Toon posts:

website v.Frontpage -kopie in Dreamwaver

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
Hoe kan ik een kopie van mijn website, die ik nu in een map heb staan op mijn D-schijf ,en wat bewerk in Frontpage in Dreamwaver krijgen en daar ook kan bewerken? Ik wil eens proberen in Dreamwaver. Maar de originele folder met mijn site wil ik behouden voor als ik iets mis doe.
Kun je de originele map gewoon openen trouwens in Dreamwaver

Hopelijk gaat hier niet gauw een slotje op ;)

groeten,
ellen

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

Gewoon de map kopieren en die kopie bewerken in Dreamweaver.

Tip: zoek in DW eens naar de optie 'Clean Up HTML'.

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Is een beetje afhankelijk wel code je allemaal gebruikt; FP is vrij eigenwijs; de hele tijd switchen kan problemen opleveren.

In principe kan je wel gewoon de html-bestanden in beide openen, dat is geen probleem. Maar: waarom probeer je het niet uit? Uit je beginpost maak ik op dat je beiden al hebt; maak een kopie van je map met de websites en probeer het uit.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Gewoon de map kopieren?

(het groeten mag je achterwege laten.. Ellen :))

Verwijderd

Topicstarter
Wow, snelle reakties, bedankt!
In frontapge zie ik Webpage publiceren. Dan kan je ook naar een folder op je eigen pc het plaatsen.Is dit niet een betere manier om er zeker van te zijn dat alle gegevens over gaan als kopie.? als dat je gewoon kopieren in windows explorer doet?
"clean-up html"kan ik niet vinden.waar staat dat?

ik ben al dagen aan "het stoeien"in frontpage met tabellen etc. de basis is in dreamwaver gemaakt(niet door mij) en nu zijn er enkele pag. die ik niet kan zien in de voorbeeld weergave onderaan.heeft er misschien mee te maken.
Bewerken echter in Frontpage gaat overigens prima,maar ik wil de mogelijkheden v.dreamwaver graag uitproberen.
Voordat ik stomme dingen doe door gelijk te kopieren wou ik even hier checken wat te doen.

groeten,
ellen

quote]
Op vrijdag 26 juli 2002 10:46 schreef TheDjasp het volgende:
Gewoon de map kopieren en die kopie bewerken in Dreamweaver.

Tip: zoek in DW eens naar de optie 'Clean Up HTML'.
[/quote]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op vrijdag 26 juli 2002 10:53 schreef Bosmonster het volgende:
(het groeten mag je achterwege laten.. Ellen :))
ehm, Bosmonster wordt persoonlijk maar vergeet wel de thread af te sluiten Bosmonster is oóop Ellen, néhnéhnéh

Voor de topicstartster, in Dreamweaver kun je verschilende site-definities invoeren, hierin kun je aangeven waar de map met de files voor een website staan, dat kan iedere plek zijn op je computer, ook de frontpage-workdirectory, of een kopie daarvan.

verder is het het best als je het gewoon uitprobeert, er kan weinig misgaan, zeker als je een backup beschikbaar houdt, bedenk wel dat als je specifieke frontpage-dingen gebruikt als die standaard ingebouwde guestbooks en mailforms e.d.
dreamweaver eventueel daar weinig mee kan, het zal het niet direct kapot maken, maar ik meen dat dat afhankelijk is van allerlei verborgen comments <!-- webbot -->-troep, als je veel sleept met je code kan dat 'beschadigd' raken.

verder heeft dreamweaver ten opzichte van FP enkel veel nut, heeft een wat grotere leercurve, maar je kunt er beter mee werken en ook veel aanverwante zaken leren.

DW heeft ook een eigen FTP-optie, waarmee je je site kan downloaden, 'webpage publiceren' kan misschien wat onoverzichtelijker zijn. het DW 'remote site'-venster is een redelijk goede FTP-client

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Nou,ik heb het dus geprobeerd en in windows explorer een nieuwe map gemaakt kopie-website en daar alles heen gekopieerd. Prima gegaan. Bedankt!
In Dreamwaver geopend en ik moet zeggen ik heb op preview in explorer kan ik gelijk de gehele site zien met de nieuwe wijzigingen alvorens ze via ftp te uploaden.handig om ze eerst te bekijken zo. Ik kan me niet herinneren dat dat in Frontpage ging. Dan zag je alleen de pagina die je bewerkt in preview. Of ben ik mis.
Nu moet ik de site toch niet ergens voor Dreamwaver nog opslaan? gewoon bewerken en opslaan is toch voldoende?
Nu aub nog een vraagje.Nu ben ik nog met wijzigingen bezig en ik wil deze site nog niet gelijk de site laten vervangen op internet maar ik wil hem er "achter"plaatsen ,dus http://www...../...... zodat ik hem op internet en evt.anderen hem even kunnen bekijken. Hoe doe ik dat?
En als ik de site ok vind kopieer ik alle folders/files dan weer naar mijn originele folder??? en dan uploaden via FTP?

Groeten,
Ellen.

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Sorry hoor Ellen, maar moeten we je nu uit gaan leggen hoe je mappen maakt :? En zoals ik zei: Het groeten mag je achterwege laten... moet je het ook wel doen ;)
Op vrijdag 26 juli 2002 11:08 schreef RM-rf het volgende:

ehm, Bosmonster wordt persoonlijk maar vergeet wel de thread af te sluiten Bosmonster is oóop Ellen, néhnéhnéh
lol :D
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.