
<frame name="boven" src="boven.php">
<frame name="online_menu" src="online_menu.html">
<frame name="main2" src="main2.html">
</frameset>

Het script:

<script language="Javascript">
<!--
top.frames.boven.location = "boven.php";
//-->
</script>

werkt nu niet meer. Ik heb hier de javascript bible naast me liggen, maar daar staat zeer summier in hoe het werkt. Ik heb wat geprobeerd, maar lukte niet.

Ik wil dus nu dat vanuit frame "main2", "boven.php" refreshed.
Wie weet hoe dit moet.

Verwijderd

parent.frames['boven'].location.replace('boven.php');

Je frameset opbouwen met meerdere documenten is niet verstandig. Je moet ervoor zorgen dat je structuur logisch is, want absoluut gezien zit die frame nu onder top.frames['main'].frames['boven'] en je snijdt jezelf alleen maar in de vingers als je constant over die frameset moet blijven nadenken. Het beste kun je gewoon je hele frameset in één document proppen.

Ik heb die javascript bible nooit gelezen, maar als dit er niet in staat, dan schiet het behoorlijk tekort ;)

• Mitsah
mmm, ok. Ik zal je advies opvolgen, want de code werkt niet. Moet alleen de website op een aantal punten aanpassen. In ieder geval bedankt!

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 19:24
Mitsah schreef op 26 juli 2002 @ 16:35:
Ok, ik weet nu waar de fout lag. Ik had de naam van de frame 'top' genoemd en dus top.frames.top.location = "top.php", maar hij stresste op die tweede top. Gereserveerd waarschijnlijk. Nu ik het frame 'boven' heb genoemd werkte het meteen.

Ik noem noooooit een bovenste frame meer top, want op dit kl%$^%^te woordje ben ik twee uur aan het klooien geweest.

Bedankt jongens!
even tip btw: als je top.nogwat gebruikt dan is dat volgens mij altijd de bovenste frame(set), ook als je een frameset in een frameset laadt (iframes zijn volgens mij ook niet onderdeel van die framesetstructuur zeg maar).

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

Pagina: 1