Iiyama vs Sony

Pagina: 1
Acties:

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Als je en scherm mocht keizen van een van de 2 genoemde in de subject, welke zou jij dan nemen?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Sony ... maar die zijn ook een stuk duurder (belangrijk voor de meeste onder ons ;) ) ... Ik heb zelf voor de Iiyama gekozen vanwege de betere 'bang for the buck' ratio. Als geld niet belangrijk is zeker de Sony ...

PC Specs

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
weet je misschien ook waar ik een lijst kan vinden, waarop stata welke monitoren het beste zijn(consumentebond moet je alles betalen:()?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op het net is daar veel meer over te vinden dan in de Consumentengids ;) ... probeer het <A href="http://www.tweakers.net/search.dsp?DB=reviewdatabase&Cat1=1&Cat2=6">hier</A> maar eens ...

PC Specs

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:47
In de C'T stond deze maand of vorige maand een monitor test. iiyama stond er niet tussen, maar Sony wel. De Sony CPD-G400 kwam als beste uit de test. Hij kost overigens 1700 piek. Binnenkort gaat ie mijn iiyama vervangen :)

Verwijderd

D'r komt trouwens binnenkort een opvolger van de G-400, vlgs mij de G-420.
In het algemeen kun je zeggen dat Sony misschien wat beter is dan IIyama, maar alle reviews die ik gelezen heb de afgelopen 5 jaar of zo waren het er over eens dat Sony net wat te duur is voor de gewone consument. Dat IIyama een bijna dezelfde kwaliteit levert voor minder geld.

Verwijderd

Ooooops :)
Ik wou dus eigenlijk zeggen, als je het niet zelf hoeft te betalen----->> Sony

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 14:10
Iiyama 22"

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-08 11:38

_nethack

We're all MAD here

Als ik jou was zou ik maar voor Sony gaan...
Ik kocht een paar weken terug een iiyama a705mt (visionmaster pro 411)
Thuis gekomen, ding aangesloten.. in de bios prima werken. Start windows op, pc schakelt over naar 1024*768-75Hz. Klik... monitor geeft alleen nog maar blauw beeld (ook in de OSD menu, dus iets doodgegaan)
Terug gegaan naar winkel..."Goh, een iiyama DOA, dat gebeurt niet vaak"
nieuwe meegekregen. thuis gekomen, aangesloten... prima werken. Windows opgestart, nog steeds prima werken. beeld alleen iets vervormd rechtsboven.
Paar uurtjes staan spelen, start windows opnieuw op na een BSOD. klik... monitor geeft alleen nog maar rood beeld. wel g*dverd*mme... terug naar winkel...
"Nog een DOA?! kan bijna niet...is je pc wel in orde, wat voor gfx kaart?? enz enz"
Toen maar paar tientjes bijgelegd en een Sony HMD-A200 meegenomen, ietsje duurder en wat mindere specs...geeft wel beter beeld (scherper en mooiere kleuren) en die doet het tot nog toe prima.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
dan heb je of echt pech (niet logisch)
of de winkel waar je hem hebt gekocht laat iets te vaak dozen vallen (waarschijnlijker)

andere winkel dus.

waar de meeste tweakers het na honderden threads wel over eens zijn, is dat sony betere kwaliteit levert, en dat iiyama beter scoort op prijs/kwaliteit. dus het is maar wat je belangrijk vindt.

als je alleen naar kwaliteit kijkt, neem je ook geen sony. dan neem je een eizo ofzo.
maar ja, de gemiddelde tweaker kan die toch niet helemaal betalen.

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Piyama vind ik echt niet goed... ik denk dat velen niet echt zo goed zien en/of belangrijk vinden hoe goed een monitor is.
Zo had ik ooit iemand die zo'n kankerbak had gekocht en er helemaal weg van was!, ik kom daar en ik moest al gelijk kotsen.
Zo'n piyama 17" van 800 ballen ofzow.
Scherpte was nog tot daar aan toe, maar ten eerste altijd die foute convergentie waar ik me aan stoor!, en dan ook nog eens niet al te recht en gevoelig voor ligt. Links en rechts zaten kleine hobbeltjes, en zoals ik al zei gevoelig voor ligte vlakken waardoor het beeld aan de zijkanten wat inkrimpt.
Erg jammer maar daar kan je goed aan zien dat het goedkope monitoren zijn. Ok je krijgt inderdaad een redelijke monitor voor wijnig geld, maar koop eens een 17" van 1000,- die zijn ECHT wel beter!
Nu is die 1000,- nog wel te doen, maar als je van een 21/22 inch monitor een betere klasse wilt hebben zit je al snel boven de 3000,-
Als je die beeldkwaliteit dan toch niet zo erg veel kan schelen kan je dan beter een 22" piyama kopen want die is echt TE goedkoop en zoals al gezegt wel redelijk "goed" :)

Nou heb ik de mazzel dat ik gratis 2 21" trinitrons heb gekregen van erg goeie kwaliteit. Dell 21" met Sony buis erin.
Wat altijd opvalt is dat de specs van de Piyama's zwaar overdreven zijn en ook helemaal niet relaxed te gebruiken.
Zo gaat mijn Dell tot maximaal 1600x1200 85hz en dat is dan gelijk zijn standaard resolutie. Met override van specs haal ik maximaal 2048x1536 60hz waardoor resoluties daar onder nog redelijk te gebruiken zijn, maar das alleen maar voor de kick om te zien hoe hoog je resolutie wel niet kan. echt fijn om te gebruiken is het echt niet!

Maar ok, als geld niet zou boeien neem ik echt wel een sony. Weet ff typenummer niet, maar die 21" met 0.22 dotpitch, damn dat is echt super.. die heeft ook een max reso van 18##x14## 85hz, en dat is dan ook gelijk zijn standaard resolutie!, zo'n piyama heeft alleen maar resoluties en refreshrates die je toch niet gebruikt omdat het dan veel te wazig wordt!
MAAR: het verkoopt daardoor wel goed :), en dat is ook duidelijk de bedoeling van die mensjes bij piyama

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:47
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 23:00 schreef BruT@LysT het volgende:
Maar ok, als geld niet zou boeien neem ik echt wel een sony. Weet ff typenummer niet, maar die 21" met 0.22 dotpitch, damn dat is echt super.. die heeft ook een max reso van [/quote]Je bedoelt de Sony CPD-G500

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

jepz ;)

• aatos
2 dingen:

1 als geld niet boeit neem je ook geen sony en zeker geen dell. dan neem je een 18" tft van eizo of de 24" tft van nec

2 iiyama komt gewoon in bijna alle tests naar voren als beste prijs/kwaliteit en kan bijna altijd meedoen met de grote jongens qua prestatie.

het is dus zeker geen budget monitor (als je een tijd met een proview ofzo werkt dan is iiyama de hemel)

dus je kan best een hekel hebben aan iiyama, maar dan ga je of
1) voor de allerbeste kwaliteit of
2) je kijkt niet objectief

als je voor de allerbeste kwaliteit gaat, accepteer dan dat niet iedereen zich dat kan veroorloven
als je niet objectief kijkt, kom er dan voor uit. (bijv. 'ik ben merkengeil op sony') ;)

maar ga niet meer je 'slechte' ervaringen met iiyama hier spuien want daar hebben we weinig aan.

Verwijderd

Uhm, Brutalist, je mening komt van het kijken naar slechts EEN monitor? die wellicht incorrect afgesteld was en met een matige video kaart?? ben wel erg benieuwd wat voor pc die piama aan stuurde. Wazig beeld? het lijkt me EchT heel sterk dat die moni tot z`n recht kwam op die pc...

Heb zelf in diverse winkels sony en IIyama`s vergeken, toen ik een nieuwe moni kon betalen, en idd tuurlijk sony heeft beter beeld, maar is het die pieken echt waar? tja voor my niet. iiyama is en blijft (iig voor my prima prijs kwaliteit.

Verwijderd

zoals jullie waarschijnlijk nog niet weten blijkbaar

ILYAMA is SONY

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Tis altijd hetzelfde verhaal met mij.. ik ben gewoon verwend punt uit..
heb die monitor nog opengehaald om aan focus te draaien maar kon em dus echt niet beter krijgen..
zat overigens een Asus Geforce DDR in.
Ga niet gelijk zeiken dat die kaart wazig is want ik hebbem ook op me 21" Trinitron monitor in 1600x1200 85hz zo scherp als te tyfus

Maar het zou inderdaad wel kunnen dat die monitor toevallig een wat mindere was. Dat heb ik ook zelf vaak gehad met monitoren.
Toch vind ik die monitor erg gaar.. die knoppen vond ik al helemaal low-cost :)

maar jah, verwend heh :)

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Iiyama is niet sony.. zekers niet.

En overigens, alle sony-beeldbuizen in andere monitoren zijn slechter dan die van sony zelf. Sony houdt namelijk zelf de beste en de iets minderen gaan door naar andere fabrikanten.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 13:02 schreef snirpie het volgende:
zoals jullie waarschijnlijk nog niet weten blijkbaar

ILYAMA is SONY[/quote]Bullshit. Ze gebruiken allebei een aperture-grille beeldbuis maar daar houdt de vergelijking op. Sony gebruikt haar eigen Trinitron buizen, IIyama gebruikt DiamondTron (DiamondTron NF op de Pro lijn), dat is de Trinitron-kloon van Mitshubishi.

Verwijderd

Als je puur naar kwaliteit kijkt is de Sony 'veruit' de beste in vergelijking met Iiyama. Echter, voor de meeste gamers en SOHO gebruikers is een dergelijke kwaliteit nutteloos. De Iiyama biedt voor hen dan ook een betere prijs-kwaliteitsverhouding.
Een handige vuistregel:
* Grafische (professioneel) gebruik --> Sony
* Gamer/SOHO gebruiker en teveel geld --> Sony
* Gamer/SOHO gebruiker en een budget --> Iiyama

Overigens komt Sony binnekort met de opvolger van de F400, dat wordt dus de F420 :)

En de Sony 21" met 0.22 dpi is de F500.

Overigens lijkt het me juist erg handig om positieve en negatieve ervaringen over verschillende hardware waaronder schermen uit te wisselen. Ook al valt dat niet altijd goed bij de trouwe Iiyama fans.

Verwijderd

Zelf ben ik in het bezit van een Iiyama 450PRO en ben er zeer tevreden mee. Videokaart Matrox G400MAX 32mb. Monitor en kaart komen beiden goed tot hun recht.
Meestal draai ik in windows op 1280*1024*16 op 100Hz en dan geeft ie echt superstrak plaatje. Alle hoeken goed gevuld en geen rara afbuigingen (wat ik bij mijn Sony 100SF wel had). Ook op 1600*1200 op 92Hz geeft mijn monitor goed beeld. Heb er ongeveer 1,5 jaar geleden 1275 voor betaald lijkt me dat er weinig andere monitoren zijn die daar tegen op kunnen. Ja, en of Sony Iiyama is kweet niet... Zou wel kunnen het lijkt er wel verdomd veel op allebei maken ze gebruik van die lijntjes door je scherm. Maar ja who cares als het maar goed beeld geeft voor een strakke prijs.
Voorheen was ik ook nogal Sony geil moet ik eerlijk zeggen, maar ik heb een Sony 15SX gehad, die was niet goed. Daarna een weer een nieuwe gekregen en die was weer niet helemaal lekker, hoeken niet scherp. Toen hebben ze me een 100SF gegeven en ja die was een stuk beter maar nog niet wat ik ben gewend van de Sony TV kwaliteiten.
En die 15'' dingen kosten toen ook nog bijna 1000 piek!

Verwijderd

Het is dan ook belangrijk te beseffen dat geen monitor perfect is en dat productie- anex transport beschadigingen er nog al eens doorheen glippen.
Ben je dus niet tevreden over je scherm, teruggaan naar je dealer en je niet laten afschepen met lulkoek over 'het garantieplan van de fabrikant'. De leverancier blijft altijd het eerste aanspreekpunt in geval van problemen, niet de fabrikant. Eisen dat je in de winkel een nieuw scherm krijgt en natuurlijk allereerst in de winkel bekijken.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 oktober 2000 08:47 schreef MarcodeBoer het volgende:
Het is dan ook belangrijk te beseffen dat geen monitor perfect is en dat productie- anex transport beschadigingen er nog al eens doorheen glippen.
Ben je dus niet tevreden over je scherm, teruggaan naar je dealer en je niet laten afschepen met lulkoek over 'het garantieplan van de fabrikant'. De leverancier blijft altijd het eerste aanspreekpunt in geval van problemen, niet de fabrikant. Eisen dat je in de winkel een nieuw scherm krijgt en natuurlijk allereerst in de winkel bekijken.[/quote]En als ze geen wnikel hebbn, het is namelijk een internetwinkel => www.eynstein.nl

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Als het prijsverschil niet te groot is, lijkt het mij het overwegen waard om bij een 'normale' zaak de monitor te kopen

Verwijderd

Menschen, nog EEN MAAL voor diegenen die niet lezen,
SONY is niet IIyama
Sony heeft Sony beeldbuizen, IIyama heeft Mitshubishi beeldbuizen. een sony monitor is geen iiyama monitor. en ook omgekeerd.

Brutalist, hehe, tja wellicht lag het aan de monitor. Maar goed experise was niet de bottleneck. ;)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Brut@lyst-> Je blik hierop is inderdaad erg eenzijdig, als ik je posts zo lees. Daarnaast wil ik je vragen om een beetje op je taalgebruik te letten en wat minder met enge ziektes te gaan gooien.

* Kaj. kent verschillende mensen met verschillende monitoren, waaronder iemand met een A201HT iiyama. Die heeft een apestrak beeld op 1024, ondanks zijn 8MB i740-gebaseerde AGP-kaartje(:r). Die kaart is dus duidelijk de bottleneck bij hem.

Ik heb mijn PC (met Matrox G400max DH) er ook ff aangehangen, en ik kan niet anders zeggen dat het love @ 1st sight was.
Haarscherp beeld op 2048@75Hz: ze kunnen het allebei aan.
Als de financieën het toelaten, ga ik met de HCC-dagen er zeker eentje kopen. Dat wordt een perfect match, dat weet ik eigenlijk wel zeker.:9

• aatos
hmm veel buizen van o.a. iiyama kwamen toch van hitachi?

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:16
Ik heb thuis de sony E200 (17") en ik ben er gewoon hartstikke happy mee. Mooi strak en scherp beeld op 1024x768 @ 100Hz.
Ook geen kromme randen wat ik trouwens nogal vaak zie bij philips 107s (kuch!) op m'n werk.
Pagina: 1