Werkt touchscreen altijd!?

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CompuFAT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 17:54

CompuFAT

Oops, I farted ...

Topicstarter
Als je een touchscreen monitor hebt en die aansluit op je computer, werkt het 'touch-gedeelte' dan altijd? Met andere woorden, ik druk op de start-knop van windows en het werkt? Of werkt een touchscreen alleen in samenwerking met speciaal voor touchscreen geschreven software/applicaties?

Ik denk erover de Neovo S-15T aan te schaffen.
([url="http://www.neovo.com/products/pdf/neovo s15t.pdf"]PDF-je met specs van de S-15T[/url])

Verwijderd

voor zover ik weet moet je wel iets hebben om het scherm te calibreren. Het werkt namelijk met een raster, en het proggie moet wel weten op welk punt je drukt, en welke actie erachter zit.

• CompuFAT

CompuFAT

Oops, I farted ...

Topicstarter
Maar het is dus niet zo dat de bijgeleverde drivers ervoor zorgen dat het altijd werkt ofzo?

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
bij mijnmoeders werk hebben ze een iilyama 19"touchscreen (groot he)
maareh ik vind dat jein het begin wa hard moest drukke met dje vinger. Nu is ie weer een half jaar oud en veel gebruikt en nu hoef je veel minder hard te drukken.

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 11:22 schreef CompuFAT het volgende:
Maar het is dus niet zo dat de bijgeleverde drivers ervoor zorgen dat het altijd werkt ofzo?
ben ik niet zeker van, de drivers zorgen er volgens mij alleen voor dat je pc je monitor herkent, en of dat nou een touchscreen is of niet, dat maakt niet uit.
Zit er verder niks bij dan? Je zult toch in je configuratiescherm iets moeten kunnen instellen..
Ik neem aan dat het er wel bij zit hoor, lijkt me vreemd anders.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik denk dat het wel werkt, die drivers geven daar aan windows waar de muiscursor moet komen te staan en aan te klikken. Volgens mij emuleren de drivers je touchscreen als muis.

Heb je wel eens van die computerwegwijzers langs de weg gezien? Dat je ook zo een kaartje kan laten uitprinten enzo?
Ik was dus toen een route aan het opzoeken, resette dat ding opeens >:) :P (Specs: Pentium !!! 500 mhz, 256 mb RAM, stond er tijdens de POST :)) Toen startte Windows 2000 op, en als je op dan op Mijn computer drukte, sprong de cursors op Mijn Computer en klikte die aan. Je moest dus snel 2x rammen op Mijn Computer om het te openen ;)

Dus, het enige waar je op moet letten: dat je maar een keer op een knop hoeft te drukken, niet te dubbelklikken, anders sta je de hele dag op dat scherm te rammen. Dus wel opletten welke programma's je gaat gebruiken, en dta je in dat programma maar ene keer hoeft te drukken.

Wat je ook zou kunnen doen, ik de dubbelklik snelheid heel laag zetten. Dan hoef je maar 2 keer te drukken in 2-3 seconden om te dubbelklikken ofzo, niet 2x drukken en 0,5 seconde :)

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 14:01

Geckoo

Good news, everyone!

Hier bij mij op me werk staan ook touch screens (zelfde als bij de AH XL in arhnem, is namelijk een klant van ons).
en die worden gewoon geinstaleerd met een programma wat even het beeld calabirerd (ofzo) en dan moet je het gewoon zien dat de muis nu wordt bedient door je vinger (of andere voorwerpen).
hij is bij ons aan gesloten door middel van een plug die in je muis gaat en in de compoort. de muis wordt daarna op de touch screen kastje aangesloten zodat je ook je muis kan blijven gebruiken.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

touchscreen vervangt toch gewoon je muis? dus die moet het gewoon doen.
misschien met wat speciale drivers, maar dat moet verder gewoon werken.

trouwens, touchscreen lijkt me wel lastig voor UT enzo, maar voor RA2 juist wel makkelijk.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 14:01

Geckoo

Good news, everyone!

Op vrijdag 26 juli 2002 11:39 schreef FireWurX het volgende:
touchscreen vervangt toch gewoon je muis? dus die moet het gewoon doen.
misschien met wat speciale drivers, maar dat moet verder gewoon werken.

trouwens, touchscreen lijkt me wel lastig voor UT enzo, maar voor RA2 juist wel makkelijk.
denk dan nog niet. rechtermuis en dergelijke dingen doet ie niet hoor.
enige goede mogelijkheid voor een touchscreen lijkt me een info kiosk oid.
ook voor de topicstarter lijkt me het niet handig maar dat is mijn mening.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 11:43 schreef Geckoo het volgende:
[..]
denk dan nog niet. rechtermuis en dergelijke dingen doet ie niet hoor.
enige goede mogelijkheid voor een touchscreen lijkt me een info kiosk oid.
ook voor de topicstarter lijkt me het niet handig maar dat is mijn mening.
Als je zo'n kiosk idee op wilt zetten, dan moet je zorgen dat je daar een speciaal programma voor schrijft waarbij je geen gebruik kunt of moet maken van je rechtermuisknop.

Topicstarter: ik zou gewoon eens bij de Fabrikant informeren!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
een touchscreen emuleert een muis in de drivers, maar volgens mij kan je ook wel gewoon je muis blijven gebruiken.

Ik werk veel met mijn muis, maar soms zou ik wel gewoon ook een touchscreen eroverheen hebben hangen. Dan zit ik gewoon te douwen op m'n monitor maar gebeurt er nix (tja heb je als je HEEEEL veel met een PocketPC hebt gewerkt)...

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• CompuFAT

CompuFAT

Oops, I farted ...

Topicstarter
Het doel van de touchscreens is zakelijk. Inderdaad voor gebruik bij computerkassa's. Die specifieke applicatie is dus wel ontwikkeld voor touch.

Echter wil ik zo'n ding op mijn eigen buro, puur als mooi scherm en leuke feature voor als klanten langskomen en je neemt even een website o.i.d. door. Daarom moet ik wel weten of alles dan werkt zeg maar.

De fabrikant had ik al gebeld trouwens, die claimt inderdaad dat na installatie van de drivers alles werkt, maar ik ken die fabrikanten langer dan vandaag. Ik wilde gewoon meer zekerheid.

Aan de reacties te zien kan ik er wel vanuit gaan dat het altijd werkt. Alleen zorgen voor zo min mogelijk dubbelklikken (windows active desktop met 1x klikken lost al iets op) en rechtsklikken no option.

Het is sowieso een mooi scherm en het touchgebeuren zal weinig gebruikt worden, maar dan heb ik altijd de muis nog ...

Voor alle snelle reacties: TWEAKERS BEDANKT! :* :)
Pagina: 1