Nieuw systeem : Geen beeld ?

Pagina: 1
Acties:

• Ecto2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-06 14:13
Ik heb gisteren een nieuw systeem gekocht, en nadat ik alles heb ineen gestoken, blijft het scherm gewoon zwart ?

Specs :
AMD Athlon XP 2100+
EPoX 8K3A
Chieftec DX-01BD Medium Tower Black, 340 Watt
Maxtor 60Gb 7200 RPM Diamondmax UDMA133
DDR PC333/PC2700 Apacer 512Mb
Hercules 3d Prophet FDX 8500 LE
Sony DVD ROM 16x 48x

Als ik opstart doet hij z'n checks (HD, DVD, Floppy). Hij geeft geen biep-geluidje en het scherm blijft gewoon zwart.
De AGP-kaart krijgt stroom, want de fan draait.

Als ik de processor of het geheugen eruit haal, geeft hij nog steeds geen geluid. De speaker is volgens mij goed aangesloten.

Het post-debug schermpje is blijkbaar niet aanwezig op dit mobo.

Ik heb ook al geprobeerd met een PCI-videokaartje, maar het blijft hetzelfde.

Zou dit aan het mobo liggen, of misschien de processor ?

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
misschien zitten er jumpers verkeerd zit de cpu er goed in?

• Ecto2002
Op vrijdag 26 juli 2002 11:18 schreef gfo het volgende:
misschien zitten er jumpers verkeerd zit de cpu er goed in?
Ik heb alles er al eens terug uitgehaald en terug gemonteerd, maar geen resultaat.

Er zitten niet zoveel jumpers op het bordje, heb enkel FSB op 133 gezet, maar als ik het op 100 zet blijft het nog steeds hetzelfde : zwart scherm :(

Verwijderd

probeer eens een andere processor.
mischien heb je de koeler er verkeerd opgezet en is er een stukje van de core afgebroken ofzo

Verwijderd

Probeer eens: De bios te ressetten,, Kijk dan of je beeld hebt, als die toch een self-iniatlize doet, dan kun je met een te hoge kloksnelheid werken wat 'ie niet wil, Heb je 'm zelf gebouwd of laten bouwen?? Zitten alle connectors goed (dus ook waar ze echt horen), laat het ff weten :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarschijnlijk is de moederbord de boosdoener. Geen piepjes, zelfs zonder geheugen/videokaart betekent niet veel goeds :{

Terug ermee naar de winkel :)

• Ecto2002
Op vrijdag 26 juli 2002 11:24 schreef loppiehu het volgende:
probeer eens een andere processor.
mischien heb je de koeler er verkeerd opgezet en is er een stukje van de core afgebroken ofzo
Hmmmz, ik heb hier spijtig genoeg geen andere proc liggen die erop kan. Zal na het werk eens terug langs die winkel gaan, kunnen ze het misschien daar even uittesten.

Wel spijtig, ik had me er echt op verheugd gisteren :(
Een vriend van mij (neo.reloaded (ook een GoT!!)) was speciaal mee komen helpen. 't Was wel een beetje teleurstellend.

Verwijderd

Probeer eens de kast dicht te maken voordat je het systeem start. Een kennis van mij had hetzelfde probleem. Dit is echter soms een "feature".

Verwijderd

Speaker connectie ff dubbelchecken. Dan met zo weinig mogelijk hardware opstarten, dan moet-ie gaan piepen. Geen piep -> MoBo stuk lijkt me. Of je speaker en ... natuurlijk :)

• Ecto2002
Op vrijdag 26 juli 2002 11:26 schreef LiSm het volgende:
Probeer eens: De bios te ressetten,, Kijk dan of je beeld hebt, als die toch een self-iniatlize doet, dan kun je met een te hoge kloksnelheid werken wat 'ie niet wil, Heb je 'm zelf gebouwd of laten bouwen?? Zitten alle connectors goed (dus ook waar ze echt horen), laat het ff weten :)
Ik heb hem samen met Neo ineen gezet. Heb al een aantal keer CMOS reset gedaan, zonder resultaat. Het is voor ons beiden niet de eerste keer dat we een systeempje opzetten, dus ik denk dat alles wel goed is aangesloten ;)
Waarschijnlijk is de moederbord de boosdoener. Geen piepjes, zelfs zonder geheugen/videokaart betekent niet veel goeds
Vonden we ook al een beetje verdacht, dus zal ik straks maar eens gaan kijken.

Oh ja, het was het laatste EPoX moederbord in stock. Als het aan het mobo ligt, zou ik een MSI KT3 in de plaats nemen ? Heb ik nog niet veel slechts van gelezen...

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 11:30 schreef Ecto2002 het volgende:

[..]

Hmmmz, ik heb hier spijtig genoeg geen andere proc liggen die erop kan. Zal na het werk eens terug langs die winkel gaan, kunnen ze het misschien daar even uittesten.

Wel spijtig, ik had me er echt op verheugd gisteren :(
Een vriend van mij (neo.reloaded (ook een GoT!!)) was speciaal mee komen helpen. 't Was wel een beetje teleurstellend.
dan probeer je het met die van neo.reloaded :)

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 11:33 schreef SaiyanPrince het volgende:
Probeer eens de kast dicht te maken voordat je het systeem start. Een kennis van mij had hetzelfde probleem. Dit is echter soms een "feature".
Dat is standaard al uitgezet als je Case Intrusion bedoelt :)

• Ecto2002
Thx for the replies ;)

Ik zal straks langs de winkel gaan en iets laten weten...

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:24

Ankh

.Howdy

uhm je hebt een epox.. die geeft geen piepjes |:( bij mij ook niet, ze hebben diag ledjes you know ;)

als hij zijn HD DVD Floppy check doet.. dan werkt de CPU anders zou die kapot wezen.. en enk eerder je GFX kaart.. pleur daar eens nieuwe in :)

• Ankh

Ankh

.Howdy

oh trouwens .. geen beeld :/ vind je het gek zit geen monitor bij :P haha ;)

maar uhm.. probeer de stekker van monitor er uit te halen (van stroom / spanning stekker :) ) hadden we namelijk bij een vriend van me ook, hadden nieuwe CPU in gezet en ding wel booten maar geen beeld :) dus uitgezet stekker er uit stekker er in en voila ;) het werkte

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem op dit moment, als ik na de initiele opstart het zwarte scherm zie dan reset ik de compu en dan start ie normaal op, dit is na een bios update gebeurd, ik kan op dit moment niet achterhalen waar het in zit.

Verwijderd

Na enig nadenken, lijkt het er net op alsof één van de spanningen van de voeding het niet doet of niet aangesloten is.

Probeer eens de ATX voedingsstekker op het bord er af te halen, goed naar te kijken voor problemen, en er weer op te zetten.

(Misschien is er een connectortje uit de molex plug geschoten.)

En probeer eventueel een andere voeding of deze voeding op een andere PC.

:Y)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik heb een keer een pc gebouwd (P2-400) en die starte dus ook niet op.
oplossing: cdrom ide kabel omdraaien. die zat er namelijk verkeerd in |:(

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Ecto2002
Nieuw systeempje is up and running :o
Volgens de technieker van de winkel lag het aan de proc. Hij heeft er een nieuwe ingestoken en 't marcheert allemaal perfect !

Thx voor het advies :)

• Ankh

Ankh

.Howdy

volgens mij was het wat anders zou je HD/Floppy niets doen!! maar goed het werkt cheers :Y)
Pagina: 1